Biały osad pod korkiem oleju, majonez, masło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Skfarek
    RS
    • 2010
    • 4795
    • Octavia I (1U2)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #26

    Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
    6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
    Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

    Komentarz

    • Adam204
      Rider
      • 2008
      • 454

      #27
      luki1304, a sprawdzałeś temp. silnika ?? bo na pewno masz niedogrzany silnik i tyle

      Komentarz

      • Voit
        Elegance
        • 2010
        • 816

        #28
        ...Uszczelka pod głowicą się kończy?

        Komentarz

        • luki1304
          Drive
          • 2010
          • 55

          #29
          tego osadu jest niewielka ilośc nie kapie, nie ma nawet całej łyżeczki od cherbaty. ja napisałem ze jeżdze po 35 w jedną strone , ale przy takich drogach to jeżdze przy obrotach sredio 2.5 tys wiec moze dlatego ze tak zamulam troche silnik??

          Komentarz

          • bobasek
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 326

            #30
            jak jest mało gluta to olał bym temat
            jak temperaturę silnik trzyma i płynu nie ubywa to luzik
            kiedyś słyszałem legendę że para wodna w silniku bierze sie również z spalania paliwa o dużej zawartości wody - niestety nie mam wyrobionego poglądu na ten temat

            opanuj kwestię czujnika poziomu oleju i jazda
            5,5l/100

            Komentarz

            • tomus7
              RS
              • 2010
              • 1896
              • Peugeot

              #31
              luki1304, Koleko proponuję na początek wymienić termostat. Ja w ubiegłym roku też miałem taki problem przy podobnych przebiegach i wydawało mi się, że wszystko jest OK a jednak po wymianie termostatu (40 pln) problem znikł zupełnie. W tym roku jeżdzę po 10 - 15 km i osadu brak. Jak widać silniczek mam taki jak Ty a przebieg ogólny 205 tkm
              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #32
                Jeden problem -> jeden temat 8)
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Coke
                  Elegance
                  • 2010
                  • 771
                  • Octavia II (1Z3)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM
                  • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                  #33
                  Octavia mk1 RS 1.8T 180 KM 2002r - masło na korku oleju

                  Witam, u mojego kumpla w RSie pokazało się masło na korku od oleju.
                  Orientuje się ktoś ile może kosztować wymiane uszczelki pod głowią i głowicy lub regeneracja głowocy w tym aucie? I czy to napewno to
                  Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                  Komentarz

                  • makog
                    Rider
                    • 2010
                    • 345

                    #34
                    jezeli jezdzi na krotkitch odcinkach, a plynu nie ubywa, to nic nie robic, zima i przy wilgotnym powietrzu moze sie tak robic na korku. Przede wszystkim kontrolowac pozim plynu. A jak odpala rano, pracuje rowno na wszystkie cylindry ?
                    http://www.wimeb.markomp.net
                    Już nie moja Skodzina
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                    Komentarz

                    • german81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1414
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #35
                      a ile kolega dzienie robi kilometrów bo jak jezdzi po 10 km do pracy i spowrotem to cos normalnego . jak bedzie walnieta uszczelka pod głowica to olej bedzie koloru kawy z mlekiem
                      diagnostyka vag 602-614-253

                      Komentarz

                      • mariu_sz
                        Rider
                        • 2009
                        • 320

                        #36
                        Jeśli robisz krótkie odcinki to normalny objaw, po prostu raz na jakiś czas przegoń szkodnika z 50 km i sie nie martw, chyba, że zacznie ubywać lub zmieniać kolor płyn. Po prostu na krótkich odcinkach, nie ma kiedy dobrze odparować wilgoć i stąd to masło.
                        Mariusz
                        --------------------------
                        OCTAVIA 2FL Combi 1.8 TSI Elegance

                        Komentarz

                        • Biszczu
                          RS
                          • 2011
                          • 5567

                          #37
                          Coke, proszę...
                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                          Komentarz

                          • ziutsane
                            RS
                            • 2007
                            • 2376

                            #38
                            Ja mam 8 km do pracy i nigdy nie miałem takiego nalotu ostatnim razem tylko w cinquecento, w skodzie ni ch...
                            Radio: C90r+XDP210EQ
                            Kable:Opt,Skyline,50 mm
                            Wzm:XES M1+FP 1.800
                            Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                            Komentarz

                            • witachu
                              L&K
                              • 2011
                              • 1319

                              #39
                              a ja mam takie pytanko, czy te 1.8 T jeżdżą na 95 czy 98? czy ma na to wpływ wersja 150 KM czy 180KM? czy jesli jezdzą na 98 to można do nich lac 95 czy lepiej tego nie robić? sorki za OT ale chciałbym się upewnic.
                              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                              Auto Detailing: Dream Car Studio
                              (znajdź również na fb)

                              Komentarz

                              • ziutsane
                                RS
                                • 2007
                                • 2376

                                #40
                                Ja osobiście nie czuję żadnej różnicy. Różnica może i jest, ale jest tak subtelna, że...
                                Radio: C90r+XDP210EQ
                                Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                Wzm:XES M1+FP 1.800
                                Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                Komentarz

                                • mariom122
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 117

                                  #41
                                  Ja robię 100km dziennie i też mam masło także nie ma się co przejmować i naprawiać silnika, tylko co dwa tygodnie wyczyścić korek i gotowe.

                                  Komentarz

                                  • matrix_pl
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 758

                                    #42
                                    Coke, u mnie też tego budyniu było sporo podczas wymiany uszczelki pod osłoną wałka mechanik wyczyścił wszystkie odmy (szczególnie ten plastik ze spiralą) i problem ustąpił

                                    polecam

                                    ps. mój samochodzik robi w większości przypadków trasy po 80 km i ta maź się nie rozpuszczała
                                    Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                                    Komentarz

                                    • Coke
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 771
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                      • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                      #43
                                      trasa 150 km, 235 km/h, zero masła
                                      Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                                      Komentarz

                                      • jacekzat1
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 87
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #44
                                        Żółte masło na korku oleju

                                        Witam
                                        Mam kłopot jak w temacie. Samochód przejechał 18kkm, w styczniu miał przegląd. Dolano min. płynu do chłodnicy. W ostatni piątek również zauważyłem ubytek i dolałem ze setkę tego różowego czegoś (G12). Ślady przecieku widać w okolicy trójników zasilających parownik w gorącą ciecz. Nie bardzo chce mi się wierzyć, że płyn z układu chłodzenia przedostaje się do silnika. Czy mieliście koledzy coś takiego.
                                        Silnik 1.6 + LPG.

                                        Komentarz

                                        • noswer
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 232

                                          #45
                                          ta maź dość często występuje przy niedogrzanym silniku (tak przynajmniej jest w AKL/AEH) ja to usuwam i jeżdżę dalej


                                          jeśli masz wycieki to trzeba je usunąć -rozumiem że auto na gwarancji - w ramach samodiagnozy sprawdź płyn czy nie zaczynają się w nim tworzyć "oka rosołowe" sprawdź też smak spalin (wiem jak to brzmi) w każdym razie płyn daje taki słodkawy posmaczek... (niemniej zaczął bym od usunięcia wycieku)

                                          w razie czego w ramach diagnozowania tematu jest jeszcze opcja podjechania pod analizator spalin

                                          Komentarz

                                          • jacekzat1
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 87
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #46
                                            Dziękuję kolego . Płyn jest czyściutki. Widoczne są za to różowawe wycieki na łączeniach rurek do instalacji LPG. Umówiłem się w ASO na kontrolę. Dwa dni z bańki bez samochodu. Ale może nie zaszkodzą. Lepiej żeby w papierach było napisane, że coś się działo.
                                            Codziennie jeżdżę rano 10 km do przedszkola , potem 4 km do pracy. Po południu to samo w drugą stronę.

                                            Komentarz

                                            • K_Popiel
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 608

                                              #47
                                              Skoro namierzyłeś miejsce gdzie wycieka płyn, to wyciek trzeba usunąć i obserwować. Masełko na korku,jak napisał kolega noswer rzecz normalna przy jeździe samochodem na krótkich odcinkach, silnik niedogrzany. Myślę że nie ma powodu do niepokojów o uszczelkę, ale te wycieki trzeba usunąć.
                                              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                              ------------------------------------------------------

                                              Komentarz

                                              • lampion
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 198
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #49
                                                Re: Żółte masło na korku oleju

                                                Zamieszczone przez jacekzat1
                                                Witam
                                                Mam kłopot jak w temacie. Samochód przejechał 18kkm, w styczniu miał przegląd. Dolano min. płynu do chłodnicy. W ostatni piątek również zauważyłem ubytek i dolałem ze setkę tego różowego czegoś (G12). Ślady przecieku widać w okolicy trójników zasilających parownik w gorącą ciecz. Nie bardzo chce mi się wierzyć, że płyn z układu chłodzenia przedostaje się do silnika. Czy mieliście koledzy coś takiego.
                                                Silnik 1.6 + LPG.
                                                Jacek miałem cos podobnego w Peugeot 406. Ubywało mi minimalnie płynu tzn. raz na 1000 km musiałem wlać 0,3l po roku zrobiło się 0,5l później okazało się że było to mikropęknięcie głowicy. Tzn. na zimnym palił pięknie żadnych problemów ale po rozgrzaniu i zgaszeniu było mu już trochę ciężej ale zapalał. Zero dymu z rury, zero jakichkolwiek innych niedomagań. Nawet przy -15 palił z pierwszego kopa. Jedynym objawem było właśnie zbieranie się tzw. masła.

                                                Komentarz

                                                • jefry
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 411

                                                  #50
                                                  napisz do kolegi Piramidy... on wziął jakiś suwax który usuwa "blokuje" mikropękniecia... ale dotyczy to diesla... !! Może on coś podpowie
                                                  Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...