biały dym przy odpalaniu na zimno

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radek123
    Classic
    • 2010
    • 20

    #51
    ja mam to samo w moim AGR rano dymi troche poskacze i tak już trzy lata mąndre głowy radziły i nic ten typ tak ma

    Komentarz

    • BORO24
      Classic
      • 2010
      • 25

      #52
      mialem te same objawy-ale po ustawieniu zaplonu /był przestawiony/teraz pali normalnie;był opózniony
      boro24

      Komentarz

      • zipped79
        Classic
        • 2009
        • 31

        #53
        mialem podgiety korbowod i prawdopodobnie cylinder sie zawieszal dopiero jak sie wydazylo ze mi silnik wybuchl i trzeba bylo go rozebrac to sie ujawnila usterka. Nie jest tak ze "ten typ tak" ma bo zawsze jest przyczyna jezdzilem z tym 3 lata i generalnie zawszeodpalil tylko ta chmura obciachowa. Szukajcie a znajdziecie, ale nikomu nie zycze wymiany silnika bo to kosztuje.
        TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

        Komentarz

        • K_Popiel
          Rider
          • 2010
          • 608

          #54
          Witam.
          Odgrzeję temat, dużo w tym wątku pisane było o ustawianiu kątów wtrysku, ustawianiu zapłonu itp, czy ktoś z kolegów ma może dane jak te wartości powinny wyglądać dla danych silników i jak je ewentualnie zmieniać, adaptować ?
          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
          ------------------------------------------------------

          Komentarz

          • rogoz
            Rider
            • 2006
            • 397

            #55
            Kąt wtrysku ustawiasz na wg wskazań VAG. W aplikacji wybierasz typ silnika, wtedy widzisz na wykresie wartości graniczne i optymalną.
            Poszukaj na innych wątkach - temat był wielokrotnie poruszany.

            Komentarz

            • tomaszeg
              Drive
              • 2008
              • 51

              #56
              Miałem podobne problemy ze przy 2st ciezko paliła a jak było na minusie to jeszcze gorzej i wymieniłem przewód na przezroczysty pomiedzy powrotem pompy wtryskowej a filtrem i okazało sie ze idzie wiecej powietrza niz paliwa powodem był zaworek na powrocie w pompie wymiana jego spowodowała ze zapomniałem co znaczy ciezkie odpalanie i nawet przy -18 paliła od pierwszego koszt zaworka 35 zł + 3 miedziane podkładki razem 43 zł moze to komus pomoze


              Była O1 134,6KM i 305Nm

              Komentarz

              • andrzej1962
                L&K
                • 2010
                • 1306
                • Octavia III combi (5E5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #57
                Zamieszczone przez 4tech
                Pstryk i wszystkie wcześniejsze problemy z silnikiem znikają... (ewentualnie pojawiają się nowe)
                :lol:

                Komentarz

                • yosssarian
                  Drive
                  • 2008
                  • 79

                  #58
                  Zamieszczone przez mamaj12
                  Zamieszczone przez yosssarian
                  jedyną zależność jaką wyraźnie widać wg mnie to im dłuższe kręcenie silnikiem rano tym większy obłok.
                  Mam tak samo.
                  Dopisuję kolejny rozdział do mojej historii: po wymianie rozrządu na ORI Skody - na ulicy Syreny w Warszawie - pali na dotyk, nie dymi, chodzi całość zdecydowanie ciszej co jest szczegółnie odczuwalne przy wyższych prędkosciach
                  ___________
                  Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)

                  Komentarz

                  • rafalus
                    L&K
                    • 2005
                    • 1140
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #59
                    Ale jak sie auto odpala z garazu po 3 dniach mimo wszystko mi auto odpala ok.
                    Po 9h na podwórku sa włąśnie objawy typu dym trzęsienie autem itd.
                    Wiec cofające paliwo to nie jest do konca to co moze byc podkresle glownym powodem.
                    Z tego co jest napisane na roznych forach moze to byc czujnik temperatury naprzykład.
                    W aucie gasną mi świece żarowe choć jest zimno od razu jak w lecie.
                    nowy cSIMC od Aliego
                    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                    półosie seryjne przebieg 273 tyś

                    Komentarz

                    • yosssarian
                      Drive
                      • 2008
                      • 79

                      #60
                      Zamieszczone przez rafalus
                      W aucie gasną mi świece żarowe choć jest zimno od razu jak w lecie.
                      Mi przy obecnych temperaturach też gasną szybko - czekam aż zgasną wszystkie lampki i wtedy kręcę i pali na dotyk. Przed wymianą rozrządu musiał swoje pokaszleć. Najgorzej było właśnie z paleniem jak jeszcze świece nie grzały czyli +6+8 stopni.
                      ___________
                      Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)

                      Komentarz

                      • aras_
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 117
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        #61
                        Mam to samo od samego początku (3 lata), jak jest na dworze wilgotno, to po nocy puszcza białego bąka i czasem nie odpala na strzał, nigdy nie kręcę dłużej niż 2s, jeśli w tym krótkim czasie nie odpala, wyłączam zapłon i po około 5s odpalam ponownie, odpala za 2 razem na strzał, wrażenie mam takie jakby cofało się paliwo, ale to bez sensu bo przecież latem tego problemu nie ma, jak jest wilgotno na dworze i stoi przynajmniej całą noc to tak mam, jak jest duży mróz np. -10 a nie jest wilgotno odpala w ciągu 2s pierwszego kręcenia, ewidentnie nie lubi wilgoci, poza tym bąkiem nie ma żadnych objawów, zlewam to, to nie jest wada, którą można byłoby się przejmować. Pozdrawiam.
                        aras

                        Komentarz

                        • max_o2
                          Classic
                          • 2014
                          • 1

                          #62
                          aras_,
                          Zamieszczone przez aras_
                          Mam to samo od samego początku (3 lata), jak jest na dworze wilgotno, to po nocy puszcza białego bąka i czasem nie odpala na strzał, nigdy nie kręcę dłużej niż 2s, jeśli w tym krótkim czasie nie odpala, wyłączam zapłon i po około 5s odpalam ponownie, odpala za 2 razem na strzał, wrażenie mam takie jakby cofało się paliwo, ale to bez sensu bo przecież latem tego problemu nie ma, jak jest wilgotno na dworze i stoi przynajmniej całą noc to tak mam, jak jest duży mróz np. -10 a nie jest wilgotno odpala w ciągu 2s pierwszego kręcenia, ewidentnie nie lubi wilgoci, poza tym bąkiem nie ma żadnych objawów, zlewam to, to nie jest wada, którą można byłoby się przejmować. Pozdrawiam.
                          Mam pytanko kolego w nawiązaniu do Twej uwagi... czy od tamtych czasów coś się z tą chmurką zmieniło i czy sprawiało to jakiś kłopot? własnie kupiłem Octavie i mam taką chmurkę przez 3-6 s po starcie i nie wiem czy się martwić...

                          Komentarz

                          • PieTrzaK
                            L&K
                            • 2009
                            • 1323
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #63
                            Też mam bialego bąka i po drążeniu tematu dochodzę do wniosku, że należy mieć na to wywalone jajka. Odpala na dotyk, potem nie dymi, innych problemow nie ma, wiec chyba w naszych turboklekotach to sie zdarza...

                            Komentarz

                            • roLLo
                              L&K
                              • 2008
                              • 1063
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #64
                              PieTrzaK, poprostu przy pierwszym obrocie wału nie dopali się całe paliwo i wylatuje w postaci owego Bąka :diabelski_usmiech

                              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                              Komentarz

                              Pracuję...