Pozdrawiam koleżankę na która prowadziła rozmowę telefoniczną w swojej czrnej Octavi na WF dziś ok 8.20 na ostrobrmaskiej pod salonem BMW.
biały dym przy odpalaniu na zimno
Zwiń
X
-
biały dym przy odpalaniu na zimno
Samochód odpala zawsze i nie ważne jaka temperatura, ale przy temperaturach poniżej +10 C muszę chwile kręcić i z wydechu bucha biały dym. Poza tym potrafią nie odpalić wszystkich cylindrów na raz, tylko 2-3 sek trwa aż załapie równą pracę. Oleju nie pobiera, filtry wszystkie nowe, rozrząd wymieniony (przed i po tak samo). Z mocą nie ma problemu idzie bardzo ładnie, w trakcie jazdy nie kopci, obroty nie falują, przy odpalaniu na ciepło bez problemu.
Nie jest to strasznie uciążliwe ale czasem wstyd jak tak kręcę i buchnie na biało.
Gdzie jest problem?TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe
-
-
zipped79, u mnie jest to samo, prawdopodobnie za tydzień przy modyfikacjach dodatkowo zmienione będą świece, dam znać czy to pomogłoByła 1.9 TDI AHF Elegance
190KM/395Nm
Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
277KM/561Nm
Perfect Service by DGW
Komentarz
-
-
Najfaniejsze, że STP używam systematycznie co 5000 kmA czy świece powinny grzać przy +10? Może trzeba coś w systemie przeprogramować, może dawka paliwa za mała( tylko, że taki mądry to ja nie jestem, żeby to stwierdzić). Zanim pójde do mechanika to lepiej wiedzieć czy warto i co to może być, bo kto wie co mi za kit mogą wcisnąć.
TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe
Komentarz
-
-
Re: biały dym przy odpalaniu na zimno
Zamieszczone przez zipped79Samochód odpala zawsze i nie ważne jaka temperatura, ale przy temperaturach poniżej +10 C muszę chwile kręcić i z wydechu bucha biały dym. Poza tym potrafią nie odpalić wszystkich cylindrów na raz, tylko 2-3 sek trwa aż załapie równą pracę. Oleju nie pobiera, filtry wszystkie nowe, rozrząd wymieniony (przed i po tak samo). Z mocą nie ma problemu idzie bardzo ładnie, w trakcie jazdy nie kopci, obroty nie falują, przy odpalaniu na ciepło bez problemu.
Nie jest to strasznie uciążliwe ale czasem wstyd jak tak kręcę i buchnie na biało.
Gdzie jest problem?
Najgorzej idzie odpalanie jak jest chłodno a mimo to świece nie grzeją.
Zdarza się też od czasu do czasu że pali zupłenie normalnie___________
Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)
Komentarz
-
-
yosssarian, identyczne objawy, mi też wydawało się. że to cofka paliwa ale układ wyglada na szczelny wcześniej bywało powietrze w przewodzie paliwowym ale po wymianie filtra paliwa ani pęcheżyka powietrza. Ale może być cofka. Potrenuje dłuższe podgrzewaniem.TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe
Komentarz
-
-
witam,
widzę, że problem telepiącch się AHFów nie mija.
Moja żonka ma w Golfie4 te same objawy. Do tego dochodzi telepanie silnika przy dojezdzaniu do skrzyzowania. Ogólnie wygląda to żenująco. Rano tragedia z odpalaniem a jak ciepły to trzęsie na wolnych.
Nastawnik umyty dawka 3,2-3,4 kąt wtrysku ok 60 nie skacze. Pomysłów brak.
Komentarz
-
-
U mnie było identycznie, widzę że masz ten sam motorek AHF, więc możliwe że u Ciebie będzie to samo. Sprawdz vagiem ustawienia kątu wtrysku/dawke rozruchową, jak nie mieści się w normie poruszaj pompą i w zależności od potrzeby przyspiesz lub spowolnij dawkę paliwka. Ja dzisiaj właśnie taki zabieg robiłem i jak ręką odjął. Też jak dłużej postał to puszczał siwego bąka i cieżko mieliła teraz elegancko. Daj znać jak poszło i powodzenia.
Komentarz
-
-
Kurczę to i u mnie jest to samo. Rano trzeba pokręcić, buchnie dymem i czasami przez chwilę nierówno pracuje zanim złapie prawidłowy rytm. Mam tak na dobrą sprawę od roku. Przed zeszłą zimą wymieniłem świece na nowe i było bez zmian. Dodam, że zaobserwowałem, że jak jest totalnie zimno to pali na dotyk. Problem najczęściej występuje gdy są niskie temp i jest wilgotno.
Chciałem się zeskanować VAGiem, ale nie można się połączyć z silnikiem, prawdopodobnie przez antynapad. Trzeba by dziada chwilowo odłączyć i wtedy spróbować, ale tu robi się problem bo trzeba znaleźć elektryka, który by to zrobił, a najlepiej żeby ten sam miał program, żeby nie płacić kilka razy.obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
A ja mialem chwile spokoj z odpalaniem bo i na zimno ladnie palil po ustawieniu kata wtrysku, Zoltar mi zwiekszyl dawke rozruchowo przy cieplym silniku i bylo wszystko git. Z miesiac temu wymienilem olej i sprzegielko alternatora i AGR znow zalczal ciezej plaic na zimno po dlugim przestoju i tez lubi puscic dymka. Temperatura zewn. niema znaczenia i tak dluzej iciezej kreci :roll:
Komentarz
-
-
Panowie dołączę się do tematu i identycznie u mnie - silnik ASV. Problem tylko rano, dłużej kręci, nierównomiernie zaskakuje, najlepiej wcisnąć pedał gazu. Mam nowy akumulator, nowe świece, rozrusznik po regeneracji, przekaźnik świec sprawdzony, idealny kąt wtrysku. Widzę że problem ma wielu forumowiczów, jakaś burza mózgów. Co z cofającym się paliwem jak to wueliminować, jest podobno jakiś zawór, może wymienić??neverland
Komentarz
-
-
neverland, no u mnie jest to samo , po programie mam zwiększoną dawkę rozruchową na ciepło i jakby troche lepiej aczkolwiek białą chmurkę zostawiam rano - przyzwyczaiłem się :szeroki_usmiechByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Ja od czasu gdy usunąłem katalizator i wstawiłem strumienice, to również mam chmurę białego dymu za sobą. Obstawiam, że to woda zbierająca się w układzie. Do puki nie ubywa płynu chłodzącego to nie ma się czym martwić.
Również ciężko mi pali, ale tylko gdy jest chłodno, tu zakładam, że winny jest akumulator. Chodź ma dopiero 3lata to jest słabszy aniżeli zalecany do TDI, ma chyba 55Ah. Ostatniej zimy, miałem spokój, palił lepiej niż nie jedna benzyna, a tej zaczynają się problemy, mimo iż jeszcze nie ma minusowych temperatur. :roll:W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Robiłem przez ostatnie 3 dni jak zalecił kolega eX,czyli grzałem podwujnie świecami łacznie z 30sek ale niewiele pomaga trochę szybciej łapie ale jednak nadal chwilę trzeba kręcić i dymek jak był tak i jest.
Szczeże to trzeci sezon tak mam i chyba dam na luz bo żadnych efektów ubocznych tej dolegliwości nie widać, a próbując to wyeliminować robiłem następujące rzeczy
- wymiana akusia,
- wymiana świec,
- wymiana filtrów,
- podwójne podgrzewanie
Może przy okazji pod kompa podłączę, ale jak koledzy pisza, że przy idealnych ustawieniach też to występuje to wątpię, że w moim przypadku coś sie poprawi.
Pozdro dla wszystkich i ciągnijcie temat dalej, ja napewno napisze jak cos odkryję.TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe
Komentarz
-
Komentarz