drgania przy 1500 obrotów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • broncobilly
    Classic
    • 2011
    • 3

    drgania przy 1500 obrotów

    Witam,

    Po raz kolejny ten sam temat, jakże ważny dla nas wszystkich- paliwo. W szczególności dotyczy to ON- zwanego popularnie gnojówką.
    Po co założyłem temat- na pewno nie po to by była kolejna wojenka, która stacja lepsza i dlaczego. Ogólnie- po prostu informacyjnie.

    Więc do dzieła.
    Paliwo jest normowane normą PN-EN 590 paliwa do pojazdów samochodowych- Oleje napędowe- wymagania i metody badań.
    Na rynku posiadamy dwóch głównych graczy (jeśli chodzi o producentów): Lotos i Orlen. Obaj produkują paliwo:
    B- o temperaturze zablokowania zimnego filtra nie wyższej niż 0stC,
    D- o temperaturze zablokowania zimnego filtra nie wyższej niż -10stC,
    F- o temperaturze zablokowania zimnego filtra nie wyższej niż -20stC,
    Oraz klasy 2- o temperaturze zablokowania zimnego filtra nie wyższej niż -32stC i temperaturze mętnienia nie wyższej niż -22stC.
    Okresy stosowania gatunków ON:
    B- w okresie letnim- od 16 kwietnia do 30 września,
    D- w okresie przejściowym- od 1 marca do 15 kwietnia oraz od 1 października do 15 listopada,
    F lub klasa 2 (tzw. miejski)- w okresie zimowym- od 16 listopada do końca lutego.

    To jest norma i takie paliwo jest produkowane.
    Co z tego wynika- ano to, że w zależności od okresu, paliwo ma troszkę różną jakość z punktu widzenia klienta- raz się samochód będzie lepiej zbierał, raz gorzej, co bierze się z ciut innego składu paliwa.
    Co dalej- jak źle trafimy w okresie przejściowym na zimowy- możemy niefartownie zatankować paliwo przejściowe (może nawet letnie) a tu na zewnątrz mrozy (mały przerób na stacji).
    Co wtedy- depresator- nie obniży temperatury mętnienia, ale zapobiegnie zbijaniu parafiny w większe cząstki co uchroni przed blokadą zimnego filtra.

    Czy warto tankować zatem paliwa uszlachetnione- pewnie tak, ale jeśli będzie letnie i tak nic nie pomoże.
    Z ciekawostek- czasem w okresie zimowym, kiedy jest nadprodukcja kerozyny, zwanej paliwem lotniczym, jest ono dodawane (w rozsądnych ilościach) w celu obniżenia temperatury mętnienia ON.

    A co z siarką- przez wszystkich tak wyklinaną. Niedobrze- to jej zawartość poprawiała właściwości smarne paliwa. Podobno, bodajże na Węgrzech była awantura, bo po zmniejszeniu właśnie siarki w paliwie było sporo reklamacji bo się silniki zacierały. Oczywiście nie nagłośnione, bo to nieekologiczne.

    A co z odwiecznym problemem 95 czy 98. Moje zdanie jest takie: 95 bo ma większą kaloryczność spalania. Z czego to wynika. Ano z przepisów UE- od czasu kiedy regulowane są normy zawartości związków aromatycznych w paliwie (właściwie zakazane ich stosowanie), jako wysokooktanowe dodatki stosowane są m.in. alkohole (troszkę inne niż te pitne :wink: ) oraz etery. Jak pewnie z chemii pamiętacie, alkohol posiada w swoim składzie tlen (grupa -OH). Więc po co kupować tlen, który mamy z powietrza- za darmo póki co. Idealnie byłoby, gdyby można było kupić na stacji toluen i go po prostu do baku dolać, ale tak się nie da (zakaz sprzedaży przez Państwo i dodawania do paliw, czy wręcz stosowania jako paliwo).

    Tyle w moim przekazie.
    broncobilly
  • Mat
    Classic
    • 2010
    • 12

    #2
    drgania przy 1500 obrotów

    W mojej Octavii 1.9 TDI 105 KM, w czasie stałej jazdy, bez przyspieszania, na obrotach 1.500 - 1600, np 5 bieg, auto wpada w drgania, poszarpywania - szczególnie, gdy zwalniam do prędkości przypisanej tym obrotom po dłuższej jeździe w trasie. Dodam, że oprocz tego przy niskich temperaturach, podczas rozruchu na wciśniętym sprzęgle, przez chwile dygocze i nierównio pracuje. Czy to może byc dwumasa?
    P.s. przebieg 32000 km
    Mat

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez Mat
      Czy to może byc dwumasa?
      może być, ale z kolei:

      Zamieszczone przez Mat
      przy niskich temperaturach, podczas rozruchu na wciśniętym sprzęgle, przez chwile dygocze i nierównio pracuje
      to może być całkiem normalne - kiedy zimno

      [ Dodano: Sob 30 Sty, 10 22:38 ]
      Zamieszczone przez Mat
      P.s. przebieg 32000 km
      trochę niski przebieg na dwumasę, chyba, że sam zakatowałeś, na szczęście auto chyba jeszcze na gwarancji :?:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Mat
        Classic
        • 2010
        • 12

        #4
        Ok, dzięki .Bardziej martwi mnie jednak opisane wpadanie w drganie, poszarpywanie w czasie jazdy przy 1500-1600 obrotów. Żeby utrudnić, to raz tak się dzieje, a raz nie. Choc coraz częściej. Nic mi po gwarancji jak nie wiem co to jest?
        Mat

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Mat, auto na gwarancji. Ma śmigać bez zastrzeżeń. Dzida do serwisu, nakieruj ich na twoje spostrzeżenia i niech działają. Ty nie musisz wiedzieć co się dzieje, oni są od tego.
          1500 obr na 5ce to trochę niska prędkość silnika, a właśnie takie dobijają sprzęgło.
          Wal do ASO. :jump: :jump:
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Mat, a jakie paliwko tankujesz ? być może to wina jakiegoś trefnego paliwka.
            Zamieszczone przez robekcool
            Mat, auto na gwarancji. Ma śmigać bez zastrzeżeń. Dzida do serwisu, nakieruj ich na twoje spostrzeżenia i niech działają. Ty nie musisz wiedzieć co się dzieje, oni są od tego
            taa.... to nie koniecznie dobry pomysł oni tam się nie bardzo znają raczej zasugerował bym poszukanie sprawdzonego warsztatu i pojechać na diagnozę a dopiero do ASO jak już będziesz wiedział co i jak i im paluchem pokazać co mają naprawić.
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Czy się znają, czy nie, usterka ma zniknąć. Po gwarancji to inna sprawa.
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez robekcool
                Czy się znają, czy nie, usterka ma zniknąć
                nie obraź się ale to pobożne życzenie.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • Mat
                  Classic
                  • 2010
                  • 12

                  #9
                  Paliwko tankuję na Shellu, więc mam nadzieję, że to nic z ON, chociaż kto ich tam wie.
                  Zastanawiam się czy jazdą na takich obrotach, sam nie dobiłem sprzęgła lub dwumasy. Choć podkreślam, przyspieszałem tylko po redukcji.
                  Miał byc modny tzw, eco driving, a kurczę, układ napędowy mógł przy okazji dostać
                  Zanim pojadę do ASO chciałem przygotowac się do rozmowy, więc dzięki Wam za rady!
                  Mat

                  Komentarz

                  • robekcool
                    RS
                    • 2009
                    • 2041
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    LORU, gdzie serwisujesz jeśli mogę wiedzieć. Coś musi być powodem Twojego "zadowolenia" z aso. Mam rację???
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz

                    • Mat
                      Classic
                      • 2010
                      • 12

                      #11
                      ASO Bieranowski Bydgoszcz
                      Mat

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez robekcool
                        LORU, gdzie serwisujesz jeśli mogę wiedzieć. Coś musi być powodem Twojego "zadowolenia" z aso. Mam rację???
                        W twojej miejscowości (wnioskuje po podpisie że tam mieszkasz) a w zasadzie tuż przed rondem, była to krótka znajomość, obecnie DGW.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • chimek11
                          Rider
                          • 2007
                          • 482

                          #13
                          szwagier miał takie same objawy w audi a4 1.9 ATD.
                          tez myślasłem że może dwumasa ale problem sam sie rozwiązał, przyczyną były 3 pompowtrysk. wymienił komplet i problem z głowy.

                          Komentarz

                          • Mat
                            Classic
                            • 2010
                            • 12

                            #14
                            A czy np. jesli to uszkodzony pompowtrysk, to powinno wzrosnąć zużycie paliwa?
                            Mat

                            Komentarz

                            • robekcool
                              RS
                              • 2009
                              • 2041
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Mat, tak, o tyle ile przeleje się do oliwy.
                              www.k-mot.pl
                              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                              Autoholowanie.
                              Robert Kulma

                              Komentarz

                              • Ziomal
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 5841
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Mat, mam taki sam objaw gdy przyspieszam np na 4 przy 1800 obr to szarpie mi budą tak do 2100 ale tylko wtedy gdy gwałtownie wcisnę pedał. U mnie przebieg jest większy bo 180 tys i ciągle nie mogę dojśc co to jest , są przypuszczenia że to albo dwumasa albo przeguby wewnętrzne...
                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                Jest O1 1.6 BFQ

                                Komentarz

                                • tomil
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 1179

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Mat
                                  bez przyspieszania, na obrotach 1.500 - 1600, np 5 bieg, auto wpada w drgania, poszarpywania - szczególnie, gdy zwalniam do prędkości przypisanej tym obrotom po dłuższej jeździe w trasie.
                                  Czyli jakieś 60 km/h. Troszkę nisko jak na V.
                                  Ja bym dorzucił jeszcze jedną rzecz- trudności w wysterowaniu sprężarki- znaczy może nierówno dmuchać (choć przy tej prędkości obrotowej raczej trudno mówić o dmuchaniu).
                                  It doesn't matter what we're losing
                                  It only matters what we're going to find!

                                  Komentarz

                                  • locaj85
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 482

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Mat
                                    ASO Bieranowski Bydgoszcz
                                    ODPUSC SOBIE BIERANOWSKIEGO!!



                                    to na razie najwieksi oszusci na jkaich udalo mis ie trafic, moja firme wycili na ok 4000 zł

                                    z racji ze czas ktory musialbym poswiecic na walke z nimi jest cenniejszy niz to co ukradli, walka odpuszczona



                                    w poscie polecane warsztaty aso opisalem sytuacje..., z reszta nie tlyko ja mialem z nimi przygody....

                                    Komentarz

                                    • Mat
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 12

                                      #19
                                      Myślę, że powalczę jeszcze w ASO, tym czy innym. No a przede wszystkim popracuję nad zmianą techniki jazdy.
                                      W każdym razie dam znac czego dowiem się w serwisie.

                                      [ Dodano: Pon 01 Lut, 10 19:57 ]
                                      Ziomal, z tego co napisałeś, co dzieje się u Ciebie, to kto wie czy to nie półosie, przeguby wewnętrzne. One dają znac własnie przy gwałtownym przyspieszaniu. Mogą tez stukac przy ruszaniu.
                                      Mat

                                      Komentarz

                                      • progressowy
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 453

                                        #20
                                        Podłacze sie pod temat i zapytam odnośnie korekcji wtrysku. Po podpieciu do diagnozy korekcje mieściły sie w [-0,40;0,40]. Czy po wartosciach korekcji wtrysku mozna okreslic stan pompowtrysków o których była mowa w tym temacie?
                                        Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                        Komentarz

                                        Pracuję...