Zamieszczone przez pstrykacz
[O1] Problem z notlauf
Zwiń
X
-
[O1] Problem z notlauf
Problem dotyczy silnika ASV. Sterownik rejestruje błąd:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Co ciekawe notlauf występuje tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu mogę kręcić do ponad 4000 tys obr/min i notlaufa nie złapie, a na zimnym wystarczy 2500 i zonk. Czy ma ktoś pomysł czym to może być spowodowane?
-
-
Mam ten sam silnik i pewnego dnia w ostatnie wakacje złapałem notlauf'a. Od tamtej pory co kilka dni naciskam specjalnie wyprofilowanym drewienkiem na ramie siłownika gruszki turbiny około 80 razy. Dlatego drewienkiem ponieważ palcem ciężko idzie przez sprężynę która dość mocno odbija. Ostatnio jak był mróz chciałem zrobić stały zabieg i zonk.... wajcha tak ciężko chodziła że szkoda gadać. Już czytałem jak by tu ściągnąć turbo i go wyczyścić... Jednak następnego dnia po powrocie z pracy jak silnik był ciepły wajcha chodziła lekko(tak jak zazwyczaj do tej pory). Domniemam że jest to spowodowane gwałtownym zgęstnieniem i zwiększeniem lepkości nagaru na łopatkach sterujących w turbinie przez niską temperaturę. Osobiście zalecam 100km autostrady przy 140km/h i męczenie gruchy, oczywiście tej od turbiny 8) . Dodam że w drodze do pracy preferuje PSJ, bo nie będę jeździł 60km/h po równej drodze na trójce albo bardziej hardcorowo dwójce, wtedy wyświetlane spalanie mnie stresuje
Komentarz
-
-
Re: Problem z notlauf
Zamieszczone przez -shadow-Po rozgrzaniu mogę kręcić do ponad 4000 tys obr/min i notlaufa nie złapie,
Zamieszczone przez -shadow-a na zimnym wystarczy 2500 i zonk. Czy ma ktoś pomysł czym to może być spowodowane?Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Tak wiem że na forum jest mnóstwo tematów na temat notlaufa ale żaden nic nie mówi o tym że po rozgrzaniu jest OK. Jeśli chodzi o testy na 5 przy 4000 tys to nie wiem ile będzie na blacie ale na 4 przy ok 4000 tys jest ok 160 jak dobrze pamiętam A jak wyłączyć ten układ samoobrony silnika.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez -shadow-Co ciekawe notlauf występuje tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu mogę kręcić do ponad 4000 tys obr/min i notlaufa nie złapie, a na zimnym wystarczy 2500 i zonk.
Po trasie jakieś 2 tygodnie temu nie łapał natlaufa ale po kilku dniach to wraca. Więc pewnie gdzieś syf ostro zalega i ostro tężeje.A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karlito1982yyy ale jak ją wyczyścic...proszę o dokładny opis dla laikaByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Przy czyszczeniu turbo nie trzeba regulować sztangi. Jeśli kogoś interesuję jak to wygląda to proponuję zapoznać się z tym tematem czyszczenie turbo
Powyżej 3000rpm wchodzi w tryb awaryjny tylko na zimnym, ciepłym, nie gorącym silniku. Dziś go troche przegoniłem i przy oleju na 90` nie łapie notlauf`a. Przetestowane na każdym biegu do lekko powyżej 4000rpm.
Po trasie jakieś 2 tygodnie temu nie łapał natlaufa ale po kilku dniach to wraca. Więc pewnie gdzieś syf ostro zalega i ostro tężeje.
Komentarz
-
-
Ziomal, Paweł jak czyścił u ciebie wszystko to do turbo też sie zabrał i okolice kierowniczek też wyczyścił?A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez splawikZiomal, Paweł jak czyścił u ciebie wszystko to do turbo też sie zabrał i okolice kierowniczek też wyczyścił?Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Czy ktoś wie czym może być spowodowany notlauf oprócz:
- padniętego N75
- padniętego przepływomierza
- zatartej geometrii turbiny
- uszkodzonej gruszki turbiny
- uszkodzonych wężyków podciśnienia
- uszkodzonego czujnika ciśnienia doładowania
- nieszczelności między turbiną a kolektorem ssącym
Może koledzy zróbmy FAQ co trzeba i jak sprawdzić w przypadku występowania notlaufa tak żeby wszystko było w jednym wątku?
Komentarz
-
-
i kolejny asv ma to co wszyscy tylko troszkę mnie to zaskoczyło, rozgrzany tak do połowy między 0 a 90`C, zaczynam wyprzedzać na trójce dochodzi do około 3400 i serce w pietach auto nie idzie, pewnie się tryb awaryjny włączył ostudził moje szarże, zatrzymałem się wyłączyłem silnik, włączyłem poczekałem na parę chwil na wolnych obrotach i w drogę dalej. Znów próbuje gaz do dechy na trójce ciągnie ładnie do 4000 i zmiana biegu ale już było prawie 90`C, chyba będzie do czyszczenia turbina, moja ma 138tys na licznikuSpot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jurimoja ma 138tys na liczniku
PS. Też przy tym przebiegu czyściłem , u mnie było koło 134 tys i teraz 180 i wszystko przez to że mam 3 km do pracy w jedną stronę więc ledwo co wskazówka drgnie.Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez -shadow-Przy czyszczeniu turbo nie trzeba regulować sztangi.
Tak jak napisałeś, robią w pewnym polecanym na forum warszawskim warsztacie a konsekwencje tego miałem ostatnio okazję podziwiać > brak możliwości ograniczenia max. doładowania > kierowniczki do czyszczenia.
Co ciekawe, w nowych turbinach jest konieczność regulacji sztangi po pewnym przebiegu
Zamieszczone przez -shadow-Jeśli kogoś interesuję jak to wygląda to proponuję zapoznać się z tym tematem czyszczenie turbo
Jeśli kierowniczki tylko zacinają się w pewnym miejscu to nieraz jest tak że ostre przedmuchanie pomaga w tym aby kolejne przyspieszanie nie zakończyło się notlaufem.
Nie jest to jednak wyeliminowanie problemu, jest to raczej sygnał do tego aby zaplanować czyszczenie kierownic w budżecie domowym bez zbytniego dojeżdżania turbinyNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karlito1982Zamieszczone przez robekcoolWyeliminować przyczynę trzeba. Miałem ostatnio w superbie taki przypadek, czyszczenie turbawki pomogło.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pemo23Witam mam ten sam problem z błędami i pytanie moje jest typu czy może być za to wszystko odpowiedzialna gruszka turbiny jak jest zardzewiała w środku?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
ja jestem po czyszczeniu turbiny i wymianie n75 i dalej to samo...k%#%@ już sam nie wiem co dalej robić....
Zamieszczone przez dobrygrzeswawa-shadow- napisał/a:
Przy czyszczeniu turbo nie trzeba regulować sztangi.
Po każdym zdemontowaniu wspornika od mieszka trzeba regulować sztangę a przynajmniej sprawdzić jak się zachowuje doładowanie podczas próby drogowej :!: :!: :!: :idea:
Tak jak napisałeś, robią w pewnym polecanym na forum warszawskim warsztacie a konsekwencje tego miałem ostatnio okazję podziwiać > brak możliwości ograniczenia max. doładowania > kierowniczki do czyszczenia.
Co ciekawe, w nowych turbinach jest konieczność regulacji sztangi po pewnym przebiegu-----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Arekczy przy ASZ też trzeba potem ustawiać jakoś specjalnie tą sztangę->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ArekGrześ pytanie,czy przy ASZ też trzeba potem ustawiać jakoś specjalnie tą sztangę???? :idea:
krzynol, coś Ty z auta zrobił, granat jakiś czy mina przeciwczołgowa :wink: :?: (teraz dopiero zobaczyłem Twój avatar)NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz