Skrzynia DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dvdawid
    Classic
    • 2010
    • 1

    Skrzynia DSG

    Panowie - to dosylac adresy na PW - chyba ze chcecie, zeby szlo na adres z przelewu ( o ile mi go wyswietli )
  • marpyc
    Classic
    • 2009
    • 2

    #2
    Skrzynia DSG

    Moje pytanie dotyczy Superba a dokładnie skrzyni DSG. Ponieważ brak jest forum poświęconego typowo Superbowi, a DSG montowane jest również w Octavii, dlatego zdecydowałem się na umieszczenie postu tutaj.

    Kupiłem Superba Combi 2.0TDI 170KM DSG. To moje pierwsze auto z automatem.

    Podczas stania na światłach trzymam nogę na hamulcu, a skrzynia pozostaje w ustawieniu D. Wyczytałem na kilku forach, że nie powinno zmieniać się biegu na N. Problem w tym, że na karoserię przenoszą się dosyć silne drgania i słychać nawet jak drży kratka za tylnymi siedzeniami. Czy to normalne w automatach przy postoju na światłach, czy też jednak jest coś nie tak?

    Druga sprawa, to dosyć mocne szarpanie skrzyni w trakcie delikatnego przyspieszania przy ruszaniu spod świateł. Dotyczy to jedynie 1, 2 i 3 biegu i głównie wtedy, gdy silnik jest zimny. Skrzynia zmienia biegi na wyższe już przy 1600-1700 obrotów i głowy pasażerów latają do przodu i tyłu (myślałem, że to mój wymysł, ale kolejny pasażer pytał się dlaczego tak bardzo auto szarpie). Jest to strasznie wkurzające. Jeśli gaz naciskamy energiczniej takiego efektu nie ma. Nie ma też takiego efektu przy ruszaniu ze skrzynią ustawioną w położeniu S. Czy każda DSG tak ma?

    Będę wdzięczny za odpowiedzi.

    Komentarz

    • Yarek
      Elegance
      • 2005
      • 992

      #3
      Ja co prawda mam 1.8tsi+dsg7 ale jeździłem też tdi+dsg6 i w żadnym z aut nie zauważyłem takiego mocnego szarpania jakie opisujesz.
      U mnie na pewno przejście z 1 biegu na 2 bieg jest najbardziej wyczuwalne (bo już zmiany na biegach 5-6-7 to tylko na obrotomierzu widać), ale nie ma mowy o szarpnięciu tak żeby głowa latała. Wibracji na postoju też nie zauważyłem.

      Sugeruję przejechać się innym autem z DSG i porównać - moim zdaniem coś jest uszkodzone.
      . pzdr Jarek
      aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

      Komentarz

      • jago7270
        Elegance
        • 2008
        • 816

        #4
        Zamieszczone przez Yarek
        moim zdaniem coś jest uszkodzone.
        ,

        i ja potwierdzę,że tak jak opisujesz to czym prędzej jedż do serwisu,u mnie nawet przy przebiegu 80000 km i dłubniętym silniku :szeroki_usmiech nic takiego nie występuje,wszystko jest płynnie i nie zauważalna zmiana biegów(no, może przesadziłem)
        Jacek

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          cos nie gra, zdecydowanie nie powinno tak być :idea:
          (na koncie 120kkm z DSG w BKD)
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • westwi78
            RS
            • 2008
            • 2940

            #6
            Właśnie ten temat jest wałkowany w naszej firmowej bxe. Zaczęło szarpać między 1 i 2. Przebieg około 80 tys. Auto jest teraz w ASO w Krakowie, zobaczymy co zrobią.

            natomiast w mojej bxe + chip przy 22 tys. odpukać zero problemów.

            Komentarz

            • olejek
              Ambiente
              • 2006
              • 121

              #7
              Info od znajomego z serwisu Skody: w 2009 cos zostało zmienione w DSG i powoduje pewne problemy (ale za mało na akcję, reagują jak się zdarzy). Objawia się to stukami przy ruszaniu i szarpnięciami na niskich biegach. Wymieniany jest jakiś element sterujący, ale nie wiem dokładnie co. U niego w OII przed FL, 2009, 1.9TDI + DSG też było wymieniane.
              Trzeba jechać do serwisu.
              http://keeprockin.art.pl/‎

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                Zamieszczone przez marpyc
                Wyczytałem na kilku forach, że nie powinno zmieniać się biegu na N
                możesz napisać dlaczego ? co mówiono na ten temat ?

                również potwierdzam - zero szarpania i wibracji.
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • Adrian
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 662
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Kolega ostatnio też odebrał Superba Combi 2.0TDI 170KM DSG i u niego nie czuć szarpania czy to zimny silnik czy ciepły. Po głowach pasażerów nawet nie widać zmian biegów
                  PerfectService by DGW
                  Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                  Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                  Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                  Komentarz

                  • westwi78
                    RS
                    • 2008
                    • 2940

                    #10
                    To odnośnie N jak się stoi to chyba nawet w instrukcji jest (choć się nie założe). Tam chodzi chyba o to że na N jest inne smarowanie i temu nie zalecają wrzucać.

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      w ogóle po co wrzucać na N w normalnym trybie jazdy?!
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • westwi78
                        RS
                        • 2008
                        • 2940

                        #12
                        w ogóle po co wrzucać na N w normalnym trybie jazdy?!
                        No to chyba chodzi jak ktoś na światłach stoi or smth.

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          nadal nie wiem po co
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • westwi78
                            RS
                            • 2008
                            • 2940

                            #14
                            Zamieszczone przez szkoda
                            nadal nie wiem po co
                            no co by by nie trzymać hamulca np?

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              Zamieszczone przez szkoda
                              nadal nie wiem po co
                              żeby nie trzymać nogi na hamulcu 2 minuty :idea:

                              od razu odpowiem Ci dlaczego nie P - po prostu N jest bliżej :szeroki_usmiech
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                dżizasss, niektórzy ludzie naprawdę nie powinni kupować automatu
                                w passacie jest jakiś taki holder do tego, ale to z kolei przeszkadza w manewrach, trzeba wyłączać.
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  #17
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  dżizasss, niektórzy ludzie naprawdę nie powinni kupować automatu
                                  łoj nie przesadzaj , każdy robi sobie tak jak mu wygodniej :szeroki_usmiech
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  • westwi78
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2940

                                    #18
                                    No wrzucanie P to ponoć już zbrodnia ja tam trzymam hampel i tyle

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      no dobrze już dobrze, ale zawsze mam w głowie obraz taksówkarza, z którym kiedyś jechałem i który przy każdym zatrzymaniu wrzucał na luz, potem jak ruszał przesuwał dźwignię na zakres 1-2 i dopiero po rozpędzeniu na D :lol:
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • TomRS
                                        Ambiente
                                        • 2005
                                        • 151

                                        #20
                                        Kolega ma tez superba 170 z dsg, ale nie kombi. Skrzynia przłacza bez szarpnięć, ale zaobserwowałem tam inny fenomen - jak postoi przez noc na mrozie, to po dopaleniu silnika, rzuceniu wstecznego i dodaniu gazu auto nie jedzie - obroty rosną, a samochód stoi. Trzeba mu dac dobrą chwilę na luzie i dopiero zaczyna działać jak należy. Cos tam faktycznie chyba pomajstrowali, bo koleżanka ma 6 bieg dsg w golfie mk5 i tam działa idealnie. Mam momantami nawet wrażenie że lepiej niż moje dsg 7.
                                        Golf VI TSI TwinCharged
                                        powered by fabryka

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez TomRS
                                          Cos tam faktycznie chyba pomajstrowali
                                          no nie wiem, u mnie też tak to nie działało z tym wstekierm... ruszała normalnie
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            #22
                                            abstrahując - kiedyś na początku stałem na swiatłach na D oczywiście i coś mi się tam zachciało z tylnego siedzenia , odkręciłem się , zacząłem grzebać i mimowolnie puściłem pedał hamulca... :twisted: , całe szczęście że szybko znalazłem to czego szukałem :diabelski_usmiech .
                                            taka sobie przestroga dla świeżych użytkowników dsg i innych automatów
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • piotrek_gdy
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 7723
                                              • Volkswagen
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #23
                                              szkoda, też się zgadzam- kupujesz automat po to żeby nie mieszać drążkiem więc po kiego diabła zmieniać na N na światłach?

                                              westwi78, zgadza się jest inne smarowanie i można uszkodzić skrzynię- instrukcja to opisuje
                                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                              Komentarz

                                              • marpyc
                                                Classic
                                                • 2009
                                                • 2

                                                #24
                                                Dzięki za liczne odpowiedzi. Dziś zrobiłem małą przejażdżkę z żoną częstym zatrzymywaniem się i dziś nawet po przełączeniu po zatrzymaniu na N czuć wyraźnie na plecach drgania i również kratka wpada w wibracje. Jutro wybieram się do serwisu.

                                                @TomRS - z tym wstecznym jest u mnie podobnie. Wyjeżdżam z garażu tyłem (atuo odstawiam jedynie na noc i panuje tam temperatura 3-4 stopnie na plusie). Najpierw dodaję lekko gazu i auto równomiernie podjeżdża do pochylenia - jest mała górka przed garażem - i samo staje (w zasadzie jest wrażenie jakby przełączyło się na luz). Wciśnięcie pedału gazu do 1/3 nic nie daje i auto stoi. Dopiero jak nacisnę do połowy pedał gazu to nagle mocno się zrywa i podjeżdża pod górkę.

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  W Superbie ktory ma teraz 30kkm wszystko dziala dobrze, w BKD ktore ma 114kkm tez wszystko dziala normalnie IMO.


                                                  Co do wrzucania N, to np po to zeby zaciagnac hamulec reczny na przejezdzie kolejownym bo nacisnieciu hamulca noznego wysprzegla skrzynie, w hamulec reczny NIE.

                                                  Nie marudzcie :P
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...