Koszt wymiany napinacza alternatora!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Szubert
    Classic
    • 2010
    • 8

    Koszt wymiany napinacza alternatora!

    Zamieszczone przez Stoned
    zazwyczaj przejeżdżam tamtędy 6:50-7:00
    to ja tak samo, tyle że w drugie mańkie
  • MatioS51
    Classic
    • 2009
    • 29

    #2
    Koszt wymiany napinacza alternatora!

    Ile może mnie kosztować taka naprawa?
    ..........skoda......

    Komentarz

    • Tomek_dx
      Rider
      • 2008
      • 398

      #3
      Rozumiem że chodzi o wymianę napinacza paska alternatora, takiego z tłumiekim drgań? Jest to kwestia odkręcenia 3 śrub jeden mechanik może wziąć 10 pln inny 50... A nie lepiej samemu? A dlaczego wymieniasz, rozleciał się czy terkocze?
      Tomek

      Komentarz

      • MatioS51
        Classic
        • 2009
        • 29

        #4
        jeżeli to możliwe to wymienił bym sam ale tak nie ma gdzie ręki włożyć wystaje tylko tłumik drgań coś terkocze :shock: i jak miałbym się za to zabrać??:
        ..........skoda......

        Komentarz

        • Tomek_dx
          Rider
          • 2008
          • 398

          #5
          najlepiej naciągnąc go od dołu od strony koła kluczem jak na zdjęciu. Z drugiej strony rolki jest jakby przyspawana nakrętka na którą nakłada się klucz oczkowy (16mm), naciąga poprzez wytworzenie dźwigni napinacz i w pozycji napietej blokuje bolcem (nowy napinacz jest takim bolcem zablokowany) następnie odkręcasz 3 śruby wymieniasz. Zakładasz nowy też w pozycji naciągniętej przykręcasz i kluczem po wcześniejszym wyjęciu bolca amortyzujesz naciągnięcie sprężyny

          [ Dodano: Pią 06 Lis, 09 20:25 ]
          A i przeczytaj co napisałem w poście niżej o piszczeniu w silniku może Tobie sprzęgiełko alternatora też rozzwala napinacz? to to sprzęgiełko zazwyczaj grzechocze i wprawia w drgania napinacz. Wpisz w szukajkę "sprzęgiełko alternatora" i poczytaj
          Załączone pliki
          Tomek

          Komentarz

          • hermioli1
            Rider
            • 2009
            • 322

            #6
            Ja też w pierwszej kolejności sprawdziłbym sprzęgiełko alternatora, ja jeszcze za czasów Sharana też mocno wykosztowałem się na napinacze(wymieniłem 3 sztuki, a zerwanych pasków klinowych to nie liczę) przyczyną tego wszystkiego było właśnie sprzęgiełko. Z wymianą zapłaciłem jakieś 200pln, (sprzęgiełko +montaż i demontaż alternatora)
            W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
            Babka utonęła do góry kudłatką.
            Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
            Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

            Komentarz

            • MatioS51
              Classic
              • 2009
              • 29

              #7





              mam zamiar wszystko wymienić.
              ..........skoda......

              Komentarz

              • hermioli1
                Rider
                • 2009
                • 322

                #8
                MatioS51, ale jak masz walnięte sprzęgiełko alternatora, to wymiana napinacza nie pomoże,a tylko narazi cię na koszty,zacznij od sprzęgiełka
                W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                Babka utonęła do góry kudłatką.
                Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                Komentarz

                • przemlin
                  Classic
                  • 2010
                  • 3

                  #9
                  Witam. Własnie chce wymienić sprzęgiełko alternatora, odkręciłem dwie śruby altka a on ani drgnie czy jest trzecia śruba trzymająca altka?

                  Komentarz

                  • Tomek_dx
                    Rider
                    • 2008
                    • 398

                    #10
                    Z tego co pamiętam nie ma. Puknij młotkiem poprzez jakiś bolec w nakrętki z takim kołnierzem w które wkręca się gwinty śrub aby kołnierz odsunął się. Wtedy zrobi sie luz i altek wyjdzie. Jak bedziesz go dokręcał śruby dociągną aby zlikwidowac luz.
                    Chodzi o tą zardzewiałą tulejkę w aluminiowym korpusie altka na górze zdjęcia. Psiknij WD40 potem stuknij młotkiem aby ją lekko przesunąć
                    Załączone pliki
                    Tomek

                    Komentarz

                    • Piterpan
                      Drive
                      • 2008
                      • 67

                      #11
                      A potem wsadź łyżkę/ śrubokręt miedzy alternator a silnik i odepchnij sobie go.

                      Komentarz

                      Pracuję...