Zamieszczone przez AdamB
DUŻY PROBLEM
Zwiń
X
-
DUŻY PROBLEM
Panowie mam problem. Pomijam ze godzine temu mialem wyjezdzac do rodziny na swieta.
Od kilku dni zapalaly mi sie kontrolki abs i poduszek. Dzis odpalilem rano samochod pojezdzilem chwilke i zgasilem silnik na 5 min. Po 5 minutach jak chcialem odpalic ,przekrecam kluczyk a tu pół obrotu rozrusznika, jakies kontrolki mi sie zapalily (chyba z 5 i centralny zamkiem ruszylo. Powtorzylem to kilka razy i bez skutku , nie zapalał.
Odpiołem kleme na 15 min. podpiołem i znowu to samo.
Zadzwonilem po kolege. Podlaczylismy akumulatory przewodami i zapalił. Ucieszony ze to tylko akumulator wyjechalem z podworka i ujechalem 100m i znowu! Tym razem po kolei kontrolka (abs, poduszki, zaraz z pikaniem dołączyl hamulec, immobilizer, olej itd. ) Kontrolki i podswietlenie zegarow tak tak lekko "przygasaly"Calkowita wariacja w samochodzie. Zaczelo smierdziec ropą w i zgasł. Aha i dzwiek silnika byl inny (jakby lekki stukot)
Powiedzcie co to moze byc. Jestem przerażony!!!!!!!!
Nie znam sie na samochodach.
[ Dodano: Sro 24 Gru, 08 20:16 ]
aha i jeszce wskazniki zwariowaly. Poziom paliwa wskazywal prawie rezerwe przy 3/4 pelnego baku.
-
-
wystarczy zwykły multimetr elektroniczny bądź woltomierz prądu stałego z zakresem do 20V. Napięcie na akumulatorze powinno meć wartość ok 12,6-12,8V bez włączonego silnika i ładowania, po uruchomieniu silnika napięcie powinno wzrosnąć do ok 14V. Jeżeli napięcie po uruchomieniu silnika nie wzrośnie wcale to będzie świadczyło o uszkodzeniu w układnie ładowania (regulator napięcia, alternator, przewody zasilające). Komputer może się zrestartować jeżeli napięcie spadnie poniżej 8V jak dobrze pamiętam.
Komentarz
-
-
no ale jezeli podpiołem przewodami do innego samochodu (tez diesla) i to samo to chyba raczej aku mozna wykluczyc tak?? a moze sie mylę. ???
[ Dodano: Czw 25 Gru, 08 13:25 ]
Zamieszczone przez blackspotJak grube macie te przewody? Na ile amperów?
Komentarz
-
-
To ze podpioles pod inne aku to nic nie znaczy. Twój moze byc rozładowany ze zabiera prad z akumulatora dawcy i komputer w zasadzie go nie otrzymuje.
Trzeba zamienic akumuatory to zvaczy przelozyc jezeli ie masz mozliwosci pomiaru. Ale jezeli mowisz ze zgasl po 100m to bardziej bym obstawial na ladowanie.
Komentarz
-
-
Jeśli przy próbie odpalanie autko "wali" Ci centralem, to na 99% masz za niskie napięcie + małą wydajność prądową. Wyjmij stary aku, włóż nowy/inny. Potem odpal auto i zmierz napięcie ładowania. Być może masz jeszcze awarię regulatora napięcia/alernatora etc. Jest też szansa, że na wymianie aku się skończy. Być może ma zwarcie w jednej/kilku celach i zrównoleglenie go innym nie załatwi sprawy!Jarek "Vinci"
Komentarz
-
-
Mam zanjomego mechanika . Poprosze go o wizyte po swietach z vag-iem. czy tam wykaże co i jak??? Np. alternator albo akumulator albo jeszcze cos innego??
Nie chcialbym w ciemno kupowac akumulatora, jest stary ale nawet w te zimne dni palil do tej pory bez problemu.
Ma ktos jeszce inny pomysl co to moze byc??
Komentarz
-
-
Ostatnio zabiłem świeży roczny aku (Odpięła się wtyczka od alternatora)
Pojeździłem tak 2 dni, koło 100 km i zdechł na amen :evil: :twisted:www.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
Czyli jest badzieja ze to tylko aku.
Poczekac na przyjazd mechanika czy w ciemno kupic aku i probowac go wymienic???
A moze tak jak kolega Zoltar napisal jak cos jest z ladowaniem to zarżnę nowy akumulator.
Chyba poczekam na mechanika , niech przyjedzie z kompem i miernikami i dopiero bedzie wiadomo.
Wybaczcie roztargnienie ale to pierwsza powazniejsza awaria mojej Octy od zakupu.
Komentarz
-
-
Jeśli masz jakiś miernik to możesz sam w miare szybko ocenić czy jest to wina aku czy nie. Oczywiście należy pamiętać, że napięcie w stanie spoczynku <> napięcia pod obciążeniem. No i nie podłącz amperomierza równolegle ...
Takie podstawowe rzeczy warto samemu zdiagnozowac/naprawic. Przyjemnosc nieoceniona !!Jarek "Vinci"
Komentarz
-
-
Panowie dzis podjedzie do mnie mechanik. Kazal mi kupic od razu akumulator.
W jednym z okolicznych marketow jest promocja aku Centra futura 77ah 760 prąd rozruchu, ale mechanior mowi ze troche za duży, ze z tego co pamieta powienien byc 72ah.
Czy ten aku 77ah bedzie sie nadawał.??
aha i pytal sie mnie ile amper ma alternator. Za cholere nie umialem odpowiedziec na to pytanie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzAlternator w zależności od wyposażenia samochodu masz 90 lub 120 A.Spróbuj looknąć na tabliczkę z tyłu alternatora,ale jeśli masz pełną elektrykę to jest 120A.
Na prawdę nie trzeba się trzymać ściśle pojemości aku przy jego doborze. Sami producenci zresztą montują aku różnej pojemności do tych samych modeli z tymi samymi silnikami. Czasami jak ma się mocno wyposażoną wersję w dużą ilość elektroniki i skrzynię automatyczną to warto dać ciut większe aku niż normalnie. Nie można jednak przesadzić, gdyż wtedy może być niedoładowane a to spowoduje jego wczesniejszy zgon niż mniejszego odpowiednika.
Według Varty do Twojego auta pasują następujace aku:
Nr artykułlu Rodzina wyrobów Napięcie [V] Pojemność akumulatora [Ah] Prąd rozruchowy, EN [A]
570 901 076 3332 ULTRA dynamic 12 70 760
577 400 078 3162 SILVER dynamic 12 77 780
574 012 068 3132 BLUE dynamic 12 74 680
570 409 064 3122 BLACK dynamic 12 70 640
Ta Futura jeśli chodzi o nominalne parametry elektryczne będzie bardzo dobra.
[ Dodano: Pon 29 Gru, 08 11:30 ]
Zamieszczone przez BOODZISZgość z inter cars powiedzial ze jest za duzy taki aku. (ze bedzie niedoladowany) i w razie czego mogą nie uznac gwarancji. Wedlug ich katalogu powienieniem mieć 74ah i 680 prąd rozruchu.
Jaki byscie polecili aku z takimi parametrami? ( z czego podobno prąd rozruchu jest wazniejszy)Powered by Rogalotti + DSG
Komentarz
-
-
nie mam (albo tak mi sie wydaje) duzo odbiornikow pradu.
- oczywiscie zawsze radio (nie oryginalne)
- klima (manualna) w lato caly czas
- lusterka szyby elektryczne (raczej b. sporadzycznie)
- podgrzewane fotele (raczej nigdy nie uzywane)
- ogrzewanie szyby tylnej
- no i w zime prawie zawsze nadmuch cieplego powietrza na 2 lub momentami na 3 "poziom" (wiem ze to ciagnie pradu)
A czy ta futura 72ah i PR 720 bedzie dobra? Ciagnie mnie w strone Centry ze wzgledu na 3 lata gwarancji.
A i czytajac troche fora ludzie chwalą sobie dosyc aku firmy ZAP Sznajder chyba, zawsze pare groszy w kieszeni by zostało.
Komentarz
-
-
Ten większy da radę
Sznajder jest ok
Normalne zużyciewww.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
Komentarz