Lewe kolo przod - stuka i dudni przy redukcji.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ged
    Ambiente
    • 2009
    • 144

    Lewe kolo przod - stuka i dudni przy redukcji.

    Zamieszczone przez wojtasos
    aha.. z testó u dealera jakie zrobiłem wyszło na to, że w superbie SS też nie gra.. ale tam w ogóle nie gra.. nawet przy wyłączonym silniku nie było widać żadnej różnicy w ustawieniach
    dziwne, w moim superb SS gra przy wyłączonym i włączonym silniku, ustawienia są zapamiętywane
  • maysee
    Ambiente
    • 2007
    • 146
    • Superb I (3U4)

    #2
    Lewe kolo przod - stuka i dudni przy redukcji.

    Jak w temacie. Chodzi o przednie kolo. Jak redukuje bieg i jest takie szarpniecie auta, z lewego nadkola daje sie slyszec glosne stukniecie a czasami nawet huk. Przy mocno skreconych kolach cos tez chrobocze. Bylem u mechaniora, powiedzial, ze wie co i wymienil to: http://cgi.ebay.co.uk/SKODA-OCTAVIA-...26142001r30210
    Nie wiem jaka polska nazwa. Niestety nic to nie dalo. Znowu czasami jest huk i chrobotanie. Czy ktos mial cos podobnego i moze podpowiedziec co to moze byc? Pozdrawiam.

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Wymienił Ci sworzeń. Może przegłub zaczyna sie sypac.
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • jack.
        Drive
        • 2009
        • 70

        #4
        Najprostszy sposób sprawdzenia czy przegub pada. Maks skręt i kółeczka po parkingu. Jak stuka i puka to będzie on.

        Komentarz

        • maysee
          Ambiente
          • 2007
          • 146
          • Superb I (3U4)

          #5
          No tak, ale przeguby wymienialem poltora roku temu, czyli jakies 15k kilosow. Czy to mozliwe zeby juz padal ten lewy? I czy tak glosny huk bylby od przegubu?

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8162
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez maysee
            No tak, ale przeguby wymienialem poltora roku temu, czyli jakies 15k kilosow. Czy to mozliwe zeby juz padal ten lewy? I czy tak glosny huk bylby od przegubu?
            moga poleciec manżeta dostalo sie wody, piasku i po przeglubie. Albo jakis wadliwy był - bądz przy montazu cos nie tak było zrobione.
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • jack.
              Drive
              • 2009
              • 70

              #7
              Dokładnie. Mi kiedyś w Fabii przegub padł po 5k km. Do zawieszenia najlepiej kupować oryginalne lub wzmacniane części.

              Komentarz

              • maysee
                Ambiente
                • 2007
                • 146
                • Superb I (3U4)

                #8
                Witam. Przeguby zostaly sprawdzone, sa spoko. Okazalo sie, ze trzeba bylo wymienic te dwie tuleje w halasliwym kole (byly strasznie dobite):



                Problem minal, nie huczy i nie dudni...ale. No wlasnie przed chwila odebralem auto od mechaniora. Niby wszystko cacy a tu kurde auto jedzie prosto a kierownica lekko skrecona w lewo! Przed wymiana w/w czesci kiera i kola byly idealnie prosto. Co oni mi znowu sknocili w tym warsztacie i jak to teraz odkrecic? No chyba nie o zbieznosc kol tu chodzi bo auto samo jedzie prosto tylko kierownica krzywa. Podpowiecie cos?

                Komentarz

                • jack.
                  Drive
                  • 2009
                  • 70

                  #9
                  Przejedź tak dla spokoju kilkanaście do kilkudziesięciu kilometrów i jak już te wszystkie gumy się ułożą jedź na geometrię. Wtedy będzie wszystko cacy. Swoją drogą, jeśli chodzi o tulejki do OCTAVKI, tylne przedniego wahacza proponuję do Seata Leona Cupry. Są nieco droższe, ale wykonane jak należy, czyli całe zalewna gumą. Usztywniają nieco wahacz i są dużo trwalsze:
                  FEBI BILSTEIN z numerem indexu 26535 (sprawdź w wyszukiwarce sklepu Intercars)
                  Podobny zabieg zrobiłem w poprzednim moim szkodniku, FABII i też rewelacja. Tuleje się trzymają aż się mechaniory dziwią :twisted:

                  Komentarz

                  Pracuję...