[O1] Naprawa skrzyni biegow - synchronizator 2 biegu ...
niestety, synchronizator wymieka. przy szybszym przelaczaniu 1 --> 2 chrobocze.
Gdzie w okolicy W-wy (a najlepiej Legionowa) zanlezc jakis warsztat
na tyle dobry by jechac tam z samochodem RAZ ?
pozdrawiam
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Miałem identyczny problem z dwójką. Na początek wymieniłem olej w skrzyni na taki z dodatkiem molibdenu, póki co zmieniam biegi z 1 na 2 delikatnie i od miesiąca nic nie zgrzyta.
Obawiam się że "2" i jej synchronizator w skrzyniach koncernu VAG to problem, którego wymiana synchronizatora może nie rozwiazać. W VW którym jeździłem zaczęło zgrzytać przy szybkim przełaczaniu przy przebiegu 150tys km (od kiedy wcześniej nie wiem ponieważ od tego przebiegu zacząłem nim jeździć) Oczywiscie zamiast wymieniać cokolwiek w myśl zasady że 90% mechaników przy okazji może coś innego spieprzyć przejechałem kolejne 100tys km i zmieniłem tylko przyzwyczajenia aby zmieniać z 1 na 2 delikatnie i nic nie zgrzytało. Teraz kupiłem Octę II 1.9 TDI BXE i przy przebiegu 48tys jak szybko chcę np ruszyć ze świateł i w ciagu sekundy z 1 wrzucić 2 też zgrzytnie jak rozkręcę na 1 do 4tys obrotów a nie sądzę aby już synchronizator 2 był zwalony. Dodam że trochę szukałem przyczyny i pomyślałem że np sprzęgło może być zapowietrzone i nie wysprzęgla do końca ale wymieniłem płyn hamulcowy i porządnie odpowietrzyłem i nic nie dało. Gdzieś chyba czytałem że pomogła wymiana oleju w skrzyni tylko na jaki? I czy może to ktoś potwierdzić?
Ja mam ten sam problem tylko ze zgrzyta przy przelaczaniu z 3 na 4.Po prostu nauczylem sie zeby zmieniac biegi troszke wolniej i jakos na razie nie zgrzyta
no z tymi co potrafia przy okazji cos spieprzyc jest wlasnie bol :/
staram sie jezdzic delikatnie i na '1' w zasadzie tylko ruszac, ale nie zawsze sie tak udaje
(Warszawski ruch na drogach rulezzz)
moze pokusze sie o dodanie Mo2S do oleju a potem jego wymiane....sam juz nie wiem
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Dla mnie szok...Mi polecial po 70 tys-zaczal zgrzytac...
Zrobili na gwarancji,ale dla mnie to dziwne...Takie nr to byly w Fiatach 126p i Polonezach....
Wada konstrukcyjna?
P.S. Auto od nowosci u mnie i delikatnie jezdze.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Nie wiem, czy problem dotyczy tylko TDI, ale u mnie w AKL'u w piątek pierwszy raz od kiedy mam Skodzinę miałem to samo, i to dwa razy w przeciągu dwóch minut... zgrzyt przy szybszym przełączeniu z 1 na 2. Przy "normalnej" zmianie wszystko jest O.K. Przebieg 129tys.
rss, nie lepiej kupic uzywana skrzynie zamiast naprawiac ta ? o ile dobrze pamietam w axr skrzynia ma oznaczenie euh i uzywka kosztuje ok. 700 zeta...
wszystko zalezy ile naprawa mialaby kosztowac ....
a jesli juz kupowac to 6-tke ...
(BTW: jakie ma oznaczenie ?)
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
tutaj wymiana uszczelki pod głowicą, dzisiaj akurat pytałem tylko 500 juro. Bo w nieznanych okolicznościach płyn z chłodnicy paruje. A co do skrzyni to juz wole nie wiedzieć
maly update:
po wizycie u DGW i regulacji linek skrzynia juz nie halasuje i szybkie starty 'nie bola' ....
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
a kolego gdzie robiłeś tą regulację linek bo ja mam podobny problem i na 99 % to linki bo kłopoty pojawiły sie po założeniu LPG gdzie rurki opierały się własnie o linki i pewnie coś się rozregulowało
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz