Problem z odpalaniem gdy silnik jest ciepły

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zetor05
    Classic
    • 2011
    • 11

    Problem z odpalaniem gdy silnik jest ciepły

    Ale nie zmieni Ci biegu do momentu przestawienia tego w ASO, a co moze sie dziac juz po przestawieniu to inna sprawa. Generalnie auto do odebrania go przez dilera ma znajdowac sie trybie transportowym i praktycznie nie ma mozliwosci uszkodzenia tam skrzyni, no chyba ze R ktos wbije, albo P jak auto sie toczy do przodu
  • grzegorz1980
    Classic
    • 2010
    • 2

    #2
    Problem z odpalaniem gdy silnik jest ciepły

    Witam wszystkich,
    Mam problem tego rodzju, gdy silnik jest zimny nie mam problemów z oplaniem kiedy jest ciepły ciężko odpala. Co może być tego przyczyną?

    Komentarz

    • sazad
      RS
      • 2008
      • 1520
      • Rapid Spaceback (NH1)

      #3
      Sprawdź najpierw stan akumulatora, ja tak miałem w O1 1.9 TDI jak akumulator się kończył to też ciepły silnik nie odpalał. Po wymianie aku jak ręką odjął.
      Sebastian

      Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

      www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

      Komentarz

      • strazakp
        Elegance
        • 2008
        • 819
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Ja też tak mam, że jak silnik jest ciepły to odpala po 3-4 sekundach, natomiast rano, gdy jest zimny pali na dotyk.
        Było o tym na forum i trochę czytałem i nie jest to raczej wina akumulatora. Ma to jakiś związek z pompa paliwa, która po nagrzaniu przyczynia się do tego że ciężej jest z rozruchem. problem ten prawdopodobnie można wyeliminować (niewielkim kosztem) poprzez zwiększenie dawki rozruchowej VAG-iem (koszt ok 150zł).
        strazakp

        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

        Komentarz

        • hermioli1
          Rider
          • 2009
          • 322

          #5
          grzegorz1980, a ja w 90% obstawiał bym czujnik temp.
          W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
          Babka utonęła do góry kudłatką.
          Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
          Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

          Komentarz

          • sazad
            RS
            • 2008
            • 1520
            • Rapid Spaceback (NH1)

            #6
            Zamieszczone przez strazakp
            nie jest to raczej wina akumulatora
            - w jednych autach wymiana aku wystarcza w innych trzeba zwiększyć dawkę rozruchową
            Sebastian

            Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

            www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

            Komentarz

            • Mistel
              Classic
              • 2010
              • 14

              #7
              Witam
              Parę dni temu zadawałem to samo pytanie. Wymieniałem czujnik, ustawiałem kąt wtrysku, aku mam w miare dobre ale przed zmianą dawki startowej podjechałem
              do specjalistów od pomp z zapytaniem o regeneracje bo taką opcje tez rozważałem. Panowie przed wydaniem kasy na regeneracje pompy kazali sprawdzić rozrusznik chodź wydawał się sprawny według mnie. Ta tez zrobiłem, jak się okazało wystarczy
              niewielki spadek sprawności rozrusznika i pojawia się taki problem.
              Przynajmniej u mnie tak było O1 1,9 tdi AHF
              Pozdr.
              LAURIN & KLEMENT

              Komentarz

              • hubi2000
                Rider
                • 2010
                • 601

                #8
                Zamieszczone przez hermioli1
                grzegorz1980, a ja w 90% obstawiał bym czujnik temp.
                na 100% zwiekszenie dawki paliwa pomoze !!!!!! mialem to samo
                Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                Komentarz

                • hermioli1
                  Rider
                  • 2009
                  • 322

                  #9
                  Zamieszczone przez hubi2000
                  na 100% zwiekszenie dawki paliwa pomoze !!!!!! mialem to samo
                  ale po co się ładować w zwiększanie dawki wystarczy kupić czujnik za 20 pln, 30 min. roboty i po zawodach
                  W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                  Babka utonęła do góry kudłatką.
                  Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                  Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                  Komentarz

                  • grzegorz1980
                    Classic
                    • 2010
                    • 2

                    #10
                    Wielkie dzięki będę teraz sprawdzał po koleji jak mi radzicie. Jak tylko wykryje gdzie tkwił problem napisze może przyda się innym

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11005
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      wszystko co napisane w tym wątku może być przyczyną
                      -akumulator
                      -rozrusznik(wątpię)
                      -czujnik temperatury
                      -pompa wtryskowa (korekta dawki rozruchowej)
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • octikombi
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 102

                        #12
                        grzegorz1980, możesz odpiąć wtyczkę od czujnika temp i wtedy próbować palić, na ciepłym oczywiście. Jeśli będzie Ci odpalał od strzała, znaczy, że potrzebna korekta dawki rozruchowej.
                        Po odpięciu wtyczki czujnika temp. komp dostaje informację o zimnym silniku i wtedy jest większa dawka rozruchowa podawana. To tak kwoli sprawdzenia czy potrzebna korekta dawki na ciepłym.

                        Komentarz

                        • leo111180
                          Classic
                          • 2010
                          • 29

                          #13
                          A Mnie gość założył urządzonko oszukujące komputer przez 30sek przy rozruchu,że silnik zimny i też hula.

                          Komentarz

                          • Evil
                            Rider
                            • 2009
                            • 721

                            #14
                            Mi ciężkie zapalanie na ciepłym silniku zdarza się gdzieś raz na twa/trzy tygodnie. A takich zapaleń na ciepłym mam o wiele więcej, a więc u mnie usterka ta nie występuje zawsze, a tylko czasami.
                            Gdzieś wyczytałem, że to może być zły kąt wtrysku, ale sprawdzałem VAGiem i kąt mam idealny.
                            Jeżeli chodzi o akumulator, to wątpię. Przecież potrafi zapalać nawet po tak długim kręceniu, a więc winien być dobry.
                            Czujnik temperatury lub korekta dawki rozruchowej chyba by była wskazana, ale.. zdarza się to na tyle rzadko, że nie wiem czy coś z tym działać.

                            O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                            Komentarz

                            • radek123
                              Classic
                              • 2010
                              • 20

                              #15
                              ja obstawiam rozrusznik miałem to samo po wymianie jak rękom odjoł

                              Komentarz

                              • bolekduo
                                Classic
                                • 2010
                                • 22

                                #16
                                czujnik temp.
                                i tu pytanie czy na dawkę rozruchową ma wpływ jeden czujnik,czy dwa .
                                jesli dwa,to jak to wyczaić.

                                Komentarz

                                • gregorianin
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 215
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez bolekduo
                                  czujnik temp.
                                  i tu pytanie czy na dawkę rozruchową ma wpływ jeden czujnik,czy dwa .
                                  jesli dwa,to jak to wyczaić.
                                  dawka jest ustalana w oparciu o temperaturę wody i obroty wału.
                                  www.DURASOFT.pl

                                  -Hamownia podwoziowa
                                  -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                  -Diagnostyka
                                  -Filtry FAP/DPF

                                  Komentarz

                                  • bolekduo
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 22

                                    #18
                                    z całym szacunkiem,ale czujnik temp.paliwa [o1 ma w pompie],tez jest istotny

                                    Komentarz

                                    • gregorianin
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 215
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      temperaturę paliwa bada się głównie dla korekty jego gęstości, ma to pomijalne znaczenie dla samego startu.
                                      www.DURASOFT.pl

                                      -Hamownia podwoziowa
                                      -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                      -Diagnostyka
                                      -Filtry FAP/DPF

                                      Komentarz

                                      • dj_lawa23
                                        Ambiente
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 127

                                        #20
                                        A ja już to pisałem w innych postach ale powtórzę i tutaj. Na trzy moje autka (octavia, sharan i znowu octavia) lekarstwem na złe odpalanie na ciepło był rozrusznik (w jednym przypadku regeneracja, w drugim wymiana rozrusznika bo się skończył, a w trzecim rozrusznik plus czujnik temperatury) i odpala od kopa czy zimna czy ciepła... Najpierw sprawdź czujnik temp. a jak nie pomoże to daj rozrusznik do regeneracji. (a na dawkę bym się nie nastawiał bo masz O2 a nie sądzę że nastukałeś nią ponad 200kkm żeby takie rzeczy się działy (no chyba że lejesz zupkę prosto z baku TIRA :diabelski_usmiech )

                                        Komentarz

                                        • gregorianin
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 215
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Pomyśl logicznie, rozrusznik jest na tyle dobry by zapalić na mrozie, chłodzie, letnim ale nie na gorącym? Owszem rozbija się tutaj o prędkość obrotową zależnie do danej temperatury dlatego jego wymiana/naprawa (rozrusznika) z dobrego na lepszy pomoże na jakiś czas. Koszt jest podobny jak zrobienie korekty mapki z tą różnicą że w Twoim przypadki problem powróci.
                                          www.DURASOFT.pl

                                          -Hamownia podwoziowa
                                          -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                          -Diagnostyka
                                          -Filtry FAP/DPF

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez strazakp
                                            Ma to jakiś związek z pompa paliwa, która po nagrzaniu przyczynia się do tego że ciężej jest z rozruchem.
                                            dokładnie TAK jak Kolega pisze.... jeśli chodzi o auta z pompą wtryskową ....po pewnym czasie może się wyrobić głowica w pompie wtryskowej (spowodowane to jest min. jakością paliwa....) powstały minimalny luz w obrębie głowicy powoduje, że na ciepłym silniku (pod wpływem ciepła następuje "rozszerzenie" mechanizmów...) trzeba dłużej kręcić, gdyż uzyskanie odpowiedniego stopnia sprężenia w celu uruchomienia silnika jest bardziej utrudnione (prosty test.... weź konewkę z wodą ZIMNĄ..... i po czasie kiedy silnik jest rozgrzany....polej - tylko ostrożnie na wyłonczonym...samą pompę paliwa- a dokładnie miejsce z sekcjami sterującymi...jeśli po tym odpalisz bez problemów masz wyjaśnienie....korygowanie dawki paliwa idzie ze zmianą stopnia sprężania...a tym samym ma na celu spowodowanie lżejszego uruchomienia silnika

                                            [ Dodano: Nie 21 Mar, 10 08:47 ]
                                            aha....dobry akumulator jak Koledzy piszą może pomóc....ale chodzi tu o to ,że po prostu szybciej będzie on kręcił (przez pewien czas) ...a co za tym idzie pompa szybciej spręży paliwo i da radę odpalić....
                                            ...proponuję skorygować dawkę paliwa....
                                            ...i tak jak powyżej mimo wszystko sprawdzić rozrusznik....
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • gregorianin
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 215
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Zamieszczone przez strazakp
                                              Ma to jakiś związek z pompa paliwa, która po nagrzaniu przyczynia się do tego że ciężej jest z rozruchem.
                                              dokładnie TAK jak Kolega pisze.... jeśli chodzi o auta z pompą wtryskową ....po pewnym czasie może się wyrobić głowica w pompie wtryskowej (spowodowane to jest min. jakością paliwa....) powstały minimalny luz w obrębie głowicy powoduje, że na ciepłym silniku (pod wpływem ciepła następuje "rozszerzenie" mechanizmów...) trzeba dłużej kręcić, gdyż uzyskanie odpowiedniego stopnia sprężenia w celu uruchomienia silnika jest bardziej utrudnione (prosty test.... weź konewkę z wodą ZIMNĄ..... i po czasie kiedy silnik jest rozgrzany....polej - tylko ostrożnie na wyłonczonym...samą pompę paliwa- a dokładnie miejsce z sekcjami sterującymi...jeśli po tym odpalisz bez problemów masz wyjaśnienie....korygowanie dawki paliwa idzie ze zmianą stopnia sprężania...a tym samym ma na celu spowodowanie lżejszego uruchomienia silnika

                                              [ Dodano: Nie 21 Mar, 10 08:47 ]
                                              aha....dobry akumulator jak Koledzy piszą może pomóc....ale chodzi tu o to ,że po prostu szybciej będzie on kręcił (przez pewien czas) ...a co za tym idzie pompa szybciej spręży paliwo i da radę odpalić....
                                              ...proponuję skorygować dawkę paliwa....
                                              ...i tak jak powyżej mimo wszystko sprawdzić rozrusznik....
                                              Oczywiście że nie. Mapa startu jest tak zaprojektowana aby do 250rpm nie podawać w ogóle paliwa dla temperatury 70 stopni i wyżej. Problem (a raczej fabryczny nastaw) tak samo dotyczy samochodów na PD a tam gdzie masz głowiczkę pompy???
                                              Poza tym poszukaj między innymi na elektrodzie ilu ludzi zrobiło remont pompy i dalej piłowali nim chwyci na ciepłym.

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              korygowanie dawki paliwa idzie ze zmianą stopnia sprężania...a tym samym ma na celu spowodowanie lżejszego uruchomienia silnika
                                              To kolejna nieprawda, dawki rozruchowej nie zwiększa się ani o jeden mg!!! Zmienia się tylko prędkość obrotową dla ciepłego silnika kiedy rozpoczyna podawanie paliwa, po to aby rozrusznik nie musiał się tak rozpędzać. Tylko tyle i aż tyle.

                                              Pozdrawiam
                                              www.DURASOFT.pl

                                              -Hamownia podwoziowa
                                              -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                              -Diagnostyka
                                              -Filtry FAP/DPF

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                to co gregorianin obstawiasz?

                                                za co się brać?

                                                Komentarz

                                                • gregorianin
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 215
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  nie ma co wydawać kasy na tymczasowe rozwiązania zwłaszcza że np zakup dobrego akumulatora i remont rozrusznika razem kosztują więcej niż korekcja mapy, która faktycznie eliminuje problem u źródła. Nie dajcie tylko się naciąć na magików ktorzy vagiem zwiększają dawkę startową i kroją za to 150zł, bo kupując na allegro kabelek za 30zł samemu sobie to zrobicie w 5 minut (login 12233> adaptacja 05 > wartość 32768 na 33200), tyle że to oczywiście nie ma nic wspólnego z modyfikacją mapy startu i pomaga tylko w niewielkim stopniu.
                                                  www.DURASOFT.pl

                                                  -Hamownia podwoziowa
                                                  -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                                  -Diagnostyka
                                                  -Filtry FAP/DPF

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...