Zamieszczone przez rlapinski
[O2] Czy to juz Jej Wysokosc Dwumasa ???
Zwiń
X
-
[O2] Czy to juz Jej Wysokosc Dwumasa ???
Witam wszystkich ! Od niedawna posiadam Octavie 2 1,9tdi 105KM (BXE). Oto co zauwazylem w swojej czeszce :
Stojac na wolnych obrotach odczuwa sie takie lekkie nieregularne drgawki, jakby potrzasania autem, szarpniecia. Dzisiaj czyscilem silnik, a wiec zdjalem plastyk przykrywajacy go i nawet wizualnie zauwazylem, ze poza normalnym rownomiernym "dizlowskim drganiem"silnik "trzesie sie" od czasu do czasu bardziej ( co kilka, kilkanascie sekund).
Takze przy ruszaniu, jak sie za wczesnie pusci sprzeglo, a najwiecej na dwojce, zaszarpie autem, tak jakby przez sekunde jechalo sie po torach.....
Podjechalem do Skody i facet 75 proc stawia na kolo zamachowe, ale powiedzial, ze trzeba podlaczyc do kompa i sprawdzic jakies bledy, czy czasem injektory ??? czy cos ??? Przepraszam, troche zbyt skomplikowane dla mnie.
Prosze Was o jakies opinie, czy to juz Jej Wysokosc ... Dwumasa ??? Acha, a teraz najciekawsze : Octavia ma 55tys km !!!. Pozdrawiam.Franek
-
-
Salvatore769, a jaki rocznik tej OII? Była/jest jakaś akcja serwisowa na dwumasy ( w dwóch moich firmowych OII z 2007 wymieniali dwumasę przy podobnym przebiegu ok. 50 tyś ). Jednak z tymi drganiami silnika to bym nie stawiał na dwumasę, bo BXE ( a przynajmniej te którymi jeździłem też mają takie delikatne drgawki "na luzie" )...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Witaj Kowal2002 , moj rocznik to 2006 (padziernik).
[ Dodano: Pią 30 Paź, 09 20:26 ]
Tez czarna, na alusach, jak Twoja na zdjeciu.
A wiec widze, ze nie jest to na 100000 proc Jej Wysokosc ???? Zobacze jeszcze z tym wycisnietym sprzeglem, wtedy powinno przestac "szarpac", tak??? Czy mniej szarpac ??Franek
Komentarz
-
-
Salvatore769 też mam O2 z BXE i przebieg 60tys. Te lekkie drgawki to nie od dwumasy. Myślałem też że pompowtryski i wlalem do paliwa środek czyszczący ale nic nie pomogło. Błędów też nie pokazuje. Spróbuj pojeździć zero-jedynkowo czyli oczywiscie po nagrzaniu silnika na kazdym biegu gaz w podłogę. U mnie wtedy nie ma żadnych drgań i ladnie, płynnie przyspiesza. Moim zdaniem dostaje drgawek podczas otwierania sie lub zamykania EGR'u. Czytałem na innych forach że w silnikach BXE Skoda skopała program. Nawet była akcja bezplatnego wgrywania nowych programów ponieważ większośc aut miala te drgawki. Oczywiście nie wszyscy z tego skorzystali.
Myślę że pozostaje zrobienie programu u dobrego tunera aby przy okazji jednej opłaty dołozyć pare koni...
Może ktoś na forum ma BXE i skorzystał z tej akcji wgrywania nowego softa i może powiedzieć czy zabieg pomógł. Czekamy...
Salvatore też mam rocznik 2006 sierpień i też czarna i te same objawy na 80% obstawiam ten programTomek
Komentarz
-
-
Hej Tomek, ale brzmi, nawet troche strasznie : "Skoda skopala program w BXE..." ,ale coz.
Troche nie lapie z ta jazda zero-jedynkowa. Na kazdym biegu "but" ???? I potem, piszesz, ze rusza plynnie??? Cos to porawia??Tomku : ona na postoju bez biegu lekko poszarpuje, a to "skakanie" przy ruszaniu jest jak za szybko puszcze sprzeglo. Ale mozna tez plynnie ruszyc i nic nie zaszarpie. Napisz troche wiecej tej jezdzie "0-1-kowej" ????Franek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaz tą dwumasą to byłbym ostrożny
bardziej stawiałbym na którąś pompkęprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Oczywiscie że "butowanie" na kazdym biegu niczego nie poprawi tylko moim zdaniem wtedy wyelminuje się podejżenie padającej dwumasy. U mnie lekkie dodawanie gazu juz od niskich obrotów powoduje lekkie drgawki na 2 czy 3 biegu. Jeżeli wcisnę pedał od razu w podłogę drgawek nie ma. Jeżeli byłaby padnięta dwumasa to przyspieszając w marę równo od niskich obrotów czy wciskając od razu pedał w podlogę drgania byłyby takie same (wiem ponieważ jeżdżę też O1 z dwumasą na wykończeniu
Moim zdaniem lekkie i delikatne przyspieszane nie powoduje zamykania sie grzybka EGR'u czyli w części spaliny wracaja do komory spalania i mogą wywoływac te drgania. Jednak wciśnięcie pedału gazu w podlogę powoduje natychmiastowe zamknięcie dopływu spalin do dolotu i wtedy moja BXE przyspiesza płynnie bez szarpnięć. To oczywiscie tylko moja teoria.
Drugie przypuszczenie to ten skopany program w BXE. Spróbuję gdzieś znaleźć link to tego tematu
Znalazłem na forum seata:
Ten sam problem w Seatach czy VW z silnikiem BXE. Koledzy pisza że wgranie nowego programu wyelminowało problem. Wspominany jest Rogal z Mineralnej jako uzdrowiciel BXE. Po chipsie i nowym programie drgania ustały i autka przyspieszają równo bez szarpnięć
Problem podobno występował w BXE z 2006 i poczatku 2007 rokuTomek
Komentarz
-
-
Dokladnie tak samo mam. Już w 2006 roku uzytkownicy szukali przyczyny szarpania tu cos o akcji wymiany softu w bxe:
W wątku sa opinie uzytkowników którym w ASO wymieniono soft drgawki ustały ale wg nich stracili kilka koni na nowym sofcie. Zostaje więc chyba tuner który zamiast ująć dołozy
[ Dodano: Pią 30 Paź, 09 21:42 ]
Jeszcze 4 strony o szarpaniu i sofcie BXE:
Tomek
Komentarz
-
-
Kurcze, ale sobie poczytalem !!!
Male spostrzezenie: u mnie na zimnym zero szarpniec (chyba?), wiadomo, obroty sa ciut wieksze. Zauwazam je jak dostnie pelnej temperatury.
Czyli widze, ze naprawde oddala sie "dwumasa", to program; Zobacze jeszcze jutro z tym wcisnietym sprzeglem, wtedy nie powinno szarpac.Franek
Komentarz
-
-
Z tym innym softem to może być prawda, bo moja jest z listopada 2006 a najstarsza w firmie ( mam w sumie 6 identycznych ) jest z maja 2007. Jak jeżdżę tymi firmowymi to mam wrażenie, że są słabsze "z dołu". U mnie jak na dwójce depnę do dechy od 1500 to czuć wyraźne kopnięcie gdzieś przy 2100 a w tych pozostałych, młodszych OII jest jakoś tak łagodnie...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Kowal2002, ja wlasnie jak na 2 depne nawet lekko, to ciagnie straaasznie, jak po chipie.
Tylko, ze nie mam porownania, jak ty.
Jak narazie nie wiem gdzie ten temat ugryzc, ale jutro napisze, jak sie upewnie, ze to nie dwumas ( podobno po nacisnieciu pedalu sprzegla przy padajacej dwumasie "szarpania " wogole nie ma).
[ Dodano: Sob 31 Paź, 09 01:15 ]
Jeszcze pytanko, moze dla was banalne, ale jak pisalem muzyk jestem i z technika samochodowa troche siedze, tak wiec prosze o wyrozumialosc : jak juz pojde do Panow Mechanikow, wyjasnie problem ( a w sumie to sami poczuja poszarpywania), to potem prosic o sprawdzenie na kompie bledow czy od razu mowic o nowym softwar'erze dla Mojej Octy ??
[ Dodano: Sob 31 Paź, 09 01:20 ]
Dodam, ze mieszkam w Belgii i tutaj oddajac auto Panow Mechanikom i nie mowiac im czego sie chce albo w przyblizeniu co dolega, trzeba sie przygotowac na kompleksowa wymiane podzespolow i potem kredyt na 3lata na zaplate faktury !!! Smutne (a raczej kosztowne) ale prawdziwe,Pozdrawiam.Franek
Komentarz
-
-
Salvatore769 to możesz tylko wybadać czy wogóle kiedyś przeprowadzali w Octaviach wymiane softu. Jeśli nie będą wiedzieli o co chodzi to niech nie testuja tego na Twoim aucie
Co do własnie programu ja mam tak samo, czyli Octa z VII 2006 roku i na dwójce czy 3 ma kopa jakby miała ze 120 KM a nie 105 Ja w swojej obstawiam program.
A jesli będziesz chciał wymienić soft to wybieraj się na wycieczkę do Polski i nie do żadnego ASO!! Tylko do dobrego tunera. Przy okazji możesz podnieść moc do 130 -140 KM a taka przyjemnośc kosztuje 900 do 1200 PLN (kompleksowo z wydrukiem z hamowni) Poczytaj o polecanych zakładach np na śląsku Aligator, w W-wie Rogal MR Motors itd.Tomek
Komentarz
-
-
Salvatore769, na twoim miejscu nie ruszał bym softu, no chyba, że u tunera, żeby podnieść moc. Osobiście, nawet gdyby ASO zrobiło to za darmo, nie chciał bym go, bo naprawdę auto robi się wtedy "mułowate" z dołu... Ja mam przejechane od nowości trochę ponad 100 tyś km i poza tymi delikatnymi drganiami silnikowi nic nie dolega a wcale go nie oszczędzam...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyZamieszczone przez szkodaz tą dwumasą to byłbym ostrożny
bardziej stawiałbym na którąś pompkęsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz