[O1] Naprawa skrzyni biegow - synchronizator 2 biegu ...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • and23
    Classic
    • 2010
    • 33

    [O1] Naprawa skrzyni biegow - synchronizator 2 biegu ...

    wawer80,
  • rss
    L&K
    • 2009
    • 1098

    #2
    [O1] Naprawa skrzyni biegow - synchronizator 2 biegu ...

    niestety, synchronizator wymieka. przy szybszym przelaczaniu 1 --> 2 chrobocze.
    Gdzie w okolicy W-wy (a najlepiej Legionowa) zanlezc jakis warsztat
    na tyle dobry by jechac tam z samochodem RAZ ?

    pozdrawiam
    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
    _________________________________________
    Do sprzedania:
    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
    zaciski do hamulcow 280mm.

    Komentarz

    • MT
      Classic
      S_OCP Member
      • 2007
      • 24

      #3
      Miałem identyczny problem z dwójką. Na początek wymieniłem olej w skrzyni na taki z dodatkiem molibdenu, póki co zmieniam biegi z 1 na 2 delikatnie i od miesiąca nic nie zgrzyta.

      Komentarz

      • Tomek_dx
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        Obawiam się że "2" i jej synchronizator w skrzyniach koncernu VAG to problem, którego wymiana synchronizatora może nie rozwiazać. W VW którym jeździłem zaczęło zgrzytać przy szybkim przełaczaniu przy przebiegu 150tys km (od kiedy wcześniej nie wiem ponieważ od tego przebiegu zacząłem nim jeździć) Oczywiscie zamiast wymieniać cokolwiek w myśl zasady że 90% mechaników przy okazji może coś innego spieprzyć przejechałem kolejne 100tys km i zmieniłem tylko przyzwyczajenia aby zmieniać z 1 na 2 delikatnie i nic nie zgrzytało. Teraz kupiłem Octę II 1.9 TDI BXE i przy przebiegu 48tys jak szybko chcę np ruszyć ze świateł i w ciagu sekundy z 1 wrzucić 2 też zgrzytnie jak rozkręcę na 1 do 4tys obrotów a nie sądzę aby już synchronizator 2 był zwalony. Dodam że trochę szukałem przyczyny i pomyślałem że np sprzęgło może być zapowietrzone i nie wysprzęgla do końca ale wymieniłem płyn hamulcowy i porządnie odpowietrzyłem i nic nie dało. Gdzieś chyba czytałem że pomogła wymiana oleju w skrzyni tylko na jaki? I czy może to ktoś potwierdzić?
        Tomek

        Komentarz

        • mmdk
          Drive
          • 2009
          • 70

          #5
          Ja mam ten sam problem tylko ze zgrzyta przy przelaczaniu z 3 na 4.Po prostu nauczylem sie zeby zmieniac biegi troszke wolniej i jakos na razie nie zgrzyta

          Komentarz

          • rss
            L&K
            • 2009
            • 1098

            #6
            no z tymi co potrafia przy okazji cos spieprzyc jest wlasnie bol :/
            staram sie jezdzic delikatnie i na '1' w zasadzie tylko ruszac, ale nie zawsze sie tak udaje
            (Warszawski ruch na drogach rulezzz)

            moze pokusze sie o dodanie Mo2S do oleju a potem jego wymiane....sam juz nie wiem
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz

            • Lashlo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1455

              #7
              Dla mnie szok...Mi polecial po 70 tys-zaczal zgrzytac...
              Zrobili na gwarancji,ale dla mnie to dziwne...Takie nr to byly w Fiatach 126p i Polonezach....
              Wada konstrukcyjna?
              P.S. Auto od nowosci u mnie i delikatnie jezdze.

              Komentarz

              • rss
                L&K
                • 2009
                • 1098

                #8
                no wlasnie mi polecial w okolicach 70 tys....
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz

                • bielinek
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 157

                  #9
                  64 tys. ... to samo przy wrzucaniu 2....

                  Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                  ________________________________________

                  Komentarz

                  • Viniu
                    Rider
                    • 2008
                    • 517

                    #10
                    Nie wiem, czy problem dotyczy tylko TDI, ale u mnie w AKL'u w piątek pierwszy raz od kiedy mam Skodzinę miałem to samo, i to dwa razy w przeciągu dwóch minut... zgrzyt przy szybszym przełączeniu z 1 na 2. Przy "normalnej" zmianie wszystko jest O.K. Przebieg 129tys.
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • markowski
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 224

                      #11
                      rss, nie lepiej kupic uzywana skrzynie zamiast naprawiac ta ? o ile dobrze pamietam w axr skrzynia ma oznaczenie euh i uzywka kosztuje ok. 700 zeta...
                      pozdrawiam
                      Markowski
                      OI AXR 06 185@377

                      Komentarz

                      • monocerottis
                        Classic
                        • 2008
                        • 12

                        #12
                        ja w mojej mam 220tyś i też zgrzyta. Mechanik mi powiedział tak ma być. Zaproponował rozkręcanie ale sam podkreślił że może nic nie pomóc.
                        ______________
                        pozdrawiam bartek

                        Komentarz

                        • rss
                          L&K
                          • 2009
                          • 1098

                          #13
                          Zamieszczone przez markowski
                          rss, nie lepiej kupic uzywana skrzynie zamiast naprawiac ta ? o ile dobrze pamietam w axr skrzynia ma oznaczenie euh i uzywka kosztuje ok. 700 zeta...
                          wszystko zalezy ile naprawa mialaby kosztowac ....
                          a jesli juz kupowac to 6-tke ...
                          (BTW: jakie ma oznaczenie ?)
                          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                          _________________________________________
                          Do sprzedania:
                          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                          zaciski do hamulcow 280mm.

                          Komentarz

                          • monocerottis
                            Classic
                            • 2008
                            • 12

                            #14
                            tutaj wymiana uszczelki pod głowicą, dzisiaj akurat pytałem tylko 500 juro. Bo w nieznanych okolicznościach płyn z chłodnicy paruje. A co do skrzyni to juz wole nie wiedzieć
                            ______________
                            pozdrawiam bartek

                            Komentarz

                            • rss
                              L&K
                              • 2009
                              • 1098

                              #15
                              maly update:
                              po wizycie u DGW i regulacji linek skrzynia juz nie halasuje i szybkie starty 'nie bola' ....
                              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                              _________________________________________
                              Do sprzedania:
                              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                              zaciski do hamulcow 280mm.

                              Komentarz

                              • monocerottis
                                Classic
                                • 2008
                                • 12

                                #16
                                dzieki za pomoc
                                ______________
                                pozdrawiam bartek

                                Komentarz

                                • zakum7
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 53

                                  #17
                                  a kolego gdzie robiłeś tą regulację linek bo ja mam podobny problem i na 99 % to linki bo kłopoty pojawiły sie po założeniu LPG gdzie rurki opierały się własnie o linki i pewnie coś się rozregulowało

                                  Komentarz

                                  • rss
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1098

                                    #18
                                    odpowiedz masz na PW.
                                    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                    _________________________________________
                                    Do sprzedania:
                                    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                    zaciski do hamulcow 280mm.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...