[O1] Problem z notlauf

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Skirol
    Classic
    • 2010
    • 13

    [O1] Problem z notlauf

    Zamieszczone przez pstrykacz
    Wtyczkę montuje się superowo, ale gorzej z dokręceniem palnika nakrętką kontrującą :evil:
    No o tą czarną nakrętke mi chodziło przy montowaniu żarnika, może źle się wcześniej wyraziłem, to ona ma za zadanie trzymać palnik w jednym miejscu.
  • -shadow-
    Drive
    • 2009
    • 93

    #2
    [O1] Problem z notlauf

    Problem dotyczy silnika ASV. Sterownik rejestruje błąd:
    17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
    P1557 - 35-10 - - - Intermittent
    Co ciekawe notlauf występuje tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu mogę kręcić do ponad 4000 tys obr/min i notlaufa nie złapie, a na zimnym wystarczy 2500 i zonk. Czy ma ktoś pomysł czym to może być spowodowane?

    Komentarz

    • wojciech_
      Ambiente
      • 2008
      • 164

      #3
      -shadow-, jak wpiszesz notlauf w szukajke to bedziesz mial lekture prawie na caly wieczor . Dziwna sprawa jest fakt, ze po rozgrzaniu silnika nie wpada w tryb awaryjny. Hmm na pewno testowales "na cieplo" na 4 i 5 biegu wkrecajac do ponad 4 tys??

      Komentarz

      • casuss
        Classic
        • 2009
        • 27

        #4
        Mam ten sam silnik i pewnego dnia w ostatnie wakacje złapałem notlauf'a. Od tamtej pory co kilka dni naciskam specjalnie wyprofilowanym drewienkiem na ramie siłownika gruszki turbiny około 80 razy. Dlatego drewienkiem ponieważ palcem ciężko idzie przez sprężynę która dość mocno odbija. Ostatnio jak był mróz chciałem zrobić stały zabieg i zonk.... wajcha tak ciężko chodziła że szkoda gadać. Już czytałem jak by tu ściągnąć turbo i go wyczyścić... Jednak następnego dnia po powrocie z pracy jak silnik był ciepły wajcha chodziła lekko(tak jak zazwyczaj do tej pory). Domniemam że jest to spowodowane gwałtownym zgęstnieniem i zwiększeniem lepkości nagaru na łopatkach sterujących w turbinie przez niską temperaturę. Osobiście zalecam 100km autostrady przy 140km/h i męczenie gruchy, oczywiście tej od turbiny 8) . Dodam że w drodze do pracy preferuje PSJ, bo nie będę jeździł 60km/h po równej drodze na trójce albo bardziej hardcorowo dwójce, wtedy wyświetlane spalanie mnie stresuje

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Re: Problem z notlauf

          Zamieszczone przez -shadow-
          Po rozgrzaniu mogę kręcić do ponad 4000 tys obr/min i notlaufa nie złapie,
          Jak najbardziej prawidłowo

          Zamieszczone przez -shadow-
          a na zimnym wystarczy 2500 i zonk. Czy ma ktoś pomysł czym to może być spowodowane?
          Włącza się układ samoobrony silnika.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • -shadow-
            Drive
            • 2009
            • 93

            #6
            Tak wiem że na forum jest mnóstwo tematów na temat notlaufa ale żaden nic nie mówi o tym że po rozgrzaniu jest OK. Jeśli chodzi o testy na 5 przy 4000 tys to nie wiem ile będzie na blacie ale na 4 przy ok 4000 tys jest ok 160 jak dobrze pamiętam A jak wyłączyć ten układ samoobrony silnika.

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Wyeliminować przyczynę trzeba. Miałem ostatnio w superbie taki przypadek, czyszczenie turbawki pomogło.
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • splawik
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1292

                #8
                Zamieszczone przez -shadow-
                Co ciekawe notlauf występuje tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu mogę kręcić do ponad 4000 tys obr/min i notlaufa nie złapie, a na zimnym wystarczy 2500 i zonk.
                U mnie w AVG w A6 jest identycznie. Powyżej 3000rpm wchodzi w tryb awaryjny tylko na zimnym, ciepłym, nie gorącym silniku. Dziś go troche przegoniłem i przy oleju na 90` nie łapie notlauf`a. Przetestowane na każdym biegu do lekko powyżej 4000rpm.
                Po trasie jakieś 2 tygodnie temu nie łapał natlaufa ale po kilku dniach to wraca. Więc pewnie gdzieś syf ostro zalega i ostro tężeje.
                A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                -------------------------------------------------
                Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                Komentarz

                • karlito1982
                  Rider
                  • 2009
                  • 720
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez robekcool
                  Wyeliminować przyczynę trzeba. Miałem ostatnio w superbie taki przypadek, czyszczenie turbawki pomogło.
                  yyy ale jak ją wyczyścic...proszę o dokładny opis dla laika
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez karlito1982
                    yyy ale jak ją wyczyścic...proszę o dokładny opis dla laika
                    Lepiej daj to komuś do zrobienia , bo pozniej trzeba wyregulowac sztangę itp chyba ze wiesz co z czym sie je i nie boisz się
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • -shadow-
                      Drive
                      • 2009
                      • 93

                      #11
                      Przy czyszczeniu turbo nie trzeba regulować sztangi. Jeśli kogoś interesuję jak to wygląda to proponuję zapoznać się z tym tematem czyszczenie turbo

                      Powyżej 3000rpm wchodzi w tryb awaryjny tylko na zimnym, ciepłym, nie gorącym silniku. Dziś go troche przegoniłem i przy oleju na 90` nie łapie notlauf`a. Przetestowane na każdym biegu do lekko powyżej 4000rpm.
                      Po trasie jakieś 2 tygodnie temu nie łapał natlaufa ale po kilku dniach to wraca. Więc pewnie gdzieś syf ostro zalega i ostro tężeje.
                      U mnie jest identycznie więc obawiam się, że trzeba jednak wyczyścić turbo.

                      Komentarz

                      • splawik
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1292

                        #12
                        Ziomal, Paweł jak czyścił u ciebie wszystko to do turbo też sie zabrał i okolice kierowniczek też wyczyścił?
                        A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                        AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                        O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                        -------------------------------------------------
                        Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                        Komentarz

                        • Ziomal
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 5841
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez splawik
                          Ziomal, Paweł jak czyścił u ciebie wszystko to do turbo też sie zabrał i okolice kierowniczek też wyczyścił?
                          No skoro zapieczone były to chyba musiał , z reszta teraz jakies jaja wyszły jak drugi raz czysciłem, na PW pisz.
                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                          Jest O1 1.6 BFQ

                          Komentarz

                          • -shadow-
                            Drive
                            • 2009
                            • 93

                            #14
                            Czy ktoś wie czym może być spowodowany notlauf oprócz:
                            - padniętego N75
                            - padniętego przepływomierza
                            - zatartej geometrii turbiny
                            - uszkodzonej gruszki turbiny
                            - uszkodzonych wężyków podciśnienia
                            - uszkodzonego czujnika ciśnienia doładowania
                            - nieszczelności między turbiną a kolektorem ssącym

                            Może koledzy zróbmy FAQ co trzeba i jak sprawdzić w przypadku występowania notlaufa tak żeby wszystko było w jednym wątku?

                            Komentarz

                            • Ziomal
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 5841
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Akumulator podcisnienia moze powodowac notlauf.
                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                              Jest O1 1.6 BFQ

                              Komentarz

                              • juri
                                Rider
                                • 2010
                                • 349
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                i kolejny asv ma to co wszyscy tylko troszkę mnie to zaskoczyło, rozgrzany tak do połowy między 0 a 90`C, zaczynam wyprzedzać na trójce dochodzi do około 3400 i serce w pietach auto nie idzie, pewnie się tryb awaryjny włączył ostudził moje szarże, zatrzymałem się wyłączyłem silnik, włączyłem poczekałem na parę chwil na wolnych obrotach i w drogę dalej. Znów próbuje gaz do dechy na trójce ciągnie ładnie do 4000 i zmiana biegu ale już było prawie 90`C, chyba będzie do czyszczenia turbina, moja ma 138tys na liczniku
                                Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

                                Komentarz

                                • Ziomal
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 5841
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez juri
                                  moja ma 138tys na liczniku
                                  uwierz mi , że czasami przebieg nie ma tu nic do tego, bo jeśli ktoś robi mało km i jest ciągle niedogrzane a auto ma juz kilka lat to nie ma co się dziwic.


                                  PS. Też przy tym przebiegu czyściłem , u mnie było koło 134 tys i teraz 180 i wszystko przez to że mam 3 km do pracy w jedną stronę więc ledwo co wskazówka drgnie.
                                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                  Jest O1 1.6 BFQ

                                  Komentarz

                                  • -shadow-
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 93

                                    #18
                                    U mnie dodatkowo czasami na zimnym silniku występuje charakterystyczne szarpnięcie i w tym momencie słychać jakby coś się przymykało i puszczało :shock: ciekawe co to takiego

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      Zamieszczone przez -shadow-
                                      Przy czyszczeniu turbo nie trzeba regulować sztangi.
                                      Po każdym zdemontowaniu wspornika od mieszka trzeba regulować sztangę a przynajmniej sprawdzić jak się zachowuje doładowanie podczas próby drogowej :!: :!: :!: :idea:
                                      Tak jak napisałeś, robią w pewnym polecanym na forum warszawskim warsztacie a konsekwencje tego miałem ostatnio okazję podziwiać > brak możliwości ograniczenia max. doładowania > kierowniczki do czyszczenia.
                                      Co ciekawe, w nowych turbinach jest konieczność regulacji sztangi po pewnym przebiegu

                                      Zamieszczone przez -shadow-
                                      Jeśli kogoś interesuję jak to wygląda to proponuję zapoznać się z tym tematem czyszczenie turbo
                                      już był gdzieś opis podobny do tego i tak samo nie dokładny jak ten. Podpowiem tylko że ktoś tam zapomniał wyczyścić jednej, bardzo ważnej części i dlatego w niedługim czasie problem powróci. Do tego jeśli ktoś nie ma o tym pojęcia a tylko podpiera się takimi artykułami to proponuje nie zabierać się w ogóle za tą naprawę bo może okazać się potrzebna nowa turbina lub nawet nowy silnik

                                      Jeśli kierowniczki tylko zacinają się w pewnym miejscu to nieraz jest tak że ostre przedmuchanie pomaga w tym aby kolejne przyspieszanie nie zakończyło się notlaufem.
                                      Nie jest to jednak wyeliminowanie problemu, jest to raczej sygnał do tego aby zaplanować czyszczenie kierownic w budżecie domowym bez zbytniego dojeżdżania turbiny
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • crazydriver
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 17

                                        #20
                                        Zamieszczone przez karlito1982
                                        Zamieszczone przez robekcool
                                        Wyeliminować przyczynę trzeba. Miałem ostatnio w superbie taki przypadek, czyszczenie turbawki pomogło.
                                        yyy ale jak ją wyczyścic...proszę o dokładny opis dla laika
                                        dla użytkowników z okolic wawy mogę polecić kolegę adamm'a z forum vwgolf.pl . u mnie w alh wyczyścił turbo po zacinających się kierownicach i jest bajka generalnie chłopak ma opanowane wiele trików jeśli chodzi o silniki TDI ( nastawniki , turbiny komputery itd)

                                        Komentarz

                                        • pemo23
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 78

                                          #21
                                          Witam mam ten sam problem z błędami i pytanie moje jest typu czy może być za to wszystko odpowiedzialna gruszka turbiny jak jest zardzewiała w środku?
                                          Skoda Octavia 1.9 TDI

                                          Komentarz

                                          • krzynol
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 10965
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez pemo23
                                            Witam mam ten sam problem z błędami i pytanie moje jest typu czy może być za to wszystko odpowiedzialna gruszka turbiny jak jest zardzewiała w środku?
                                            tak - zresztą w jakim wątku już dostałeś odpowiedź kiedyś
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz

                                            • Arek
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 3143

                                              #23
                                              ja jestem po czyszczeniu turbiny i wymianie n75 i dalej to samo...k%#%@ już sam nie wiem co dalej robić....

                                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                              -shadow- napisał/a:
                                              Przy czyszczeniu turbo nie trzeba regulować sztangi.

                                              Po każdym zdemontowaniu wspornika od mieszka trzeba regulować sztangę a przynajmniej sprawdzić jak się zachowuje doładowanie podczas próby drogowej :!: :!: :!: :idea:
                                              Tak jak napisałeś, robią w pewnym polecanym na forum warszawskim warsztacie a konsekwencje tego miałem ostatnio okazję podziwiać > brak możliwości ograniczenia max. doładowania > kierowniczki do czyszczenia.
                                              Co ciekawe, w nowych turbinach jest konieczność regulacji sztangi po pewnym przebiegu
                                              Grześ pytanie,czy przy ASZ też trzeba potem ustawiać jakoś specjalnie tą sztangę???? :idea:
                                              -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                              Komentarz

                                              • krzynol
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 10965
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Arek
                                                czy przy ASZ też trzeba potem ustawiać jakoś specjalnie tą sztangę
                                                też trzeba jak w ASV/AHF :?
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz

                                                • DGW
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 2330

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Arek
                                                  Grześ pytanie,czy przy ASZ też trzeba potem ustawiać jakoś specjalnie tą sztangę???? :idea:
                                                  W każdej turbinie ze zmienną geometrią i sterowaniem jak w naszych octach

                                                  krzynol, coś Ty z auta zrobił, granat jakiś czy mina przeciwczołgowa :wink: :?: (teraz dopiero zobaczyłem Twój avatar)
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...