Rozruch silnika poniżej -10

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fallon
    Classic
    • 2009
    • 15

    Rozruch silnika poniżej -10

    Zamieszczone przez cycek
    Ja bym sprzedał :diabelski_usmiech
    Mówiłem.
  • krzychaugust
    Drive
    • 2008
    • 40

    #2
    Rozruch silnika poniżej -10

    Mam problem z rozruchem w temp. poniżej -10, a właściwie to jego brak, jak temp. jest wyższa to nie ma problemu kręci aż miło jeżeli spadnie to rozrusznik kręci ale nie ma siły zapalić silnika.Akumulator mam nowy CENTRE PLUS 44Ah, rozrusznik czyściłem i wymieniłem bendiks i tulejki ale nic nie pomogło. Pytanie czy rozrusznik padnięty, czy za słaby akumulator?

    Komentarz

    • jefry
      Rider
      • 2009
      • 411

      #3
      zakładaj klemy miernik mierz ile masz na klemach przy "kręceniu" silnika, sprawdz mase. szukamy igły w stogu siana. Wiec wczytując sie dalej w posta ( wyglada - dość dziwnie jak nowy aku nie kreci - zmierz go dokladnie. Wlewałeś może nowy olej ( bo może cholera gestość ) nie taka.... ??
      Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

      Komentarz

      • krzychaugust
        Drive
        • 2008
        • 40

        #4
        Na pomiar prądu wybieram się jutro.Wszystkie przewody odkręcałem i czyściłem styki, poprowadziłem dodatkową masę bezpośrednio do rozrusznika ale nic nie pomaga.

        Komentarz

        • jefry
          Rider
          • 2009
          • 411

          #5
          masę przywal do budy, nawet spiąć na krótko. Jeżeli to nie pomaga hmmm może napisz czy coś było robione przy furze im więcej szczegółów to może ktoś coś jeszcze podpowie.
          Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

          Komentarz

          • tomaszeg
            Drive
            • 2008
            • 51

            #6
            sprawdz filtr paliwa moze przy tych temp. przymarza w nim paliwko


            Była O1 134,6KM i 305Nm

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez tomaszeg
              sprawdz filtr paliwa moze przy tych temp. przymarza w nim paliwko
              benzyna :?:
              Zamieszczone przez krzychaugust
              w temp. poniżej -10
              ....raczej wątpliwe :roll:
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • jefry
                Rider
                • 2009
                • 411

                #8
                Zamieszczone przez tomaszeg
                sprawdz filtr paliwa moze przy tych temp. przymarza w nim paliwko
                to benzyna nie ropniak raczej bym wykluczał
                Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                Komentarz

                • krzychaugust
                  Drive
                  • 2008
                  • 40

                  #9
                  Filtr paliwa wymieniony. Latem urwała mi się skrzynia biegów ale to chyba nie ma związku.

                  Komentarz

                  • jefry
                    Rider
                    • 2009
                    • 411

                    #10
                    hehe jak to ładnie brzmi urwała sie - SAMA ??
                    Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez krzychaugust
                      Filtr paliwa wymieniony.
                      ok ale czy auto odpala już normalnie?
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • krzychaugust
                        Drive
                        • 2008
                        • 40

                        #12
                        Wyrobił się gwint na jednej śrubie mocującej skrzynie do łapy a drugą zerwało przy ruszaniu spod świateł, problemu co nie miara bo zablokowałem wjazd do centrum handlowego, ciężko zepchnąć auto w takim stanie dodatkowo zerwał się przewód wysokiego napięcia przy module więc go nie odpaliłem trzeba było z holować.

                        [ Dodano: Sro 10 Lut, 10 20:56 ]
                        Wymiana filtra nic nie dała temp. -10 auto zgon.

                        Komentarz

                        • zgucio
                          Rider
                          • 2007
                          • 691

                          #13
                          a na jakim oleju jeździsz?
                          ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                          JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                          Komentarz

                          • krzychaugust
                            Drive
                            • 2008
                            • 40

                            #14
                            MOBIL półsyntetyczny oznaczeń nie pamiętam.

                            Komentarz

                            • zgucio
                              Rider
                              • 2007
                              • 691

                              #15
                              dawno wymieniałeś olej?

                              jak było zeszłej zimy?

                              czy przy -10 autko kręci normalnie tylko nie zapala czy kręci ciężko i nie pali

                              więcej można powiedzieć po sprawdzeniu poboru prądu na postoju i podczas rozruchu

                              u mnie nie było problemu nawet przy -29 stopniach
                              ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                              JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                              Komentarz

                              • jefry
                                Rider
                                • 2009
                                • 411

                                #16
                                widze ze inni podążają podobna droga - może rzeczywiscie olej nie taki ( tzn nie taka gęstość )
                                Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                                Komentarz

                                • krzychaugust
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 40

                                  #17
                                  olej wymieniałem we wrześniu,ciężko kręci i nie zapala,po kilku próbach aku pada, ale jak zostawię akumulator po tej próbie w aucie i temperatura wzrośnie np. do -5 to odpali za pierwszym razem.

                                  Komentarz

                                  • jefry
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 411

                                    #18
                                    Nie wiem czy inni sie zgodzą jedz ew. sholuj samochód i zmień olej i zapytaj może o dokładnie taki jaki powinien być u ciebie i na taki zmień.
                                    ( jeszcze pomysł skad masz aku. czy masz możliwość zapożyczyć inny ) i sprawdzić może ten co kupiłeś jest felerny i elektrolit jest do d....
                                    Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                                    Komentarz

                                    • zgucio
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 691

                                      #19
                                      a jak było w zeszłą zimę?
                                      ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                                      JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                                      Komentarz

                                      • krzychaugust
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 40

                                        #20
                                        aku mam nówkę jako zastępczy bo swój VARTE reklamowałem bo padał przy -5 .W zeszłą zimę kupiłem ten aku i nie było problemów no i zima była inna!

                                        Komentarz

                                        • -janek
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 2

                                          #21
                                          Mam ten sam problem.

                                          Komentarz

                                          • krzychaugust
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 40

                                            #22
                                            W moim przypadku rozrusznik do wymiany.Prawdopodobnie przypalony i przy mrozach nie daje rady.Aku odebrałem brak wad fabrycznych.Z rozrusznikiem poczekam do przyszłej zimy,mam nadzieje że już dużych mrozów nie będzie.

                                            Komentarz

                                            • Kajtiii
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 291

                                              #23
                                              A ja Ci podsunę inny pomysł..... Wymień akumulator na taki który ma pojemność przynajmniej 60 Ah. Taki jak Ty masz to widywałem w seicento i tego typu wozidełkach z malutkimi silniczkami. 1.6 potrzebuje kopa żeby zakręcić a 44Ah mu tego nie da, szczególnie w niskich temperaturach gdzie pojemność akumulatora znacznie spada. W swoim szkodniku mam 62 Ah i odpala na dotyk bez łaski Z resztą producent zaleca akumulator chyba w granich 60 Ah ale dokładnie nie pamiętam.

                                              Co do rozrusznika to przypaliłeś go zapewne sam podczas zbyt długiego kręcenia. Wbrew pozorom rozrusznik jest dość wrażliwy na przegrzanie i trzeba kręcić z głową. Kilka sekund i chwilka przerwy.

                                              Ciekawostka: mam też poloneza w którym akumulator 62 Ah zdaje egzamin wzorowo a przy starym który miał chyba 40 Ah w zimie nie było szans na rozruch :szeroki_usmiech

                                              Komentarz

                                              • krzychaugust
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 40

                                                #24
                                                Rozważałem też to rozwiązanie,ale aku mam już nowe (prawie) a rozrusznik przegrzałem jak padł benkiks, a konkrety będą na przyszłą zimę bo teraz już nie będę kombinował.

                                                Komentarz

                                                • Kajtiii
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 291

                                                  #25
                                                  A jaką masz pojemność tego nowego akumulatora?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...