biały dym przy odpalaniu na zimno

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ruffi
    Classic
    • 2010
    • 27

    biały dym przy odpalaniu na zimno

    Pozdrawiam koleżankę na która prowadziła rozmowę telefoniczną w swojej czrnej Octavi na WF dziś ok 8.20 na ostrobrmaskiej pod salonem BMW.
  • zipped79
    Classic
    • 2009
    • 31

    #2
    biały dym przy odpalaniu na zimno

    Samochód odpala zawsze i nie ważne jaka temperatura, ale przy temperaturach poniżej +10 C muszę chwile kręcić i z wydechu bucha biały dym. Poza tym potrafią nie odpalić wszystkich cylindrów na raz, tylko 2-3 sek trwa aż załapie równą pracę. Oleju nie pobiera, filtry wszystkie nowe, rozrząd wymieniony (przed i po tak samo). Z mocą nie ma problemu idzie bardzo ładnie, w trakcie jazdy nie kopci, obroty nie falują, przy odpalaniu na ciepło bez problemu.
    Nie jest to strasznie uciążliwe ale czasem wstyd jak tak kręcę i buchnie na biało.
    Gdzie jest problem?
    TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

    Komentarz

    • eX
      Elegance
      • 2006
      • 980

      #3
      wymienic swiece (albo spalone, albo zeby miec spokoj na dluzej wszystkie) a dym po odpaleniu to woda ktora odklada sie przez noc w wydechu, z roznicy temperatur.
      rozumeim ze plynu chlodzacego tez nie ubywa?

      Komentarz

      • zipped79
        Classic
        • 2009
        • 31

        #4
        Swiece są ok, a z tego co wiem to świece grzeją dopiero poniżej +5 stopni, przy wyższych tylko mignie kontrolka. Płyn chłodniczy zawsze (bez dolewek) w normie poza tym jest świeży po wymianie pompy wody.
        TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

        Komentarz

        • eX
          Elegance
          • 2006
          • 980

          #5
          to w takim razie sugerujesz gestniejace paliwo we wtryskach ? mozna uzyc stp do wtryskow. no ale skoro swiece nie grzeja.

          Komentarz

          • Casper
            Rider
            S_OCP Member
            • 2008
            • 649
            • Audi

            #6
            zipped79, u mnie jest to samo, prawdopodobnie za tydzień przy modyfikacjach dodatkowo zmienione będą świece, dam znać czy to pomogło
            Była 1.9 TDI AHF Elegance
            190KM/395Nm

            Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
            277KM/561Nm

            Perfect Service by DGW

            Komentarz

            • zipped79
              Classic
              • 2009
              • 31

              #7
              Najfaniejsze, że STP używam systematycznie co 5000 km A czy świece powinny grzać przy +10? Może trzeba coś w systemie przeprogramować, może dawka paliwa za mała( tylko, że taki mądry to ja nie jestem, żeby to stwierdzić). Zanim pójde do mechanika to lepiej wiedzieć czy warto i co to może być, bo kto wie co mi za kit mogą wcisnąć.
              TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

              Komentarz

              • eX
                Elegance
                • 2006
                • 980

                #8
                a myslisz ze swiece nie grzeja? to ze zaswieci ci sie kontrolka i szybko zgasnie to nic, poczekaj az przekaznik zrobi PYK, w tym momencie wylacza sie grzanie swiec

                Komentarz

                • zipped79
                  Classic
                  • 2009
                  • 31

                  #9
                  eX, posłucham pykniecia i sprawdzę
                  TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                  Komentarz

                  • eX
                    Elegance
                    • 2006
                    • 980

                    #10
                    zima przy wiekszych mrozach, spiralka grzeje sie 5s i gasnie a pyk dopiero slychac po 15-20s
                    ew rano sprobuj zagrzac 2razy swiece z odstepem 20s, AGR tak katowany odpalal. pozniej okazalo sie ze aku po prostu ma dosyc i 2 swiece

                    Komentarz

                    • yosssarian
                      Drive
                      • 2008
                      • 79

                      #11
                      Re: biały dym przy odpalaniu na zimno

                      Zamieszczone przez zipped79
                      Samochód odpala zawsze i nie ważne jaka temperatura, ale przy temperaturach poniżej +10 C muszę chwile kręcić i z wydechu bucha biały dym. Poza tym potrafią nie odpalić wszystkich cylindrów na raz, tylko 2-3 sek trwa aż załapie równą pracę. Oleju nie pobiera, filtry wszystkie nowe, rozrząd wymieniony (przed i po tak samo). Z mocą nie ma problemu idzie bardzo ładnie, w trakcie jazdy nie kopci, obroty nie falują, przy odpalaniu na ciepło bez problemu.
                      Nie jest to strasznie uciążliwe ale czasem wstyd jak tak kręcę i buchnie na biało.
                      Gdzie jest problem?
                      Mam takie same objawy - ale po 8 godzinach stania pod pracą pali normalnie a po nocy (14 godzin przerwy) puszcza dymka i dłużej kręci - moja teoria jest taka że cofa się paliwo - potrzebuje ok 1-2 sekundy żeby je zassać.
                      Najgorzej idzie odpalanie jak jest chłodno a mimo to świece nie grzeją.
                      Zdarza się też od czasu do czasu że pali zupłenie normalnie
                      ___________
                      Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)

                      Komentarz

                      • zipped79
                        Classic
                        • 2009
                        • 31

                        #12
                        yosssarian, identyczne objawy, mi też wydawało się. że to cofka paliwa ale układ wyglada na szczelny wcześniej bywało powietrze w przewodzie paliwowym ale po wymianie filtra paliwa ani pęcheżyka powietrza. Ale może być cofka. Potrenuje dłuższe podgrzewaniem.
                        TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                        Komentarz

                        • conrad81
                          Classic
                          • 2008
                          • 31

                          #13
                          witam,
                          widzę, że problem telepiącch się AHFów nie mija.
                          Moja żonka ma w Golfie4 te same objawy. Do tego dochodzi telepanie silnika przy dojezdzaniu do skrzyzowania. Ogólnie wygląda to żenująco. Rano tragedia z odpalaniem a jak ciepły to trzęsie na wolnych.
                          Nastawnik umyty dawka 3,2-3,4 kąt wtrysku ok 60 nie skacze. Pomysłów brak.

                          Komentarz

                          • samtech84
                            Elegance
                            • 2008
                            • 988
                            • Octavia I (1U2)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            zipped79,
                            na spot przyjedź to pod kompem sprawdzimy

                            Komentarz

                            • zipped79
                              Classic
                              • 2009
                              • 31

                              #15
                              conrad81, ja nie mam problemu z szarpaniem silnikiem, jak jest ciepło wszystko gra. Tylko to odpalanie przy chłodzie. Dam znać czy dłuższe podgrzewanie dało skutek.
                              TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                              Komentarz

                              • sh3v
                                Rider
                                • 2008
                                • 410

                                #16
                                U mnie było identycznie, widzę że masz ten sam motorek AHF, więc możliwe że u Ciebie będzie to samo. Sprawdz vagiem ustawienia kątu wtrysku/dawke rozruchową, jak nie mieści się w normie poruszaj pompą i w zależności od potrzeby przyspiesz lub spowolnij dawkę paliwka. Ja dzisiaj właśnie taki zabieg robiłem i jak ręką odjął. Też jak dłużej postał to puszczał siwego bąka i cieżko mielił a teraz elegancko. Daj znać jak poszło i powodzenia.


                                Komentarz

                                • mamaj12
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1956
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #17
                                  Kurczę to i u mnie jest to samo. Rano trzeba pokręcić, buchnie dymem i czasami przez chwilę nierówno pracuje zanim złapie prawidłowy rytm. Mam tak na dobrą sprawę od roku. Przed zeszłą zimą wymieniłem świece na nowe i było bez zmian. Dodam, że zaobserwowałem, że jak jest totalnie zimno to pali na dotyk. Problem najczęściej występuje gdy są niskie temp i jest wilgotno.
                                  Chciałem się zeskanować VAGiem, ale nie można się połączyć z silnikiem, prawdopodobnie przez antynapad. Trzeba by dziada chwilowo odłączyć i wtedy spróbować, ale tu robi się problem bo trzeba znaleźć elektryka, który by to zrobił, a najlepiej żeby ten sam miał program, żeby nie płacić kilka razy.
                                  obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                                  wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                                  Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                                  Komentarz

                                  • Misiekoctavia
                                    Elegance
                                    • 2005
                                    • 891

                                    #18
                                    A ja mialem chwile spokoj z odpalaniem bo i na zimno ladnie palil po ustawieniu kata wtrysku, Zoltar mi zwiekszyl dawke rozruchowo przy cieplym silniku i bylo wszystko git. Z miesiac temu wymienilem olej i sprzegielko alternatora i AGR znow zalczal ciezej plaic na zimno po dlugim przestoju i tez lubi puscic dymka. Temperatura zewn. niema znaczenia i tak dluzej iciezej kreci :roll:

                                    Komentarz

                                    • rafalis222
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 160

                                      #19
                                      U mnie też było to samo kopcił i kręcił jak postał dośc długo , okazało się że zaciągał lewe powietrze tz wymiana filtra paliwowego i jak reką odjąć. Filtr łapal lewe powietrze i to byl powód.

                                      Komentarz

                                      • neverland
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 16

                                        #20
                                        Panowie dołączę się do tematu i identycznie u mnie - silnik ASV. Problem tylko rano, dłużej kręci, nierównomiernie zaskakuje, najlepiej wcisnąć pedał gazu. Mam nowy akumulator, nowe świece, rozrusznik po regeneracji, przekaźnik świec sprawdzony, idealny kąt wtrysku. Widzę że problem ma wielu forumowiczów, jakaś burza mózgów. Co z cofającym się paliwem jak to wueliminować, jest podobno jakiś zawór, może wymienić??
                                        neverland

                                        Komentarz

                                        • Ziomal
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 5841
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          neverland, no u mnie jest to samo , po programie mam zwiększoną dawkę rozruchową na ciepło i jakby troche lepiej aczkolwiek białą chmurkę zostawiam rano - przyzwyczaiłem się :szeroki_usmiech
                                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                          Jest O1 1.6 BFQ

                                          Komentarz

                                          • tomaszeg
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 51

                                            #22
                                            widzę ze nie jestem osamotniony ja mam identyczny problem aczkolwiek ostatnio nie słyszę tego PYK albo tak szybko rozłącza przekaźnik albo wcale się nie załącza


                                            Była O1 134,6KM i 305Nm

                                            Komentarz

                                            • Udesky
                                              RS
                                              • 2007
                                              • 1692
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              Ja od czasu gdy usunąłem katalizator i wstawiłem strumienice, to również mam chmurę białego dymu za sobą. Obstawiam, że to woda zbierająca się w układzie. Do puki nie ubywa płynu chłodzącego to nie ma się czym martwić.
                                              Również ciężko mi pali, ale tylko gdy jest chłodno, tu zakładam, że winny jest akumulator. Chodź ma dopiero 3lata to jest słabszy aniżeli zalecany do TDI, ma chyba 55Ah. Ostatniej zimy, miałem spokój, palił lepiej niż nie jedna benzyna, a tej zaczynają się problemy, mimo iż jeszcze nie ma minusowych temperatur. :roll:
                                              W Polsce nie ma kryzysu.
                                              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                              Komentarz

                                              • zipped79
                                                Classic
                                                • 2009
                                                • 31

                                                #24
                                                Robiłem przez ostatnie 3 dni jak zalecił kolega eX,czyli grzałem podwujnie świecami łacznie z 30sek ale niewiele pomaga trochę szybciej łapie ale jednak nadal chwilę trzeba kręcić i dymek jak był tak i jest.
                                                Szczeże to trzeci sezon tak mam i chyba dam na luz bo żadnych efektów ubocznych tej dolegliwości nie widać, a próbując to wyeliminować robiłem następujące rzeczy
                                                - wymiana akusia,
                                                - wymiana świec,
                                                - wymiana filtrów,
                                                - podwójne podgrzewanie

                                                Może przy okazji pod kompa podłączę, ale jak koledzy pisza, że przy idealnych ustawieniach też to występuje to wątpię, że w moim przypadku coś sie poprawi.

                                                Pozdro dla wszystkich i ciągnijcie temat dalej, ja napewno napisze jak cos odkryję.
                                                TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                                                Komentarz

                                                • eX
                                                  Elegance
                                                  • 2006
                                                  • 980

                                                  #25
                                                  ale bialy dym bedziesz mial jesienia i zima praktycznie co rano. para jest wynikiem stygniecia wydechu i odkladania sie w nim wilgoci/wody. jeszcze co dzien jest wilgotno. to do pary sie przyzwyczajaj na zimnym silniku.
                                                  tozostalo Ci sprawdzic kąt wtrysku, a talej to ja nie wiem

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...