YoungMc, troche sie rozpedziles bez ładu i składu - o ilość "półprawd" nawet nie wspomnę :diabelski_usmiech
[O1] Padł silnik AGR.Przeszczep AGR z audi lub blok ALH.
Zwiń
X
-
[O1] Padł silnik AGR.Przeszczep AGR z audi lub blok ALH.
Padł silnik w mojej Octavi 1.9 TDI AGR. Koszt naprawy przekracza koszt zakupu używanego silnika. Znalazłem silnik o tym samym oznaczeniu AGR tyle, że pochodzi z Audi A3. Chodzi o sam blok z miską olejową. Czy będzie pasować ? Czy też są tam jakieś drobne róznice, które uniemożliwą montaż ?
-
-
Przebieg 255 000, faktyczny bo skoda od kolegi. Auto mam 3 miesiace. Olej zmieniałem 1,5 miesiaca temu - Motul 5w40. Jechałem autostrada 180km/h przez 30km i silnik nagle stracił moc, rozklekotał sie jak traktor, zajżałem pod maske to motor bujał sie po całej komorze jak oszalały. Po chwili pojawił sie biały dym z wydechu. Myślałem na początku, że to turbina. Samochód zaholowałem do mechanika gdzie zdjeli turbine i jak sie okazało wszystko z nią było w porządku. Potem dowiedziałem sie, że miska olejowa jest praktycznie sucha, a po ściągnieciu głowicy wyszło, że jeden tłok zmasakrowany, a na innch popękane pierścienie. Nie wiem co było przyczyną nadmiernego zużycia oleju. Narazie szukam silnika i stąd moje kolejne pytanie.
Czy pasować będzie sam blok ALH i na niego załozony osprzęt od AGR ???
Poczytalem o róznicam miedzy tymi dwoma motorami i to co mnie martwi najbardziej to to, że ALH ma turbine ze zmienna geometria i sterowana podciśnieniowo czego nie ma AGR. Ja chce założyć własnie turbine z AGR do bloku ALH czy się taki tandem nie zesra ?
Komentarz
-
-
Sorry za offa, może to było powodem, silnik nie wytrzymał obciążenia.[ Dodano: Sro 31 Mar, 10 16:10 ]Zamieszczone przez kwiat777Jechałem autostrada 180km/h przez 30km
Szkoda blokować silnik. To już lepiej założyć jakąś większą turbinkę- ASZ co najmniej i cieszyć się z nowych możliwości Octy.Zamieszczone przez kwiat777Ja chce założyć własnie turbine z AGR do bloku ALH czy się taki tandem nie zesra ?It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Możesz włożyć silnik :AHF/ASV/ALH/AGR i do niego przełożyć cały osprzęt ze swojego AGR-a.Zamieszczone przez kwiat777Czy pasować będzie sam blok ALH i na niego załozony osprzęt od AGR ???
Sam tak przez jakiś czas jeździłem po wykończeniu AGR-a i zakupie ASV.Dokupiłem potem turbinę,zrobiłem program i teraz jest ASV+.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
A może coś takiego http://www.aukro.cz/item951605944_no..._tdi_81kw.html
[ Dodano: Sro 31 Mar, 10 21:03 ]
albo:
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Dzięki za odpowiedzi. Kupiłem juz tego ALH i zawiozłem do wstawienia. Wiozłem go notabene 230km bo ze Szczecina do Poznania. Tam właśnie, na autostradzie A2, miała miejsce ta "tragedia" i stwierdziłem że 900zł za lawete z powrotem do Szczetka nie warto wydawać.
Co do mojego auta to dodam, że było zawirusowane na 116KM - zapewne to też pomogło jej w zgonie.
W każdym razie moja przygoda z dieslem trwała 3miesiące i obawiam się, że ją zakończe. Otóż przesiadłem się z BMW e39 523iA touring (2,5l benzyna) szukając oszczedności na paliwie (emka paliła po 15 w mieście, a średnio 11-12) no i szybko mi ta oszczędność wyszła bokiem. BMW żarło ale nastawiałem 200km/h na tempomacie i w środku można było się szeptem dogadać, a auto wszędzie mnie dowiozło. Skoda niebardzo.
Tym pozytywny akcentem życze wszystkim dobranoc
Komentarz
-
-
Pewnie się zagotował i zaczął palić. To, że autko jest po wirusie nie znaczy, że można pałować do bólu- można mieć pewność że coś odleci, najbidniej turbulum, tak na początek.Zamieszczone przez UdeskyCiekawa jaka była temperatura oleju.
Myślę, że to akurat umożliwiło zgon. Gdyby była seria ciężko byłoby dojść do takiej prędkości i pewnie jeszcze by pożyło.Zamieszczone przez kwiat777Co do mojego auta to dodam, że było zawirusowane na 116KM - zapewne to też pomogło jej w zgonie.
Teraz kolejne pytanie- jak poprzedni właściciel traktował autko.Zamieszczone przez kwiat777W każdym razie moja przygoda z dieslem trwała 3miesiąceIt doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
kwiat777, generalizujesz..moim zdaniem kupiłeś padakę jakąś
..zajechaną, a poza tym trochę przesada pałować takie auto 180 cały czas. chcesz zapindalac na autostradzie takimi prędkościami, to kup cos o większej pojemności, octavia jest znośna według mnie do 160 - w sensie hałasu własnie. bo miałem z najmocniejszym dieslem asza i spokojnie leciała non stop 180 km/h,wyciągała ponad 210 km/h, 6 biegówa i mało paląc w miare..ale opory powietrza, wykonczenie , to nie na tę prędkość. więc polecam na autobahny superba, albo wiekszego diesla rzędu 2.5- 3.0 tdi
.
Komentarz
-
-
Zapewniam Cię że wcale tak ciężko nie jest. Zresztą w danych fabrycznych piszą że 180 km/h to prędkość max. auta z tym silnikiem, a skoro był dłubnięty na 116 KM to powinien mieć jeszcze rezerwę. Cóś mi się wydaje że przebieg też był dłubnięty, niby autko kupione od kolegi ale czy dobrego ? A ten kolega od kogo kupił?Zamieszczone przez tomilGdyby była seria ciężko byłoby dojść do takiej prędkości
Rozmawiałem wczoraj z taksówkarzem który AGR-em zrobił 450 tkm i powiedział że - " do końca oleju nie brała a sprzedałem dlatego bo w lata wchodziła "
Komentarz
-
-
Ktoś tu słusznie napisał, że problem nie leży w prędkości 180km/h; a w eksploatacji poprzednich właścicieli, to auto musiało wcześniej dostać porządnie po pi.. :evil:
i taki był efekt końcowy, moje ahf bez bólu kręci się przy 180km/h, tyle że jeśli je przegonię to zawsze daję mu odpocząć zanim go wyłączę do tego z rana jadąc do pracy nie przekraczam nim 2,5 tyś obrotów póki się porządnie nie zagrzeje...
Tak więc na twoim miejscu podziękowałbym koledze serdecznie :wink:
Komentarz
-
-
Amen bracie 8) auto musiało dostawać w palnik i to porządnie.moja ma 285kkm i jakoś nie mam problemów a i przed programem bez problemu wyciągała licznikowe 203-204km/h również jazda na długich odcinkach z prędkościami 180km/h też raczej nie zabija reaktoraZamieszczone przez Black DevilKtoś tu słusznie napisał, że problem nie leży w prędkości 180km/h; a w eksploatacji poprzednich właścicieli, to auto musiało wcześniej dostać porządnie po pi..
i taki był efekt końcowy, moje ahf bez bólu kręci się przy 180km/h, tyle że jeśli je przegonię to zawsze daję mu odpocząć zanim go wyłączę do tego z rana jadąc do pracy nie przekraczam nim 2,5 tyś obrotów póki się porządnie nie zagrzeje...
Tak więc na twoim miejscu podziękowałbym koledze serdecznie
AGR'00 123KM/264Nm
Komentarz
-
-
daroo, dzięki za poparcie,
kwiat777 dodam w temacie, że jeśli nie jest to aż tak dobry kolega, to na twoim miejscu przejechałbym się do poleconego warsztatu z forum, myślę że znajdzie się jakiś kolega który poleci Ci warsztat, pamiętaj że dobry mechanik powie Ci wszystko, co się działo jak był eksploatowany itd...
a wtedy udałbym się do kolegi i zapytał co z tym fantem zrobi?!
Albo okaże skruchę i wesprze Cię w niewielki sposób, albo okaże się "BYŁYM ZNAJOMYM"
bo dla mnie jest to straszne ku.... sprzedać auto w takim stanie "koledze"
PS. co do samego wyleczenia się ze skody, to nie popieram twojej decyzji, ale moje zdanie się nie liczy,
+ tanie w eksploatacji i na prawdę niezawodne,
pozdrawiam raz jeszcze
Komentarz
-
-
od
no tak
a może najpierw zapytacie się kolegi kwiat777
co robił przez te 3 miechy z tą biedną skodziną
bo jak widze z jego wypowiedzi bmka 2,5 litra na benzynce
bucik ciężki 2 paki na zegarku luzik
a tutaj klekocik troszkę inaczej się jeżdzi ale bucik też
i co 3 miechy mineły autko padło
a kolega się najlepiej niechby się dołożył do naprawy
żenada najlepiej z takim tekstem iść do autokomisu albo pierwszego lepszego
handlarzyny powodzenia w negocjacjach
podejrzewam że na pewno kolega bardzo nachalnie nakłaniał do kupna
pozdro
Komentarz
-
-
180 to nie taki znowu hardcore na AGR'a, bez przesady... Na forum niektórzy śmigali na serii z prędkościami jak daroo, więc nie generalizujmy. Ja leciałem 192, na serii i jakiś zapas jeszcze miała. Znam jedną A3, która już przy 160 ma problemy. Wszystko zależy od przebytej przez auto historii, a właściwie od kierowcy/kierowców jakich woziło za kółkiem
Komentarz
-
-
Hunter, albo od problemów z licznikami....ja nie wiem, może jakiś głupi jestem..ale nie wiem jak 90 konne auto może jechać 200 km/h na płaskim, nawet jak ma gift koło 100 koni od fabryki... no ja moim cieniasem 700 z pionowej góry prawie też zamykałem licznik
jeśli to 200 km/h jest osiągane z takich gór to rozumiem
Trochę joke
, ale :
Oczywiście mogą trafić się różne egzeplarze, ale więcej niż 185 w realu nie powinno to ciągnąć. Mój kolega ma 90 konnego diesla mondziaka, jedzie na płaskim 180, z góry nawet nie za stromej, ale dłuższej do 200 dobija, ale pamiętajmy - to zawsze góra.
[ Dodano: Pon 30 Sie, 10 23:03 ]
A to, to już mnie "masakruje":"A ja swoją octavcią z AGRem dobiłem do 215 na autostradzie w Niemczech-tez seria"....a to to chyba było pionowo w dół....Panowie...moja asz na 6 biegowej skrzyni o mocy 130 km i gifcie pod 140 km ponad od fabryki na płaskim tyle szła...215. Więc...bez przesady naprawdę
Nie chodzi o wytykanie czegoś...ale bądźmy realistami
Komentarz
-

Komentarz