Problem z turbina

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Potoczekzboczek
    Classic
    • 2009
    • 18

    Problem z turbina

    Witam wszystkich, od dwoch dni jestem szczesliwym posiadaczem Skody Octavi 2 Kombi Ambiente 1,9 Tdi 105 Km. pozdrawiam kolegow z fabiaclub.pl
  • pticek
    Ambiente
    • 2008
    • 103
    • Octavia II combi (1Z5)

    #2
    Problem z turbina

    Witam,
    Prosze o pomoc. Co jakis czas jak jade autem brakuje mocy. Pare razy wlaczyla mi sie kontrolka bledu podpinalem vaga i wykazal problem z cisnieniem w turbinie. Jak dodaje gazu to cos przerywalo i slychac jakies zgrzyty cos podobnego jak przeskakuje rozrusznik. Auto ma przejechane 97tys. Czy to lopatki w turbinie ?

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8028
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      Bez fachowej obsługi się nie obejdzie. Masz tu link do firmy z Krakowa http://www.compsport.pl/
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • pticek
        Ambiente
        • 2008
        • 103
        • Octavia II combi (1Z5)

        #4
        Dzieki

        Komentarz

        • rekin
          Rider
          • 2008
          • 398

          #5
          nie da się ukryć, że padła ci turbina... Takie same objawy miałem w innym samochodzie.
          W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

          Komentarz

          • SMUTNYINDYK
            Classic
            • 2008
            • 30

            #6
            Na bank padła turbina. Mojej koleżance też w SKODZIANCE turbina padła po przejechanych 90 000km. Jeździła w większości po mieście bez większej zresztą świadomości jak użytkować diesla[PSJ]. Co ciekawe moja żona twierdzi, że dziadowski jest samochód, którym nie można jeździć jak się chce-chodzi o odmulanie TDI-muszę to za nią robić czasem ja[chodzi o jej VW 19 TDI].
            TF - VW New Beetle 19 TDI ALH, Berlingo HDI MODUTOP[sprzedany], Peugeot 306 1600, C-MAX.

            Komentarz

            • pticek
              Ambiente
              • 2008
              • 103
              • Octavia II combi (1Z5)

              #7
              Wczoraj zawiozłem auto do mechanika. Kontrolka błedu zapala się jak auto dostanie buta, a ten odgłos jest jak puszczam gaz. Zobaczymy co to będzie.

              Komentarz

              • rkb
                RS
                • 2008
                • 2152
                • Rapid Spaceback (NH1)
                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                #8
                Wyciągnąc turbo, wyczyscic i bedzie banglac, niestety auta z turbo musza od czasu do czasu pod ogon dostac.
                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                Komentarz

                • soobek
                  Drive
                  • 2009
                  • 42

                  #9
                  ja miałem podobny przypadek i tez pokazywało mi błąd cisnienia i okazało się ze miałem pęknięty przewód dający cisnienie do turbiny

                  Komentarz

                  • rekin
                    Rider
                    • 2008
                    • 398

                    #10
                    Zamieszczone przez rkb
                    niestety auta z turbo musza od czasu do czasu pod ogon dostac.
                    od czasu do czasu???? Chłopie ja to codziennie robię :diabelski_usmiech może dla tego moja suszarka ma 170 tys km i nawet nie poci się olejem
                    W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez rekin
                      Zamieszczone przez rkb
                      niestety auta z turbo musza od czasu do czasu pod ogon dostac.
                      od czasu do czasu???? Chłopie ja to codziennie robię :diabelski_usmiech może dla tego moja suszarka ma 170 tys km i nawet nie poci się olejem

                      Moja ma prawie 236 i nic nie było przy niej robione, bo nie trzeba :diabelski_usmiech
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • rekin
                        Rider
                        • 2008
                        • 398

                        #12
                        Zamieszczone przez rkb
                        Zamieszczone przez rekin
                        Zamieszczone przez rkb
                        niestety auta z turbo musza od czasu do czasu pod ogon dostac.
                        od czasu do czasu???? Chłopie ja to codziennie robię :diabelski_usmiech może dla tego moja suszarka ma 170 tys km i nawet nie poci się olejem

                        Moja ma prawie 236 i nic nie było przy niej robione, bo nie trzeba :diabelski_usmiech
                        w innym samochodzie padła mi przy 136 tys km i gość co naprawia turbiny Garrett powiedział iż jest to normalny przebieg i mogła paść, natomiast 1.8T są wyjątkowo żywotne i bez problemu wytrzymują 250 tys km.
                        Natomiast jest jeden model silnika diesla ze stajni VW i tam padają już przy 70-80 tys km :shock: ale nie pamiętam o jaki to silnik chodziło.
                        pticek, te metaliczne stuki biorą się z tego, że łopatki wirnika obcierają o obudowę turbiny
                        W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                        Komentarz

                        • Zoltar
                          Rider
                          • 2005
                          • 722

                          #13
                          Bo turbo z zaworem upustowym nie będzie miało problemów od spokojnej jazdy, tylko kierownice nie są do końca przemyślanym pomysłem
                          www.soft-car.pl
                          www.chiptuning-gdansk.pl


                          - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                          - Wyłączanie DPF
                          - Hamownia Obciążeniowa

                          Komentarz

                          • bzyq
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 129

                            #14
                            u mnie tez padła po 100tyś km.
                            poszła do czyszczenia, wstawiony był nowy mieszek... i co sie okazało? że po czyszczeniu i tak i tak turbina wybuchła :/
                            znajomy właśnie mnie ostrzegał, żeby odrazu do regeneracji bo czyścić się nie opłaca... ale wolałem oszczędzić... i źle na tym wyszedłem..
                            po regeneracji i tak i tak czasami zdażało się przeładowanie... wywaliłem zaworek "filterek" przy N75 i do teraz chodzi miodzio
                            sprawdź przewody, rozruszaj mieszek (sztange) przy turbinie, podmień zaworki N75 z N18, wywal ten filterek biało-czarny i wstaw za niego wężyk... jak nic nie da to już problem siedzi w turbinie
                            VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

                            Komentarz

                            • wojtass
                              Rider
                              • 2007
                              • 473

                              #15
                              bzyq
                              a co daje ten filterek?

                              Komentarz

                              • laurin
                                Rider
                                • 2009
                                • 727

                                #16
                                No właśnie co to za filterek ??

                                Komentarz

                                • bzyq
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 129

                                  #17
                                  na forum (temat - Brak mocy w TDI) jak i po rozmowie z mechanikiem doszliśmy, że jest to :
                                  Zamieszczone przez cysterniarz
                                  bzyq, nie doczytałem, myślałem ze mowa o N75.

                                  To co wyrzuciłeś to zawór zwrotny recyrkulacji spalin (to gówienko biało czarne).
                                  jest to nie potrzebne a może robić przeładowanie... u mnie akurat to było też jedną z przyczyn a przeładowanie wynosiło 2500mbar! także ja polecam wywalić, a nic na tym nie stracicie
                                  VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

                                  Komentarz

                                  • pticek
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 103
                                    • Octavia II combi (1Z5)

                                    #18
                                    Dziś odbieram auto od mechanika. Skończyło się na wymianie gruszki

                                    Komentarz

                                    • wojtass
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 473

                                      #19
                                      bzyq
                                      zobaczymy co z tym filterkiem Dzisiaj i ja go wywaliłem :wink:

                                      Komentarz

                                      • lukanio63
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 202

                                        #20
                                        Panowie, jak konkrwtnie pozbyc sie togo badziewia? Czy moglby ktos to wytlumaczyc krok po kroku?
                                        Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                                        Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                                        Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                                        Komentarz

                                        • apo5
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 11

                                          #21
                                          Panowie,
                                          żeby nie zakładać kolejnego zbędnego tematu zadam pytanie tutaj. Właśnie przed chwilą zauważyłem, że nie słychać "wesołego świszczenia" turbinki kiedy przyspieszam octavką o_O Czy to normalne? Jak kupiłem samochód to byłoewidentnie słychać turbinę przy obrotach około 2000 wzwyż natomiast teraz jak by ucichła. Samochód przyspiesza tak samo jak przedtem - brakuje mi tylko tego "gwizdu" delikatnego. Co Wy na to?
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • rkb
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2152
                                            • Rapid Spaceback (NH1)
                                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                            #22
                                            Skoro nie ma żadnych dziwnych objawów ja bym się nie przejmował, uchyl lekko okno daj w palnik to będzie słychać
                                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                            Komentarz

                                            • bzyq
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 129

                                              #23
                                              apo5, dokładnie jak powiedział rkb :lol:
                                              lukanio63, mi ten filterek wywalił mechanik-sąsiad.. w jego miejsce wstawił takie dwie białe "mufki" i wczepił wężyk :wink:
                                              VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

                                              Komentarz

                                              Pracuję...