Biały osad pod korkiem oleju, majonez, masło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • octaviaRK
    Ambiente
    • 2010
    • 116

    #51
    u mnie jest podobnie zwlaszcza zima i przy krotkich czestych jazdach ale teraz takze jednak jest tak od kiedy pamietam i zadnych dodatkowych szkodliwych skutkow nie zauwazylem oct przejechala ponad 200tys tez akl.
    robert octaviaRK

    Komentarz

    • jacekzat1
      Drive
      • 2011
      • 87
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #52
      Masełka już nie ma. Mam też połataną instalację chłodzenia, tzn nowe trójniki i cybanty i już nie cieknie.

      Komentarz

      • lampion
        Ambiente
        • 2010
        • 198
        • Octavia II (1Z3)
        • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

        #53
        Zamieszczone przez jacekzat1
        Masełka już nie ma. Mam też połataną instalację chłodzenia, tzn nowe trójniki i cybanty i już nie cieknie.
        A głowica też była do wymiany? Skąd to masło się brało?

        Komentarz

        • mrqtm
          Rider
          • 2011
          • 253

          #54
          jacekzat1, mam to samo. Przejechane 1850 km. przy 900 km też leciał mi płyn chłodniczy z tego trójnika pojechalem na serwis niby naprawili ale po 800 km znowu zapaliła mi się kontrolka ze nei mam płynu chłodniczego. Jutro jestem umówiony na naprawę tego bo znowu leci z tego trójnika. wiec bez obaw plyn ci tylko przez to ucieka. a co do tego masła to przez małe przebiegi auta i silnik się nie nagrzał.
          Była Octavia Tour +
          jest O2 Tour , Bosso Burdello

          Komentarz

          • zsolpyw
            Elegance
            • 2012
            • 897

            #55
            [O1] Masło w odmie

            Ostatnio przegladnalem waz odmy, nazbieralo sie tam troche maselka. wyczyscilem to, po tygodniu sie odnowilo.
            Kiedys manipulowalem przy wlewie oleju, nie zwrocilo to mojej uwagi, prawdopodobnie bylo czysto.
            Od tamtego czasu zalozylem lpg oraz zmienilem olej z castrol 10w40 polsyntetyk na motul specific 5w40 fullsyntetyk.

            Czy moze powod tkwic w jednym z powyzszych faktow ??
            Na codzien jezdze 22 km do roboty, kursow na zimnym silniku brak.
            W zimie moze byc korek w wezu :/
            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

            Jeżdżę w blasku
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

            Komentarz

            • adrianst5
              Drive
              • 2009
              • 68

              #56
              Re: Masło w odmie

              Zamieszczone przez zsolpyw
              Ostatnio przegladnalem waz odmy, nazbieralo sie tam troche maselka. wyczyscilem to, po tygodniu sie odnowilo.
              Kiedys manipulowalem przy wlewie oleju, nie zwrocilo to mojej uwagi, prawdopodobnie bylo czysto.
              Od tamtego czasu zalozylem lpg oraz zmienilem olej z castrol 10w40 polsyntetyk na motul specific 5w40 fullsyntetyk.

              Czy moze powod tkwic w jednym z powyzszych faktow ??
              Na codzien jezdze 22 km do roboty, kursow na zimnym silniku brak.
              W zimie moze byc korek w wezu :/
              wiesz ja mam lpg już od 2007 roku, i problem z zapchaną odmą również, sprawa jest na tyle dobra, że ja u siebie odłączyłem odme od filtra powietrza, bo poco paprać sobie ciągle ten filtr, przy silniku 1.6 i większych z odmą nie ma problemu - to znaczy nie powinna zamarznąć, natomiast w silnikach 1.4 16V stosowanych w octaviach, golfach 4, polo i niektórych seatach odma poprostu zapchana tym szlamem zamarza, prowadzi to do zwiększenia ciśnienia w komorze silnika i wypchnięcia bagnetu od oleju, to znowu prowadzi do upływu oleju i zatarcia silnika... brat miał tak w golfie, głowica poszła sie jeba*... u mnie w octavi silnik zdąży rozgrzać ten szlam i wyrównać ciśnienie w komorze. zmiana oleju na full raczej nie ma wpływu... pilnuj jednak stanu oleju i jego jakości.
              Po wyjęciu bagnetu na jego końcówce też możesz zauwarzyć ten szlam, ja w takim wypadku po prostu wymieniam olej, bo traci on swoje właściwości smarujące i jeśli pompa poda taki syf na głowice to silnik stanie.
              a sie rozpisałem...
              pozdrawiam Adi
              Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

              Komentarz

              • grzesiu2400
                Ambiente
                • 2009
                • 193
                • Octavia I (1U2)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM

                #57
                Zamieszczone przez adrianst5
                u mnie w octavi silnik zdąży rozgrzać ten szlam i wyrównać ciśnienie w komorze
                No nie był bym taki pewny co do tego co napisałeś ponieważ drugi rok z rzędu w zimę w moim AEE olej sobie wyleciał bagnetem, lecz teraz już wiem jak pracuje silnik przy zamarzniętej odmie i tej zimy się nie dam :twisted:

                Komentarz

                • zsolpyw
                  Elegance
                  • 2012
                  • 897

                  #58
                  Orientuje sie ktos jaki wplyw ma praca na lpg na tworzenie sie tego osadu /? o ile jakis ma

                  Rowniez zauwazylem troche brazowawej mazi na korku wlewu ...... to chyba nie najlepiej.
                  Poziomy chlodziwa i oleju sie utrzymuja, chlodziwo przejrzyste i klarowne.
                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                  Jeżdżę w blasku
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                  Komentarz

                  • ziutsane
                    RS
                    • 2007
                    • 2376

                    #59
                    zsolpyw, gdzies czytalem, ze castrol nasila efekt robienia mazi. U siebie po zdemontowaniu tej fajki odmy mialem zupelnie przytkana takim gestym gownem oleistym - cos jak smar. Ponoc po zdjeciu pokrywy zaworow mozna sie zdziwic widokiem rowniez. Teraz co jakis czas bede obserwowal co i jak. Bagnetu mi nigdy nie wypchalo. A pokrywe bede zdejmowal, bo mi puszcza uszczelka od strony grodzi...
                    Radio: C90r+XDP210EQ
                    Kable:Opt,Skyline,50 mm
                    Wzm:XES M1+FP 1.800
                    Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                    Komentarz

                    • zsolpyw
                      Elegance
                      • 2012
                      • 897

                      #60
                      zuitsane- a na jakim oleju jezdzisz ? miales castrola ?

                      moze motul porozpuszczal jakies paskudztwa i sie to wydostaje ktoredy moze ?
                      Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                      Jeżdżę w blasku
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                      Komentarz

                      • ziutsane
                        RS
                        • 2007
                        • 2376

                        #61
                        Jezdzilem na tym, potem na mobilu a teraz na motulu.
                        Okaze sie wszystko jak sciagne czapke... a za 2 tyg w poniedzialek autko odstawiam na zrobienie TIP i FMIC :P potem zobacze co dalej... W dolocie od IC mialem olej po butowaniu, wyczyscilem IC i na chwile obecna suchutko ! Chyba byla pozostalosc po starym turbo ...
                        Radio: C90r+XDP210EQ
                        Kable:Opt,Skyline,50 mm
                        Wzm:XES M1+FP 1.800
                        Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                        Komentarz

                        • Bartek.K
                          Rider
                          • 2012
                          • 396

                          #62
                          Tez miałem masło pod korkiem. Wyczyściłem odme i dobrze przegoniłem octe po trasie :diabelski_usmiech i jest spokój. Sprawdziłem nawet ile wyciąga na jedynce do odcięcia
                          Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                          Komentarz

                          • zsolpyw
                            Elegance
                            • 2012
                            • 897

                            #63
                            no i ile wyciaga na jedynce ?? 8)
                            mierzyles przysp. do 100 ??
                            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                            Jeżdżę w blasku
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                            Komentarz

                            • mariush19
                              Rider
                              • 2009
                              • 634
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #64
                              Odgrzeję kotleta, również dołączam do problemu, bardzo się zdziwiłem jak zdjąłem wąż od odmy, bo delikatne masełko pod korkiem to nic w porównaniu z tym co było w przewodach odmy. Ktoś coś poradził na występujące objawy? Ja wyczyściłem tą odmę na błysk i na razie obserwuję co będzie teraz się działo. Jeżdzę na mobilu 10w40.

                              Komentarz

                              • Bartek.K
                                Rider
                                • 2012
                                • 396

                                #65
                                Zamieszczone przez zsolpyw
                                no i ile wyciaga na jedynce ?? 8)
                                mierzyles przysp. do 100 ??
                                Na 1 do odciecia mam 65km/h a do 100 jakos nigdy nie miałem jak sie zabrać za pomiar. Co do masła pod korkiem to teraz jak jest zimno to nadal zbiera mi sie masleko. Myślę ze ten tym tak ma :szeroki_usmiech
                                Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                Komentarz

                                • ziutsane
                                  RS
                                  • 2007
                                  • 2376

                                  #66
                                  Wracajac do tematu nagaru. Sciagnalem u siebie pokrywe i nie sadzilem, ze bedzie tak dobrze.
                                  Zero jakiegokolwiek syfu. Tylko na pokrywie lekko przysmazony olej, reszta idealna.
                                  Pomjam fakt, ze uszczelka byla w dwoch czesciach. Tego akurat sie spodziewalem...


                                  Pozdr.
                                  Bartek
                                  Radio: C90r+XDP210EQ
                                  Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                  Wzm:XES M1+FP 1.800
                                  Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                  Komentarz

                                  • tom1010
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 3

                                    #67
                                    Koledzy wyczyście odmy i problem będzie minimalny !!!!
                                    SkodaPoniemiecka

                                    Komentarz

                                    • Bartek.K
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 396

                                      #68
                                      Po wyczyszczeniu odmy tez będzie zbierać się masło pod korkiem. W zimę tak jest.
                                      Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                      Komentarz

                                      • cezaryaksum
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 126

                                        #69
                                        Biały osad pojawił się i u mnie. Jest go bardzo mało aczkolwiek podniósł się poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku o ok 1 cm nad maksimum. Kolor jego jest zdaje się być bez zmian, taki różowaty. 14 tys km temu był wymieniany kompletny rozrząd w ASO i czy może to mieć wpływ na taką usterke? Od czego powinienem zacząć, od zmierzenia CO2 w płynie chłodzącym?
                                        Przebieg auta to 134 kkm na gazie, do tej pory bezproblemowo. Samochód w 95 % procentach pokonuje trasy. Zauważyłem że silników BSE mało jest z tym problemem.
                                        pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • logan_x
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 401
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #70
                                          Sprawdź poziom płynu po dłuższym postoju, tak żeby silnik był zimny i zeszło ciśnienie z układu chłodzenia.

                                          Jak jest walnięta uszczelka pod głowicą to płynu raczej ubywa, bo albo go wywala korkiem od zbyt dużego ciśnienia w układzie, albo przedostaje się przez nieszczelności do oleju albo do cylindrów, zależy w którym miejscu uszczelka się poddała.

                                          Komentarz

                                          Pracuję...