Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zima - problem z odpaleniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zima - problem z odpaleniem

    Zamieszczone przez Nabuch
    Turbo zrobione wrzucam logi
    003-011
    Powiem tak,
    nie jest źle ale mogło być lepiej.
    Przepływki nie masz co ruszać bo wartości pokazuje ok.

    Coś jeszcze dzieje się z autem ?

  • #2
    Zima - problem z odpaleniem

    Witam! Mam następujący problem gdy odpalam na zimnym silniku. Przekręcam kluczyk, zaświecają sie kontrolki, prubuje odpalić a tu silnik nie chce zaskoczyć od razu. Tak jak by zaskakiwał na 1 lub 2 cylindrach. Dopiero po dłuższym kręceniu (ok. 5-6 s.) odpala i szarpie całym autem przez 20 s. a później wszystko ok. Podpiąłem go pod VAG-a ale nie ma żadnych błędów. Podejrzewam świece żarowe ale przecież powinien być błąd. Pomóżcie!

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez korba
      Podejrzewam świece żarowe ale przeciesz powinien być błąd
      Vag nie pokaże Ci zepsutych świec żarowych :roll:
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz


      • #4
        Nie pokaże??? Kiedyś miałem problem z odpalaniem (na zimnym i cieplym) bo obroty skakały na początku do 1500 rpm i dymił. W tedy po podpięciu był błąd związany ze świecami żarowymi. Jak to wyjaśnisz?

        Komentarz


        • #5
          Ja stawiam na świece żarowe. Od razu wszystkie 4 sztuki wymień, będzie poprawa. Normalna sprawa, że przy mroźnych dniach, jeżeli przy odpalaniu trzęsie całym autem - silnik nie zaskakuje - to świece do wymiany. Świece kolego.

          Komentarz


          • #6
            Ok. A mam jeszcze pytanko bo ostatnio miałem błąd z czujnikiem temp cieczy chłodzącej. Kupiłem nowy ale był zły. Oddałem, założyłem stary i już nie ma błędu. Może to coś z tym czujnikiem. Przeciesz zaraz obok niego są jeszcze 3 świece żarowe od cieczy chłodzącej. Teraz sam już nie wiem co jest w końcu do wymiany

            Komentarz


            • #7
              świece nie grzeją a jezeli nie swiece to czujnik bo ja tak mialem bo byl zepsuty i na goracy silnk dawal za duza dawke paliwa i on sie dusil a na zimny silnik dawal za małą dawke i trzeba bylo gazowac wiec poproboj.

              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

              Komentarz


              • #8
                korba, kiedy zmieniałeś rozrzad ? bo jeśli po zeszłej zimie i w lato było okeja teraz sa problemy to 99% kąt początku wtrysku. masz pewnie ponizej 50. Warto sprawdzić VAG-iem.
                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                Komentarz


                • #9
                  Data wymiany rozrządu - lato 2007 przy przebiegu 122000 km. Obecny przebieg 149000 km. Zeszłą zimę pali normanie. Dziś jeszcze sprawdziłem czy świece napewno nie działają (mirnikiem kleszczówką) i okazało się, że grzeją gdy podłączy się je na krótko. Po przekręceniu kluczyka kontrolka od świec zapala sie tylko na chwilę i zaraz gaśnie. Dawniej przy takim zimnie dłużej sie świeciła, czasem nawet 5 sekund.

                  P.S.
                  Dodam jeszcze że po odpaleniu świece normalnie grzeją.

                  Komentarz


                  • #10
                    To że kontrolka gaśnie to nie znaczy, że świece przestają grzać. U mnie czasami grzeją przez 2 -3 minuty aż słychać charakterystyczne "tyknięcie" przekaźnika.

                    Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                    ________________________________________

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez bielinek
                      To że kontrolka gaśnie to nie znaczy, że świece przestają grzać. U mnie czasami grzeją przez 2 -3 minuty aż słychać charakterystyczne "tyknięcie" przekaźnika.
                      Tyle to ja też wiem, ale mi chodzi o to ze świece grzeją za krótko przed odpaleniem silnika po przekręceniu kluczyka

                      Komentarz


                      • #12
                        No ten czas to zalezy tylko od Ciebie...jak zaczynasz kręcić od razu po zgaśnięciu kontrolek po nocy stania na -20...No i warto byłoby sprawdzić akumulator

                        Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                        ________________________________________

                        Komentarz


                        • #13
                          Aku jest ok. Ale świece i tak grzeją za krótko i to ode mnie nie zależy. Sprawdzałem miernikiem przpływ prądu do świec żarowych zaraz po przekręceniu kluczyka i przpływ ten jest minimalny tak jakby prąd nie dochodził i juz po chwili tego przepływu nie ma w ogole ale po odpaleniu juz grzeją co jest normalne.

                          Komentarz


                          • #14
                            Mam pytanie, co może rozładowywać aku, jak sciągnę klemę na noc to nie ma problemu z odpalaniem.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez klawik
                              Mam pytanie, co może rozładowywać aku, jak sciągnę klemę na noc to nie ma problemu z odpalaniem.
                              Należy sprawdzić co pobiera prąd po odłaczeniu zapłonu, wpinając amperomierz, albo pozostaje też wizyta u dobrego elektryka samochodowego.

                              Komentarz


                              • #16
                                Re: Zima - problem z odpaleniem

                                Zamieszczone przez korba
                                Witam! Mam następujący problem gdy odpalam na zimnym silniku. Przekręcam kluczyk, zaświecają sie kontrolki, prubuje odpalić a tu silnik nie chce zaskoczyć od razu. Tak jak by zaskakiwał na 1 lub 2 cylindrach. Dopiero po dłuższym kręceniu (ok. 5-6 s.) odpala i szarpie całym autem przez 20 s. a później wszystko ok. Podpiąłem go pod VAG-a ale nie ma żadnych błędów. Podejrzewam świece żarowe ale przecież powinien być błąd. Pomóżcie!
                                Mam tak samo. Obstawiam, że to coś nie tak z kątem wtrysku lub problem z układem paliwowym, może paliwo się cofa (trzyma się to kupy ? ). Na wiosnę rozrząd będe robił to się sprawdzi. Świece zmieniłem - nie pomogło. VAG też nie pokazuje nic.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Gripen, to tak jak ja (może u mnie pali nieco lepiej) . Jak rozwiążesz problem to daj znać :!: .
                                  Ja jeszcze obstawiam wtryskiwacze - z tego co się orientuję to można regulować ciśnienie, przy jakim "puszczają" one paliwo. Jeśli sprężyny siadły to ciśnienie wtryskiwanego paliwa może być za małe i stąd te kłopoty. Może w sobotę zajrzę do mechanika i zasięgnę języka. Jak się czegoś konkretnego dowiem to napiszę.
                                  90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Kuvel
                                    Gripen, to tak jak ja (może u mnie pali nieco lepiej) . Jak rozwiążesz problem to daj znać :!: .
                                    Ja jeszcze obstawiam wtryskiwacze - z tego co się orientuję to można regulować ciśnienie, przy jakim "puszczają" one paliwo. Jeśli sprężyny siadły to ciśnienie wtryskiwanego paliwa może być za małe i stąd te kłopoty. Może w sobotę zajrzę do mechanika i zasięgnę języka. Jak się czegoś konkretnego dowiem to napiszę.

                                    Dzwoniłem dzisiaj do lokalnego ASO, upierają sie, że to czujnik temperatury musi być uwalony i nic innego. Auto na ciepłym pali dobrze, jak jest zimno jest problem. Odepnę wtyczkę i zobaczymy jak zapali.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      powiedzcie mi...czy problem z odpalaniem tzn wiadomo ze straszny mroz i auto na dworze cala noc stalo ale rano kręce krece i dopiero po ok minucie zaskakuje...nie wiem czy to nie wina aku
                                      moze mi ktos jakis dobry aku polecic bo kompletine nie mam pojecia
                                      Sprzedam moja Octavie
                                      1997r. klima elektryk i te sprawy info na priv

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Gripen, też się brałem za odłanczanie wtyczki ale zniechęcił mie kiepski dostęp (auto mam w nieogrzewanym garażu "blaszaku"). Zanim znalazłem czujnik to już miałem skostniałe palce. W sobotę ma mróz odpuścić - może wtedy spróbuję. Jak uskutecznisz pomysł wcześniej to napisz proszę.
                                        90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Kuvel
                                          Gripen, też się brałem za odłanczanie wtyczki ale zniechęcił mie kiepski dostęp (auto mam w nieogrzewanym garażu "blaszaku"). Zanim znalazłem czujnik to już miałem skostniałe palce. W sobotę ma mróz odpuścić - może wtedy spróbuję. Jak uskutecznisz pomysł wcześniej to napisz proszę.
                                          Chcę wykorzystać to, że jest mróz, to moim zdaniem dobry moment na taki test :zlosnik: Jutro dam z siebie wszystko, ale ona mnie, albo ja ją

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            No to trzymam kciuki!
                                            90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Kuvel
                                              No to trzymam kciuki!
                                              Odpiąłem, odpaliłem auto i ... no cóż, odpalił, jakieś 2 sekundy kręcenia i odpalił, - 4 st C. na zewnątrz, w zasadzie nic nie udowodniłem :P Po odpaleniu pokaszlał trochę i wszedł na obroty. No może udowodniłem to, że umiem odpiąć wtyczkę.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                ja miałem to samo, zmieniłem świece żarowe i jest już spoko

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez sredniol
                                                  ja miałem to samo, zmieniłem świece żarowe i jest już spoko

                                                  Świece już dawno zmieniłem.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X