A jaka jest metoda na sprawdzenie poduchy? Pytam, bo drugi raz w ciągu 1,5 roku wymieniałem elastyczny łącznik wydechu i tłumikowiec zasugerował mi sprawdzenie poduch silnika.
[O1] trzepanie silnikiem
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez SinnerU mnie jest to samo... Ale ja czuję, że drgania są dużo wyraźniejsze na zimnym silniku. Jak się toczę pomału (nie ważne czy trzymam sprzęgło czy nie) to szarpie, ale jak tylko się zatrzymam to cisza. Chociaż wczoraj pierwszy raz zdarzyło mi się, że po zatrzymaniu jeszcze chwile się telepała motorownia. Różne już słyszałem diagnozy: Luz na łączeniu wału z kołem pasowym, luz na rolkach w pompie wtryskowej. O dwumasie też słyszałem tylko dalej nie wiem czy AGR ma dwumase czy nie??
A co do pomysłu pompy to się wkrótce okaże, bo kumpel miał taki sam problem w Golfie. I właśnie sprzedał swoją pompe (11) drugiemu znajomemu. Jeżeli u tego drugiego pojawi się szarpanie to znaczy, że jednak pompa. Czekam na montaż.Brak...
Komentarz
-
-
Szarpanie silnikiem przechodzące na karoserię
No u mnie jest podobnie. Na jałowym od czasu do czasu zatrzęsie budą. Znajomy przy wymianie oleju w skrzyni (zgrzytająca dwójka na wyższych obrotach) sprawdził na kompie korekcje na wtryskach, były dość spore oraz czas ustawienia wtrysków też na dwóch dość długi.
W moim przypadku pewnie się kończą i t o jest przyczyna. czy ktoś wie jakie wartość korekcji są w "normie" podobnie jak czas ustawiania się wtrysków? Mam nadzieję, że nie piszę herezji, jak coś można mnie zrugać
Komentarz
-
-
Małe przypomnienie się.
No ja dalej borykam się z trzepaniem silnikiem na jałowym. Narazie innych objawów brak, choć w trakcie jazdy potrafi chwilowo zadławić się przy redukowaniu biegu. TDI mam od kwietnia więc może tak mają (wczesniej tylko benzynki). Czy ktoś o tych wtryskach mógłby mi coś więcej powiedzieć. Regeneracja 1 to 1000pln a ponoć 3 wykazują zmęczenie :/
Czekać, wymieniać, wymieniać poduchę, co radzicie?
Komentarz
-
-
Panowie spróbujcie ruszyć samym z samego sprzęgła i tak w połowie trzymać jak będzie czuć większe trzepanie przy ruszaniu to może wskazywać na dwumase.
Drugi przypadek może być to lewe powietrze ( u mnie była przyczyna połączenia przepustnica - kolektor ssący 1.9 tdi asv, oring który tam był się spłaszczył i zrobił sie twardy i połową swojej powierzchni nie uszczelniał) więc można sprawdzić cały dolot powietrza.
Ktoś tu juz pisał o kompensacji wtryskiwaczy. Samo wskazanie moze pokazywać przynajmniej dwie rrzeczy kiepska kompresja i kończące sie wtryskiwacze, ale jak nie kopci na niebiesko to bym to zostawił w spokoju.
Co do poduszek zazwyczaj to tzw. Zrywu czyli tylna i z tego co kojarze jest jeszcze poduszka hydrauliczna z przodu i ona może również powodować takie nieprzyjemności.
To chyba tyle co mogę podpowiedzieć.
Jak coś to czekam na jakieś relacje.
Komentarz
-
-
42jasko, A sprzęgło się nie kończy?Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299
_______
Piotr
Komentarz
-
Komentarz