o co chodzi???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • o co chodzi???

    Witam, ponieważ mam takie dwa pokrowce na narty oryginalne ze Skody, jeden (użyty może ze 3 razy i w stanie jak nowy) mogę odstąpić po jakiejś normalnej cenie. Zainteresowani proszę na PW

  • #2
    o co chodzi???

    Mam pytanie do wszystkich wtajemniczonych

    Byłem dziś na przeglądzie i chciałem sobie ustawic zbiezność, bo coś mi troszkę skodzinka na prawo ucieka...

    Mechanik stwierdził, że w prawym przednim kole, sa jakieś luzy a konkretnie powiedział:
    nie ma sensu ustawiać zbieznosci, poniewaz do wymiany jest jakas "kula"- z tego co wiem jest tam chyba jakas zwrotnica??


    Czy ktoś coś wie wiecej, bo totalnie sie nie znam na tym? i ewentualnie jakie moga byc tego koszty

    Komentarz

    • alfee
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2583

      #3
      Zamieszczone przez tomaszvc
      nie ma sensu ustawiać zbieznosci, poniewaz do wymiany jest jakas "kula"

      Pewnie miał na myśli sworzeń wahacza. A koszty są znikome. Oryginał to około 50 PLN a zamiennik nawet 12-16 PLN.
      Alfee
      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
      Kawasaki ER5 :-)

      Komentarz

      • blackspot
        Rider
        • 2007
        • 291

        #4
        Może przegub kulisty? Nie jestem pewien czy ma to jakikolwiek wpływ na geometrię zawieszenia chociaż wydaje mi się, że nie. Może koledzy będą wiedzieli lepiej.

        [ Dodano: Wto 30 Gru, 08 20:48 ]
        Jeśli sworzeń wachacza to np. tutaj masz tego na pęczki http://www.allegro.pl/item515847112_...ctavia_a3.html
        Powered by Rogalotti + DSG

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          Zamieszczone przez blackspot
          jakikolwiek wpływ na geometrię zawieszenia
          no jesli jest to przegub kulisty sworznia lub drazka kierowniczego to za ustawianie nie ma sie co brac - bo nic z tego nie wyjdzie

          Komentarz

          • alfee
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2583

            #6
            blackspot, Sworzeń wahacza, to właśnie przegub kulisty.
            Alfee
            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
            Kawasaki ER5 :-)

            Komentarz

            • bielinek
              Ambiente
              • 2008
              • 157

              #7
              Ma wpływ na geometrię!!. Wymiana jest dość prosta tyle ze własnie po niej trzeba ustawiać geometrię.

              Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
              ________________________________________

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Prosta to jest, jak sie ma sciagacz, bo inaczej to nie wypadnie sam od siebie ze zwrotnicy :twisted:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • blackspot
                  Rider
                  • 2007
                  • 291

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Prosta to jest, jak sie ma sciagacz, bo inaczej to nie wypadnie sam od siebie ze zwrotnicy
                  Ściągacz albo palnik gazowy. Zdziwilibyście się jakie patenty stosują mechanicy
                  Powered by Rogalotti + DSG

                  Komentarz

                  • marekzu
                    L&K
                    • 2007
                    • 1412
                    • Superb II combi (3V5)

                    #10
                    Zamieszczone przez blackspot
                    Ściągacz albo palnik gazowy
                    bez tych dwoch rzeczy tylko z 2 kluczami tez demontowalne

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Okrecic, to nie sztuka, ale wyjac to juz trudniej, bo jednak to jest stozek, ktory wchodzi i trzyma

                      A technik, jak to wspomniano jest duzo, rowniez dobrze mozna obciac i rozwiercic albo wybic pozostalosc :twisted:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • blackspot
                        Rider
                        • 2007
                        • 291

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Okrecic, to nie sztuka, ale wyjac to juz trudniej, bo jednak to jest stozek, ktory wchodzi i trzyma

                        A technik, jak to wspomniano jest duzo, rowniez dobrze mozna obciac i rozwiercic albo wybic pozostalosc :twisted:
                        W niktórych renówkach jest taki patent, że sworzeń ten nie jest przykręcany śrubami tylko wkładany na gorąco do jarzma dolnego wahacza. Tam bez palnika nie ma czego szukać.
                        Powered by Rogalotti + DSG

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          France i Ford maja rozne patenty na zawieszenie, szczegolnie tylnej belki w tych kilku starszych modelach :szeroki_usmiech
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • gregorianin
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 215
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            France i Ford maja rozne patenty na zawieszenie, szczegolnie tylnej belki w tych kilku starszych modelach :szeroki_usmiech
                            W fordzie escort i mondeo 95- podoba mi się fakt wyjmowania kołyski lub skrzyni biegów aby wyjąć lewy wahacz :-) Po prostu śruba wahacza nie wyjdzie do góry bo skrzynia nie puści. To jeden z wielu przebłysków inteligencji inżynierów firm motoryzacyjnych zaczynających się na "f" czyli fiatów, fordów i francuzów :-)

                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Okrecic, to nie sztuka, ale wyjac to juz trudniej, bo jednak to jest stozek, ktory wchodzi i trzyma

                            A technik, jak to wspomniano jest duzo, rowniez dobrze mozna obciac i rozwiercic albo wybic pozostalosc
                            Dobry młotek i ściągacz klinowy.
                            Jak ściągacza nie ma, to jeszcze lepszy młotek i... wszystko wychodzi. :-)
                            www.DURASOFT.pl

                            -Hamownia podwoziowa
                            -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                            -Diagnostyka
                            -Filtry FAP/DPF

                            Komentarz

                            • bielinek
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 157

                              #15
                              Czekajcie... bo chyba nie mówimy o tym samym. Swożnie wachacza są 2 trzedni i tylny - te które mocują wachacz do ramy. Natomiast przegub kulisty to mocowanie wachacza do kierownicy koła.

                              Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                              ________________________________________

                              Komentarz

                              • JanuszSz
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 2835
                                • Superb II combi (3T5)

                                #16
                                bielinek, Sworzeń wahacza jest jeden,mocuje wahacz do zwrotnicy.Wahacz z ramą połączony jest za pośrednictwem tulei gumowo-metalowych. :P
                                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                Komentarz

                                • bielinek
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 157

                                  #17
                                  No to są właśnie swożnie.

                                  Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                                  ________________________________________

                                  Komentarz

                                  • JanuszSz
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 2835
                                    • Superb II combi (3T5)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez bielinek
                                    swożnie.
                                    :shock:

                                    wg ETKI
                                    1JO 407 181 - element gumowo-metalowy tył
                                    357 407 182 - element gumowo-metalowy przód

                                    To są tuleje gumowo-metalowe(silentbloki)

                                    i
                                    1JO 407 365 C,D przegub kulisty wahacza str.lewa
                                    1JO 407 366 C,D przegub kulisty wahacza str.prawa.

                                    :szeroki_usmiech
                                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                    Komentarz

                                    • marekzu
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1412
                                      • Superb II combi (3V5)

                                      #19
                                      Zamieszczone przez bielinek
                                      No to są właśnie swożnie.
                                      Coś Ci sie pomerdało

                                      Komentarz

                                      • DGW
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 2330

                                        #20
                                        Panowie a czy końcówka drążka kierowniczego to nie jest przegub kulisty :?: :wink:
                                        Jest, tak samo jak sworzeń
                                        Sądzę że autorowi wątku chodziło o luz na drążku kierowniczym ponieważ w miejscu gdzie zużywa się ta część jest, ujęta w pierwszym poście tzw. "kula"
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          NIe wiem czy panu sprawdzającemu chodziło o drążek kierowniczy. powiedział tylko kula mając na myśli prawe przednie koło, bo jak coś tam ruszał kołem to były jakieś luzy

                                          Jestem laikiem w tym temacie, z resztą jak w wielu sprawach podjade niedługo do mego mechanika, i zobaczymy co on powie. bo ja do tej pory wszytskie usterki wykrywał prawie bezbłędnie

                                          Komentarz

                                          • pete2
                                            Drive
                                            • 2007
                                            • 82

                                            #22
                                            Zamieszczone przez gregorianin

                                            W fordzie escort i mondeo 95- podoba mi się fakt wyjmowania kołyski lub skrzyni biegów aby wyjąć lewy wahacz :-) Po prostu śruba wahacza nie wyjdzie do góry bo skrzynia nie puści. To jeden z wielu przebłysków inteligencji inżynierów firm motoryzacyjnych zaczynających się na "f" czyli fiatów, fordów i francuzów :-)
                                            No to w mondeo > 2001 jest już odwrotnie. Żeby wyjąć skrzynię, dwumasę trzeba zdjąć całe przednie zawieszenie!

                                            Komentarz

                                            Pracuję...