Ale nie zmieni Ci biegu do momentu przestawienia tego w ASO, a co moze sie dziac juz po przestawieniu to inna sprawa. Generalnie auto do odebrania go przez dilera ma znajdowac sie trybie transportowym i praktycznie nie ma mozliwosci uszkodzenia tam skrzyni, no chyba ze R ktos wbije, albo P jak auto sie toczy do przodu
Problem z odpalaniem gdy silnik jest ciepły
Zwiń
X
-
Ja też tak mam, że jak silnik jest ciepły to odpala po 3-4 sekundach, natomiast rano, gdy jest zimny pali na dotyk.
Było o tym na forum i trochę czytałem i nie jest to raczej wina akumulatora. Ma to jakiś związek z pompa paliwa, która po nagrzaniu przyczynia się do tego że ciężej jest z rozruchem. problem ten prawdopodobnie można wyeliminować (niewielkim kosztem) poprzez zwiększenie dawki rozruchowej VAG-iem (koszt ok 150zł).strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Witam
Parę dni temu zadawałem to samo pytanie. Wymieniałem czujnik, ustawiałem kąt wtrysku, aku mam w miare dobre ale przed zmianą dawki startowej podjechałem
do specjalistów od pomp z zapytaniem o regeneracje bo taką opcje tez rozważałem. Panowie przed wydaniem kasy na regeneracje pompy kazali sprawdzić rozrusznik chodź wydawał się sprawny według mnie. Ta tez zrobiłem, jak się okazało wystarczy
niewielki spadek sprawności rozrusznika i pojawia się taki problem.
Przynajmniej u mnie tak było O1 1,9 tdi AHF
Pozdr.LAURIN & KLEMENT
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hubi2000na 100% zwiekszenie dawki paliwa pomoze !!!!!! mialem to samoW zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
Babka utonęła do góry kudłatką.
Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!
Komentarz
-
-
wszystko co napisane w tym wątku może być przyczyną
-akumulator
-rozrusznik(wątpię)
-czujnik temperatury
-pompa wtryskowa (korekta dawki rozruchowej)->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
grzegorz1980, możesz odpiąć wtyczkę od czujnika temp i wtedy próbować palić, na ciepłym oczywiście. Jeśli będzie Ci odpalał od strzała, znaczy, że potrzebna korekta dawki rozruchowej.
Po odpięciu wtyczki czujnika temp. komp dostaje informację o zimnym silniku i wtedy jest większa dawka rozruchowa podawana. To tak kwoli sprawdzenia czy potrzebna korekta dawki na ciepłym.
Komentarz
-
-
Mi ciężkie zapalanie na ciepłym silniku zdarza się gdzieś raz na twa/trzy tygodnie. A takich zapaleń na ciepłym mam o wiele więcej, a więc u mnie usterka ta nie występuje zawsze, a tylko czasami.
Gdzieś wyczytałem, że to może być zły kąt wtrysku, ale sprawdzałem VAGiem i kąt mam idealny.
Jeżeli chodzi o akumulator, to wątpię. Przecież potrafi zapalać nawet po tak długim kręceniu, a więc winien być dobry.
Czujnik temperatury lub korekta dawki rozruchowej chyba by była wskazana, ale.. zdarza się to na tyle rzadko, że nie wiem czy coś z tym działać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bolekduoczujnik temp.
i tu pytanie czy na dawkę rozruchową ma wpływ jeden czujnik,czy dwa .
jesli dwa,to jak to wyczaić.www.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
-
temperaturę paliwa bada się głównie dla korekty jego gęstości, ma to pomijalne znaczenie dla samego startu.www.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
-
A ja już to pisałem w innych postach ale powtórzę i tutaj. Na trzy moje autka (octavia, sharan i znowu octavia) lekarstwem na złe odpalanie na ciepło był rozrusznik (w jednym przypadku regeneracja, w drugim wymiana rozrusznika bo się skończył, a w trzecim rozrusznik plus czujnik temperatury) i odpala od kopa czy zimna czy ciepła... Najpierw sprawdź czujnik temp. a jak nie pomoże to daj rozrusznik do regeneracji. (a na dawkę bym się nie nastawiał bo masz O2 a nie sądzę że nastukałeś nią ponad 200kkm żeby takie rzeczy się działy (no chyba że lejesz zupkę prosto z baku TIRA :diabelski_usmiech )
Komentarz
-
-
Pomyśl logicznie, rozrusznik jest na tyle dobry by zapalić na mrozie, chłodzie, letnim ale nie na gorącym? Owszem rozbija się tutaj o prędkość obrotową zależnie do danej temperatury dlatego jego wymiana/naprawa (rozrusznika) z dobrego na lepszy pomoże na jakiś czas. Koszt jest podobny jak zrobienie korekty mapki z tą różnicą że w Twoim przypadki problem powróci.www.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakpMa to jakiś związek z pompa paliwa, która po nagrzaniu przyczynia się do tego że ciężej jest z rozruchem.
[ Dodano: Nie 21 Mar, 10 08:47 ]
aha....dobry akumulator jak Koledzy piszą może pomóc....ale chodzi tu o to ,że po prostu szybciej będzie on kręcił (przez pewien czas) ...a co za tym idzie pompa szybciej spręży paliwo i da radę odpalić....
...proponuję skorygować dawkę paliwa....
...i tak jak powyżej mimo wszystko sprawdzić rozrusznik....PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez strazakpMa to jakiś związek z pompa paliwa, która po nagrzaniu przyczynia się do tego że ciężej jest z rozruchem.
[ Dodano: Nie 21 Mar, 10 08:47 ]
aha....dobry akumulator jak Koledzy piszą może pomóc....ale chodzi tu o to ,że po prostu szybciej będzie on kręcił (przez pewien czas) ...a co za tym idzie pompa szybciej spręży paliwo i da radę odpalić....
...proponuję skorygować dawkę paliwa....
...i tak jak powyżej mimo wszystko sprawdzić rozrusznik....
Poza tym poszukaj między innymi na elektrodzie ilu ludzi zrobiło remont pompy i dalej piłowali nim chwyci na ciepłym.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOkorygowanie dawki paliwa idzie ze zmianą stopnia sprężania...a tym samym ma na celu spowodowanie lżejszego uruchomienia silnika
Pozdrawiamwww.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
-
tomaszvc
-
nie ma co wydawać kasy na tymczasowe rozwiązania zwłaszcza że np zakup dobrego akumulatora i remont rozrusznika razem kosztują więcej niż korekcja mapy, która faktycznie eliminuje problem u źródła. Nie dajcie tylko się naciąć na magików ktorzy vagiem zwiększają dawkę startową i kroją za to 150zł, bo kupując na allegro kabelek za 30zł samemu sobie to zrobicie w 5 minut (login 12233> adaptacja 05 > wartość 32768 na 33200), tyle że to oczywiście nie ma nic wspólnego z modyfikacją mapy startu i pomaga tylko w niewielkim stopniu.www.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
Komentarz