YoungMc, troche sie rozpedziles bez ładu i składu - o ilość "półprawd" nawet nie wspomnę :diabelski_usmiech
[O1] Padł silnik AGR.Przeszczep AGR z audi lub blok ALH.
Zwiń
X
-
[O1] Padł silnik AGR.Przeszczep AGR z audi lub blok ALH.
Padł silnik w mojej Octavi 1.9 TDI AGR. Koszt naprawy przekracza koszt zakupu używanego silnika. Znalazłem silnik o tym samym oznaczeniu AGR tyle, że pochodzi z Audi A3. Chodzi o sam blok z miską olejową. Czy będzie pasować ? Czy też są tam jakieś drobne róznice, które uniemożliwą montaż ?
-
-
Przebieg 255 000, faktyczny bo skoda od kolegi. Auto mam 3 miesiace. Olej zmieniałem 1,5 miesiaca temu - Motul 5w40. Jechałem autostrada 180km/h przez 30km i silnik nagle stracił moc, rozklekotał sie jak traktor, zajżałem pod maske to motor bujał sie po całej komorze jak oszalały. Po chwili pojawił sie biały dym z wydechu. Myślałem na początku, że to turbina. Samochód zaholowałem do mechanika gdzie zdjeli turbine i jak sie okazało wszystko z nią było w porządku. Potem dowiedziałem sie, że miska olejowa jest praktycznie sucha, a po ściągnieciu głowicy wyszło, że jeden tłok zmasakrowany, a na innch popękane pierścienie. Nie wiem co było przyczyną nadmiernego zużycia oleju. Narazie szukam silnika i stąd moje kolejne pytanie.
Czy pasować będzie sam blok ALH i na niego załozony osprzęt od AGR ???
Poczytalem o róznicam miedzy tymi dwoma motorami i to co mnie martwi najbardziej to to, że ALH ma turbine ze zmienna geometria i sterowana podciśnieniowo czego nie ma AGR. Ja chce założyć własnie turbine z AGR do bloku ALH czy się taki tandem nie zesra ?
Komentarz
-
-
Sorry za offa, może to było powodem, silnik nie wytrzymał obciążenia.Zamieszczone przez kwiat777Jechałem autostrada 180km/h przez 30km
Zamieszczone przez kwiat777Ja chce założyć własnie turbine z AGR do bloku ALH czy się taki tandem nie zesra ?It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kwiat777Czy pasować będzie sam blok ALH i na niego załozony osprzęt od AGR ???
Sam tak przez jakiś czas jeździłem po wykończeniu AGR-a i zakupie ASV.Dokupiłem potem turbinę,zrobiłem program i teraz jest ASV+.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
A może coś takiego http://www.aukro.cz/item951605944_no..._tdi_81kw.html
[ Dodano: Sro 31 Mar, 10 21:03 ]
albo:
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Dzięki za odpowiedzi. Kupiłem juz tego ALH i zawiozłem do wstawienia. Wiozłem go notabene 230km bo ze Szczecina do Poznania. Tam właśnie, na autostradzie A2, miała miejsce ta "tragedia" i stwierdziłem że 900zł za lawete z powrotem do Szczetka nie warto wydawać.
Co do mojego auta to dodam, że było zawirusowane na 116KM - zapewne to też pomogło jej w zgonie.
W każdym razie moja przygoda z dieslem trwała 3miesiące i obawiam się, że ją zakończe. Otóż przesiadłem się z BMW e39 523iA touring (2,5l benzyna) szukając oszczedności na paliwie (emka paliła po 15 w mieście, a średnio 11-12) no i szybko mi ta oszczędność wyszła bokiem. BMW żarło ale nastawiałem 200km/h na tempomacie i w środku można było się szeptem dogadać, a auto wszędzie mnie dowiozło. Skoda niebardzo.
Tym pozytywny akcentem życze wszystkim dobranoc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyCiekawa jaka była temperatura oleju.
Zamieszczone przez kwiat777Co do mojego auta to dodam, że było zawirusowane na 116KM - zapewne to też pomogło jej w zgonie.
Zamieszczone przez kwiat777W każdym razie moja przygoda z dieslem trwała 3miesiąceIt doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
kwiat777, generalizujesz..moim zdaniem kupiłeś padakę jakąś..zajechaną, a poza tym trochę przesada pałować takie auto 180 cały czas. chcesz zapindalac na autostradzie takimi prędkościami, to kup cos o większej pojemności, octavia jest znośna według mnie do 160 - w sensie hałasu własnie. bo miałem z najmocniejszym dieslem asza i spokojnie leciała non stop 180 km/h,wyciągała ponad 210 km/h, 6 biegówa i mało paląc w miare..ale opory powietrza, wykonczenie , to nie na tę prędkość. więc polecam na autobahny superba, albo wiekszego diesla rzędu 2.5- 3.0 tdi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomilGdyby była seria ciężko byłoby dojść do takiej prędkości
Rozmawiałem wczoraj z taksówkarzem który AGR-em zrobił 450 tkm i powiedział że - " do końca oleju nie brała a sprzedałem dlatego bo w lata wchodziła "
Komentarz
-
-
Ktoś tu słusznie napisał, że problem nie leży w prędkości 180km/h; a w eksploatacji poprzednich właścicieli, to auto musiało wcześniej dostać porządnie po pi.. :evil:
i taki był efekt końcowy, moje ahf bez bólu kręci się przy 180km/h, tyle że jeśli je przegonię to zawsze daję mu odpocząć zanim go wyłączę do tego z rana jadąc do pracy nie przekraczam nim 2,5 tyś obrotów póki się porządnie nie zagrzeje...
Tak więc na twoim miejscu podziękowałbym koledze serdecznie :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Black DevilKtoś tu słusznie napisał, że problem nie leży w prędkości 180km/h; a w eksploatacji poprzednich właścicieli, to auto musiało wcześniej dostać porządnie po pi..
i taki był efekt końcowy, moje ahf bez bólu kręci się przy 180km/h, tyle że jeśli je przegonię to zawsze daję mu odpocząć zanim go wyłączę do tego z rana jadąc do pracy nie przekraczam nim 2,5 tyś obrotów póki się porządnie nie zagrzeje...
Tak więc na twoim miejscu podziękowałbym koledze serdecznieAGR'00 123KM/264Nm
Komentarz
-
-
daroo, dzięki za poparcie,
kwiat777 dodam w temacie, że jeśli nie jest to aż tak dobry kolega, to na twoim miejscu przejechałbym się do poleconego warsztatu z forum, myślę że znajdzie się jakiś kolega który poleci Ci warsztat, pamiętaj że dobry mechanik powie Ci wszystko, co się działo jak był eksploatowany itd...
a wtedy udałbym się do kolegi i zapytał co z tym fantem zrobi?!
Albo okaże skruchę i wesprze Cię w niewielki sposób, albo okaże się "BYŁYM ZNAJOMYM"
bo dla mnie jest to straszne ku.... sprzedać auto w takim stanie "koledze"
PS. co do samego wyleczenia się ze skody, to nie popieram twojej decyzji, ale moje zdanie się nie liczy,
+ tanie w eksploatacji i na prawdę niezawodne,
pozdrawiam raz jeszcze
Komentarz
-
-
od
no tak
a może najpierw zapytacie się kolegi kwiat777
co robił przez te 3 miechy z tą biedną skodziną
bo jak widze z jego wypowiedzi bmka 2,5 litra na benzynce
bucik ciężki 2 paki na zegarku luzik
a tutaj klekocik troszkę inaczej się jeżdzi ale bucik też
i co 3 miechy mineły autko padło
a kolega się najlepiej niechby się dołożył do naprawy
żenada najlepiej z takim tekstem iść do autokomisu albo pierwszego lepszego
handlarzyny powodzenia w negocjacjach
podejrzewam że na pewno kolega bardzo nachalnie nakłaniał do kupna
pozdro
Komentarz
-
-
180 to nie taki znowu hardcore na AGR'a, bez przesady... Na forum niektórzy śmigali na serii z prędkościami jak daroo, więc nie generalizujmy. Ja leciałem 192, na serii i jakiś zapas jeszcze miała. Znam jedną A3, która już przy 160 ma problemy. Wszystko zależy od przebytej przez auto historii, a właściwie od kierowcy/kierowców jakich woziło za kółkiem...nie ma to jak Octavia :drive:
>>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<
Komentarz
-
-
Hunter, albo od problemów z licznikami....ja nie wiem, może jakiś głupi jestem..ale nie wiem jak 90 konne auto może jechać 200 km/h na płaskim, nawet jak ma gift koło 100 koni od fabryki... no ja moim cieniasem 700 z pionowej góry prawie też zamykałem licznik jeśli to 200 km/h jest osiągane z takich gór to rozumiem
Trochę joke , ale :
Oczywiście mogą trafić się różne egzeplarze, ale więcej niż 185 w realu nie powinno to ciągnąć. Mój kolega ma 90 konnego diesla mondziaka, jedzie na płaskim 180, z góry nawet nie za stromej, ale dłuższej do 200 dobija, ale pamiętajmy - to zawsze góra.
[ Dodano: Pon 30 Sie, 10 23:03 ]
A to, to już mnie "masakruje":"A ja swoją octavcią z AGRem dobiłem do 215 na autostradzie w Niemczech-tez seria"....a to to chyba było pionowo w dół....Panowie...moja asz na 6 biegowej skrzyni o mocy 130 km i gifcie pod 140 km ponad od fabryki na płaskim tyle szła...215. Więc...bez przesady naprawdę
Nie chodzi o wytykanie czegoś...ale bądźmy realistami
Komentarz
-
Komentarz