taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Fiu, fiu. Program na 1,3 bara na ori turbinie Kto robil? :P
Brakuje grupy 008, bo z tego co dales to nie widac nic niepokojacego oprocz peaku na 1,5bar no ale jest zbijany. Tylko, ze log na 2 bieg trwa 5 sekund. Za krotko.
Btw. jak robiles ten dynamiczny log to kiedy wciskales gaz do oporu? I czy masz katalizator i jaki przebieg ogolnie.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Tylko, że przy tych logach to akurat ładnie się zbierał, muszę zrobić na tym 3 biegu wtedy idzie niezadowalająco. O co chodzi z "peaku na 1,5bar"? bo jestem "świeży" jeśli chodzi o diagnostykę silnika. Noga w podłogę była zaraz po rozpoczęciu logowania. Przebieg 177 tys. km, niestety nie wiem czy jest katalizator.
To tez wlasnie mowie, ze z tych logow co dales wszystko wyglada dobrze. Jak dasz wyzszy bieg to oceni sie czy turbo wczesnie wstaje (stad pytalem o katalizator bo moze byc troche przytkany wydech).
A peak czyli gorka, skok doladowania.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Niepokoi mnie też to, że turbo nagle zaczęło "gwizdać" i tak już mu zostało do dziś. Wcześniej jak samochód miał moc zawsze i to na każdym biegu to nic nie "gwizdało". A teraz "gwiżdże" cały czas.
Jeszcze mam pewne spostrzeżenie. Kiedyś jak na 3 biegu wciskałem przy 2k obrotów pedał do oporu to wciskało w fotel aż miło. Teraz ledwo się zbiera. Natomiast co ciekawe jak go trochę pod-pompuje gazem tak na około 2300obr-2000obr-2300obr i depnę to jest więcej mocy. Po pod-pompowaniu na każdym biegu lepiej się zbiera.
Na temat gwizdania mam swoja wlasna teorie, ale nie bede nikogo dyskredytowal
Zrob logi 003,008,011 na 3 a jeszcze lepiej jakby na 4 biegu. I wciskaj gaz do deski od 1500obr bez zadnego pompowania.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
A dalbys rade zlogowac wszystkie 3 grupy jednoczesnie?
Wg tego 2-go to od ok. 2800obr/min jest na granicy ciecia dawki paliwa a od 3800 powyzej to bedzie juz troche odczuwalne. Tylko, ze wg 1 loga jest wszystko ok do 4200obr/min
A co dokladnie jest z tym przyspieszeniem? Faluje, jest mulaste caly czas, muli na poczatku, pod koniec zakresu obrotow? Moze juz "koniow" za malo i czas na kolejne modyfikacje? :szeroki_usmiech
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Jak go kupiłem to na 3 biegu wciskał aż miło. Teraz rozpędza się, ale powoli. Nie ma tego "kopa" co wcześniej. Wcześniej np. na 2 biegu to przy 2k obrotów jak wciskałem pedał gazu do oporu to samochód kołami zaczynał kręcić w miejscu takiego miał kopa. Strasznie wyczuwalny jest teraz brak reakcji na pedał gazu. Wcześniej jak naciskałem gaz do połowy a potem mocniej to było ładnie czuć, że samochód reaguje, a teraz to czy do połowy naciśnie czy do końca to prawie bez różnicy...
Tzn. w związku z tym, że był to listopad to była to pora już dość, deszczowa. No, ale na suchej przynajmniej przykręcał kołami. Natomiast teraz na 1 biegu nie wiem czy na upartego by przykręcił, nie wspominając już nawet o 2 biegu...
Na 100% coś jest nie tak. Wkurza mnie też ten świst turbo który jest bardzo słyszalny a którego wcześniej nie było. Mam takie pytanie: Biorąc pod uwagę, że Turbina pracuje prawidłowo, bo dostarcza aż nadto potrzebnego ciśnienia co jednak nie przekłada się obecnie na osiągi. Czy jest możliwe, że są jakieś nieszczelności w wężykach podciśnienia itp.?
Czy ciśnienie mierzone przez komputer, jest ciśnieniem wytwarzanym przez turbinę, czy ciśnieniem dostarczanym do silnika?
Mozesz zlogowac rownoczesnie 10 grupe z 11 i porownac czy cisnienia aktualne sie zgadzaja. Jakbys mial np. nieszczelny intercooler to by zaczelo przykapcac ostro no i swist tez jest. A turbo moze swiszczec np. od tego, ze juz lozyska lub/i lopatki wirnika dostaly po dupie.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Tak jak pisalem w poprzednim poscie przydaloby sie zlogowac wszystkie grupy na raz w jednym pomiarze aby mozna bylo sie do tego jakos odniesc.
Bo wg grupy 003 do 4300obr jest ok, a wg 008 od 3650obr nie jest ok.
W opisie blokow wartosci mierzonych jest jeszcze napisane, ze oprocz zbyt malej ilosci masy powietrza zasysanego powodem dlaczego ostatnia rubryka w 008 jest zbyt mala jest za duza ilosc spalin w ukladzie recyrkulacji. Moze trzeba pozbyc sie EGRa?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Tylko, że samochód nie ma kopa też przy 2000obr, ja dalej nie odczuwam różnicy, czy jest to 2000 czy 4000 ciągnie tak samo jednostajnie, nie ma tego kopa. Btw. ciśnienie 2500mbar nie jest za duże? Nie wiem co jest przeprogramowane podczas chip tuningu, ale czy tak powinno być?
Edek89, moja rada jest taka. I tak, i tak musisz pojechać do tunera żeby wypiepszył Ci tą kupe ze sterownika i zrobił porządną modyfikacje. Podczas takiej wizyty ów tuner sprawdzi co się dzieje z autem , i tyle. Jeśli tego nie zrobisz to na 1000% wysrasz turbinę (która już ma dosyć) a w konsekwencji wysadzisz silnik
seryjne turbo > 4200obr/min i jeszcze 1.25bara :shock:
1700obr/min i zadane 1.3bara :lol:
poza tym strasznie niestabilne doładowanie
itd.
kto to robił?
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Taki kupiłem. Poprzedni właściciel mówił, że to fabryczny chip. A może przeładowuje bo ma uszkodzoną przepływkę, albo N75, czy na pewno coś z chipem jest nie tak?
A może przeładowuje bo ma uszkodzoną przepływkę, albo N75, czy na pewno coś z chipem jest nie tak?
nie patrzyłem na wartości rzeczywiste tylko zadane w sofcie innymi słowy jak to sobie tjuner pofantazjował
Jedyne szybkie i bezbolesne rozwiązanie napisałem wyżej w poście. Umów się do Roberta Rob555 z tune-up daleko nie masz, chwila i będzie po problemie
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Fabryczny chip ... pewnie jeszcze z gwarancja
Na moje przeplywka siada...ta turbina by utrzymac 1.25 bara musi sporo zasysac a tutaj widac ze wartosci sa przycinane.
Tak czy siak przy tych dawkach doladowanie zupelnie bez sensu i za duze. Tyle to sie na turbinie od ASZ ustawia :lol:
Podjerzewam ze paliwa po nastawniku nalali za to
No ale chip z salonu wiec napewno dobry :twisted:
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
Witam, po przerwie. Byłem u rob555 i auto śmiga . Jak się okazało wystarczyło poprawić chip, ale od poprzednich ustawień przepływomierz trochę dostał i nie wiadomo ile jeszcze pożyje. Dzięki wielkie rob555 i szczerze polecam warsztat Tune Up.
W moim wypadku co prawda się poprawiło, ale z racji że wykonałem wczoraj logi poproszę o spostrzeżenia.
Robiłem kanały 003, 008 oraz 011 w zakresie od ok 1400 - 4200 RPM,
na biegu 3:
i biegu 4:
Zauważyłem taką rzecz, na jałowym aktualny (vag 003-3) MAF jest znacznie większy niż zadany (vag 003-2), jakieś 480 mg na 270 zadane. Po przygazowaniu wraca do normy na kilka minut i znowu hop. Nie ma tego na logach - zdechła mi bateria - ale coś takigo wystepuje, czy to normalne ?
Proszę o wypowiedzi.
p.s.
Jeżeli ktoś ma wiedzę proszę również o odpowiedź na poniższe tematy:
Pytanie odnośnie aku podtrzymującego zasilanie syreny alarmu fabrycznego:
Zauważyłem taką rzecz, na jałowym aktualny (vag 003-3) MAF jest znacznie większy niż zadany (vag 003-2), jakieś 480 mg na 270 zadane. Po przygazowaniu wraca do normy na kilka minut i znowu hop. Nie ma tego na logach - zdechła mi bateria - ale coś takigo wystepuje, czy to normalne ?
To przez prace EGR.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz