Odłączyłem dzisiaj aku na chwilę, chciałem zrobić adaptację, po podpięciu aku kontrolka świeciła się chwilę na żółto a potem znowu na czerwono. :?:
[O2] Kontrolka - elektromechaniczne wspomaganie kierownicy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez pokemon50Witam,
u mnie jest jeszcze większa kiszka... W zeszłym tygodniu wymieniłem akumulator na nowy, przyjechałem normalnie do domu i samochód postał kilka dni. Dzisiaj go odpaliłem i na desce zapaliła się czerwona kontrolka kierownicy oraz 3 razy zapiszczał jakis sygnał dźwiękowy. Nie mam wspomagania kiery. Sprawdziłem bezpiecznik, próbowałem kręcić do oporów kierownicą w różne strony i jeździć samochodem, ale nie pomogło. Układ się nie odblokował.
Wracając do mojego problemu, wczoraj samochód został podłączony do komputera, pokazało chyba wszystkie możliwe błędy, jakie mogą się przyśnić, tzn. komputer samochodu zwariował po awarii prądu. Spec z warsztatu na Syreny skasował wszystkie "niby błedy" i mam już wspomaganie i uśmiech od ucha do ucha. Na całe szczęście nie padł żaden czujnik lub inne ustrojstwo, za grubą kasę. Cała operacja kosztowała mnie 50 pln.
Komentarz
-
-
mam podobny problem jak pokemon 50. moja O2 stała dosyć długo ( kilka miesięcy całą zimę) i padł akumulator. po wymianie aku zaświeciło się sporo kontrolek między innymi od wspomagania. po przejechaniu kilku set metrów wszystko pogasło. po pewnym czasie zapaliła się na żółto kontrolka od wspomagania i czasami mrugała na czerwono. teraz świeci się cały czas na czerwono i czasami przy pełnym skręcie zapali na żółto. brak wspomagania i nie bardzo wiem co z tym zrobić. mechanik mówi o jakimś czujniku w przekładni kierowniczej którego nie można osobno kupić tylko całą przekładnię trzeba wymienić za 2.5 tys. podobno na komputerze skasowali błędy. czy ktoś może mi pomóc w zdiagnozowaniu tego błędu ( na śląsku)czy jest dostępny sam jakiś czujnik lub sterownik z przekładni?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slodzikmechanik mówi o jakimś czujniku w przekładni kierowniczej którego nie można osobno kupić tylko całą przekładnię trzeba wymienić za "..." czy ktoś może mi pomóc w zdiagnozowaniu tego błędu ( na śląsku)czy jest dostępny sam jakiś czujnik lub sterownik z przekładni?
Dwa możliwe czujniki:
1. Czujnik kąta skrętu w kolumnie kierownicy - jeśli to on to jest ok - można go kupić osobno i wymienić
2. Jeśli to czujnik przesuwu/skrętu (chyba tak to się nazywa) w przekładni kierowniczej - to dupa blada - nie da się tego kupic osobno i zostaje tylko zakup nowej czy też używanej maglownicy .... ale koszt niekoniecznie 2.5 tys tylko powinieneś się wyrobić do 1 tys za używkę w dobrym stanie ....
Zapytaj który to czujnik wyskoczył na błędach.
Jacek
Komentarz
-
-
zależy od wersji sterownika kolumny kierownicy
większość ma czujnik skrętu w sterowniku kiery
ale rzadziej zdaża sie, że kąt skrętu brany jest z przekładni
i wtedy patrz Jacek_G punkt 2->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolzależy od wersji sterownika kolumny kierownicy
większość ma czujnik skrętu w sterowniku kiery
ale rzadziej zdaża sie, że kąt skrętu brany jest z przekładni
i wtedy patrz Jacek_G punkt 2
I jak G269 wariuje, to zastepczo bierze sie info z G 85 i kontrolka zolta na szafie
Komentarz
-
-
wczoraj przyjrzałem się dokładnie jak kontrolka od wspomagania się zachowuje. jak zapale auto jest żółta. kilkadziesiąt metrów jazdy i zaczyna się choinka żółta/czerwona i coraz dłuższe interwały czerwonej. wygląda to dosłownie jakby styku gdzieś nie było. po kilkuset metrach zapala się czerwona na stałe.
czy jest ktoś na śląsku kto mógłby mi to zdiagnozować konkretnie?
i dzięki za odpowiedź
[ Dodano: Czw 10 Maj, 12 11:03 ]
wysłałem prośbę do Microfta ale nie odczytuje skrzynki i wiadomość jest nadal u mnie. może coś źle robię?
Komentarz
-
-
Witam,mam ten sam problem co slodzik, tz. po odpalenie silnika świeci się na czerwono i po pokreceniu kierownicą przechodzi na żółto i na czerwono. Po przejechaniu kilkusetm,a często po kilku m włącza się potrójny sygnał dzwiękowy i kierownica staje się twarda.
Byłem na komputerze i pokazuje takie błędy.
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
Jak koledzy rozwiązali swój problem, którzy mieli taką usterkę ?
Komentarz
-
Komentarz