1,8T padanie/wymiana cewek zaplonowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • whitet
    Classic
    • 2010
    • 16

    1,8T padanie/wymiana cewek zaplonowych

    ladny RS
    to co lubie delikatne dokladki, bez przesady, czemu to tylko takie drogie :twisted:


    reszta fotek http://www.superskoda.com/articles/Kostis-Greece
  • limak14
    Classic
    • 2009
    • 24

    #2
    1,8T padanie/wymiana cewek zaplonowych

    Mam pytanko do tych z Was, ktorzy poruszaja sie szkodnikami z silnikiem 1,8T.
    Przy jakim przebiegu Wam one padaly? ile razy je wymienialiscie i czy zawsze komplet czy moze tylko te uszkodzone?

    U mnie padly w przeciagu 1k km na gazie 4 cewki - w tym jedna nowa juz wymieniona.
    Zawsze sie to dzialo na LPG - za pierwszym razem jedna cewka na silniku jeszcze zimnym,
    pozniej dwie na raz na silniku rozgrzanym(tu wymienilem swiece zaplonowe) a nastepnie jedna na silniku zimnym(ta byla wymieniona jakies 800km wczesniej). Pomiedzy padami robilem po max 400km. Przy drugim i trzecim razie na vagu mialem tez bledy termostatu lub czujnika temperatury. Samchod w zimne dni(ponizej zera) ogrzewa sie wolno a w trasie nie trzyma temperatury. W miescie gdy jedzie sie wolniej lub stoi w miescu silnik nagrzewa sie do 90st. Czy to moze miec jakis zwiazek z LPG i padajacymi swiecami?

    Od czasu do czasu mam tez blad lewego powietrz w DV - czyli to co maja zwykle uzytkownicy 1,8T. Chociaz ten blad w ostatnie 1k km pojawil sie 3 razy. A wczesniej przy przebiegu 7k raptem 2-3 razy.


    bede wdzieczny za wszelkie spostrzezenia, pomyslu i rady

    pozdrawiam
    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2002r

    Komentarz

    • Maru 123
      RS
      • 2008
      • 4660

      #3
      limak14, miałem 1.8 t agu 180kkm i padła jedna cewka przy przebiegu 184kkm. wymieniłem tylko tą jedną. ps. też miałem gaz od 40kkm :wink:
      1.8T AGU L&K

      2.0TDI BKD ELEGANCE

      TOYOTA LAND CRUISER J95

      Komentarz

      • rkb
        RS
        • 2008
        • 2152
        • Rapid Spaceback (NH1)
        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

        #4
        Z relacji poprzedniego wlasciciela cos sie dzialo z cewkami po 190kkm, zostaly wymienione wszystkie razem ze swiecami profilaktycznie

        P.S gazu nie mam
        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

        Komentarz

        • Sev
          L&K
          • 2007
          • 1295

          #5
          Mi cewki padły jednocześnie na 3 cylindrach (1,2,3) po przebiegu ok. 35000km :shock:
          Być może to był wynik umycia silnika karcherem :roll:
          Wymieniłem 3 padnięte (akurat tylko 3 mieli na magazynie a tyle potrzebowałem) na nowe oryginalne i przez 30tys km nic się nie dzieje ani z nowymi ani ze starą... no ale silnika od tamtej pory nie myłem
          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

          Komentarz

          • bubuDE
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 763
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Co roku zdycha jedna co circa 15t. Za kazdym razem blad ustepowal po pewnym czasie (zapisany w pamieci) ale serwis wymienial je na gwarancji, nawet te trzecia po gwarancji. Gdy padla czwarta (2mies. temu), sam kupilem nowa i zamiast wymienic- woze ja w bagazniku. Przejechalem 70 i mozna powiedziec ze wymienilem wszystkie. W ostatnim wypadku mialem wrazenie ze przyczyna bylo kiepskie paliwo na podejrzanej stacji (chociaz zawsze 98) ale to moj wymysl. Zawsze na autostradzie- to tez przypadek.
            PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

            Komentarz

            • Maru 123
              RS
              • 2008
              • 4660

              #7
              słyszałem że stare AGU były najodporniejsze na padanie tych cewek a każda nowsza jednostka miała już z tym większe problemy
              1.8T AGU L&K

              2.0TDI BKD ELEGANCE

              TOYOTA LAND CRUISER J95

              Komentarz

              • Michal_ts
                Drive
                • 2009
                • 74

                #8
                Zamieszczone przez Sev
                Mi cewki padły jednocześnie na 3 cylindrach (1,2,3) po przebiegu ok. 35000km :shock:
                Być może to był wynik umycia silnika karcherem :roll:
                Sorry za OT - dlaczego myłeś silnik po tak małym przebiegu? Bo chyba wycieków nie miałeś?

                Komentarz

                • orzus
                  Drive
                  • 2008
                  • 59

                  #9
                  pierwsza padła mi po 60k km a nastepna po roku przy 75k km. Ale tylko po założeniu ori gaśnie kontrolka silnika, na zamiennikach świeci nawet po skasowaniu bledu...

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Re: 1,8T padanie/wymiana cewek zaplonowych

                    mam 177 tyś km i jeszcze żadna nie padła- odpukać - silnik o oznaczeniu ARX.
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • Sev
                      L&K
                      • 2007
                      • 1295

                      #11
                      Zamieszczone przez Michal_ts
                      Zamieszczone przez Sev
                      Mi cewki padły jednocześnie na 3 cylindrach (1,2,3) po przebiegu ok. 35000km :shock:
                      Być może to był wynik umycia silnika karcherem :roll:
                      Sorry za OT - dlaczego myłeś silnik po tak małym przebiegu? Bo chyba wycieków nie miałeś?
                      Auto kupiłem z windykacji i było trochę zaniedbane, znaczy brudne, dziurawy IC który był zafajdany, komora silnika tak zakurzona że wszystko było w kolorze brudnobrązowym. Syf jednym słowem. Po jakiś szutrach jeździł chyba Po prostu doprowadzałem auto do czystości od A do Z.
                      Wycieków nie było i nie ma na szczęście.

                      EOT
                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                      Komentarz

                      • custom
                        Drive
                        • 2008
                        • 44

                        #12
                        Co do temperatury to miałem podobnie wskazówka chodziła w górę i w dół w korkach stała na 90c.Czujnik tem. wymieniłem nic nie dało, dopiero wymiana termostatu i jest super stoi na 90 elegancko. Ale ile się nadenerwowałem przy jego wymianie, dostać się do niego to koszmar.

                        Komentarz

                        • limak14
                          Classic
                          • 2009
                          • 24

                          #13
                          Postanowilem co nastepuje - wywalem cekwki zamienniki(zamienniki bo jak wymienialem to mialem cisnienei na czas wiec bralem co bylo od reki - cewki Topran(sprawdze czy napewno takie jak wroce do domu) - nie polecam). Wloze oryginaly, wczesniej dokladnie wysusze samochod.

                          Z tego co sie zorientowalem to u mnie nie ma przewodow wysokiego napiecia.
                          A czy warto wymienic przewody niskiego napiecia? moze to miec zwiazek z paleniem sie cewek? I czy przewody niskiego napiecia to czesc grupszej wiazki kabli?

                          uffff mam nadzieje ze moje laickie pytania sa zrozuiale
                          Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2002r

                          Komentarz

                          • pajczaki
                            Rider
                            • 2007
                            • 316

                            #14
                            przy wymianie cewek obejrzyj swiece..
                            cewki najlepiej kupowac tylko w oryginale..
                            ja mialem tez gaz i raz wymienialem cewki czy to bylo zwiazane z gazem to nie wiem..
                            taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                            sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                            Komentarz

                            • limak14
                              Classic
                              • 2009
                              • 24

                              #15
                              swiece wymienilem na nowki miedzy padem 1 a 4 cewki
                              Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2002r

                              Komentarz

                              • Robert67
                                Classic
                                • 2010
                                • 9

                                #16
                                Zamieszczone przez orzus
                                pierwsza padła mi po 60k km a nastepna po roku przy 75k km. Ale tylko po założeniu ori gaśnie kontrolka silnika, na zamiennikach świeci nawet po skasowaniu bledu...
                                .Witam.Mam ten sam problem.Po wymianie cewki(MAXGEAR) kontrolka silnika pojawia się zaraz po wykasowaniu błędów VAGiem z informacją obwód otwarty,brak części.Po prostu moduł sterujący jej nie widzi.Czy może wie ktoś co z tym można zrobić (oczywiście poza wymianą cewki na org.) ?Czy VAGiem można zaprogramować jakoś moduł żeby ta cewka była widoczna?
                                Skoda Octavia 4x4 Laurin & Klement

                                Komentarz

                                • marcinlomza83
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 94

                                  #17
                                  witam, 124 000 km bez wymiany, oby drugie tyle

                                  Komentarz

                                  • sito
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 69

                                    #18
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51071 akcja bezterminowa moze ktos sie załapie

                                    Komentarz

                                    • richi9
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 427

                                      #19
                                      tak akcja trwa ale uwaga nie dajcie sie zrobic w banana... Wymienia tylko oryginalne cewki padnięte i sprawne na nówki pod warunkiem iz akcja na danym samochodzie nie została przwprowadzona oraz że cewki maja określone numery seryjne. Warto nawet pod serwisem zapakować ori cewki spalone i niech działaja ja tak zrobiłem. A ich to rybka czy założysz pod serwisem czy nie . ale nie wymieniają z ręki do ręki

                                      Komentarz

                                      • Sev
                                        L&K
                                        • 2007
                                        • 1295

                                        #20
                                        Hmmm, mi wymienili z ręki do ręki. Sprawdzili tylko po VINie czy auto podlega akcji, książkę serwisową, sprawdzili nr i datę produkcji cewki którą miałem w ręce i w zamian dostałem nóweczkę w pudełku + wlepka do bagażnika.
                                        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                        Komentarz

                                        • S3 CHRIS
                                          Elegance
                                          • 2006
                                          • 979
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                          #21
                                          Sev, nr VIN ale z oct nie z fabii?
                                          ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                          ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                          Komentarz

                                          • Sev
                                            L&K
                                            • 2007
                                            • 1295

                                            #22
                                            Tak z octy, bo to było jeszcze octą. Fabia dostała serducho od O1 RSki która była już po akcji cewkowej
                                            6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                            Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                            Komentarz

                                            • adi747
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1138

                                              #23
                                              u mnie po 140 tys padła jedna jakiś tysiąc potem padła druga teraz jak było zimno auto po odpaleniu tarakowało więc pewnie pada 3ecia a gazu nie mam :diabelski_usmiech
                                              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                              była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                              2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                              JEST
                                              megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                              octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                              octavia 2 2.0TDI BKD

                                              Komentarz

                                              • andru123
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 783
                                                • Toyota
                                                • ATF 2.0 MPI 120 KM

                                                #24
                                                u mnie padła z miesiac temu , przebieg 72 tys km , musze sie zainteresowac tematem , moze akurat sie załapie
                                                nie wiecie czy przez telefon udziela info ? czy trzeba jechac autem ?

                                                ma ktos dokladne sprawdzone informacje jakei cewki wymieniaja ? z jakimi oznaczeniami ?
                                                jest O1 RS 1.8T XENON
                                                była O1 1.9 TDI AGR

                                                Komentarz

                                                • sito
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 69

                                                  #25
                                                  udziela info przez tele tylko naj zobacz dokładnie jakie masz oznaczenie na cewkach chodzi o ostania cyfrę nie wszystkie podlegaja wymianie zobacz moj post

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...