Dym po otwarciu korka oleju.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ralfi3030
    Classic
    • 2011
    • 1

    Dym po otwarciu korka oleju.

    no to wygląda na to że sobie odpuszczę...
  • Grzegorz39
    Classic
    • 2010
    • 5

    #2
    Dym po otwarciu korka oleju.

    Witam forumowiczów , mam taki problem , co może przyczyną dymienia po odkręceniu korka wlewu oleju?

    Komentarz

    • grzesiu2400
      Ambiente
      • 2009
      • 193
      • Octavia I (1U2)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM

      #3
      Jeżeli niema żadnych innych dziwnych objawów jak ubytek oleju itp. to czym tu się przejmować :?: , dodam że u mnie po odkręceniu korka też delikatnie dymi. :wink:

      Komentarz

      • Rekin Chlebojad
        Rider
        • 2010
        • 474

        #4
        Nie wiem jak w Dieslu ale w benzynie jest to typowy objaw, jak pierscienie nie zbieraja oleju spowrotem i zostaje spalony.
        Zreszta odkrecenie korka, czy najlepiej wyjecie bagnetu na goracym silniku (przed zakupem używanego auta to wg MNIE PODSTAWA co sie powino zrobic w pierwszej kolejności to sie nazywa generalnie "komin' jak dymi po wyciagnieciu bagnetu)
        Pozdrawiam
        [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8030
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          Grzegorz39, jest to normą dymienie (jeśli tak to można nazwać) po otwarciu korka wlewu oleju, jak i wyrzucanie kropel oleju przez otwór. Taka jest budowa pokrywy zaworów, że części ruchome są nie osłonięte. No chyba że to jakieś specyficzne dymienie, bo raczej coś w rodzaju pary jest normą.

          W benzynowych silnikach jest ono mniejsze, niż w TDI.

          [ Dodano: Pią 09 Kwi, 10 22:10 ]
          Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
          Nie wiem jak w Dieslu ale w bedzynie jest to typowy objaw, jak pierscienie nie zbieraja oleju spowrotem i zostaje spalony.
          To chyba nie tak. :roll:
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            zawory fajki palą :diabelski_usmiech
            skąd ten dym, spod korka czy z wydechu :szeroki_usmiech
            serio- postępujące zużycie silnika
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8030
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Re: Dym po otwarciu korka oleju.

              Zamieszczone przez Grzegorz39
              Witam forumowiczów , mam taki problem , co może przyczyną dymienia po odkręceniu korka wlewu oleju?
              Jeżeli nie przekonałem Cię poprzednim postem, to tu masz link do forum na którym temat był poruszany.



              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • Grzegorz39
                Classic
                • 2010
                • 5

                #8
                dziekuję za odpowiedzi i jeszcze chcę zapytać sprecyzowac silnik zapala na strzał/na 5 biegu przy 60 na godzine ładnie sie zbiera/nie klekocze /nie pobiera oleju a jednak po odkreceniu korka wlewu oleju kopci dosyc mocno.z góry dziekuje i pozdrawiam

                Komentarz

                • JanuszSz
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2835
                  • Superb II combi (3T5)

                  #9
                  Zamieszczone przez Grzegorz39
                  na 5 biegu przy 60 na godzine ładnie sie zbiera
                  a co na to sprzęgło?

                  A co do podpisu,to jak masz O2,to nie masz silnika ASZ,a jak masz silnik ASZ,to nie masz O2.
                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8030
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    Grzegorz39, sprawdzę jutro u siebie, ale jak jakiś czas temu tak zajrzałem to po odkręceniu korka wlewu oleju "kopcił" jakby oparami (ale na pewno nie były to spaliny lub spalony olej) i wyskakiwały odrobiny oleju.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • Grzegorz39
                      Classic
                      • 2010
                      • 5

                      #11
                      przepraszam moja skoda octavia to nie 2 tylko 1 2001 wersja solution 110 km.prosze o jakieś wskazowki .dziekuje

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14885
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Ale chyba na gorąco, rozgrzany olej ma prawo dymić - tzn. parować, czyli oddawać ciepełko do otoczenia.
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • rkb
                          RS
                          • 2008
                          • 2152
                          • Rapid Spaceback (NH1)
                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                          #13
                          o czym Wy tu piszecie? Jak postawicie wrzaca 100 stopni wode to tez wam dymi? Jak jest goracy to ma prawo odparowac chwile po odkreceniu korka. 6 klasa fizyki szkola podstawowa :P
                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                          Komentarz

                          • progressowy
                            Rider
                            • 2008
                            • 453

                            #14
                            Coraz wiecej glupio madrych wskazówek sie czyta na tym forum. Jeden mądrzejszy od drugiego. A najmadrzejsi to konstruktorzy tych silników. Chlapie drobinkami oleju i lekko zadymia(chyba parą). A przez odme chlapie do turbo i z czasem zawala cały układ. Taka ekologia!!!
                            Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                            Komentarz

                            • gumisiek7
                              Classic
                              • 2008
                              • 6

                              #15
                              nie powinien dymić.jesli dymi to pierscienie zuzyte.juz to przerabialem.

                              Komentarz

                              • jefry
                                Rider
                                • 2009
                                • 411

                                #16
                                dymić będzie - nie mowie że ma iść para lub coś takiego ale to wszystko w dieslu pracuje. Tutaj masz link do podobnego tematu ( nie sugeruj się tematem przedmuch ) :



                                kolega andit b.dobrze opisał
                                Panowie chyba jakas psychoza tu nastapila. Tzw potoczne dmuchanie spod korka nie do konca oznacza samo dmuchanie. Tlumaczac, dmuchac bedzie - bo tam sa elementy wirujace, wiec to normalka, chodzi tylko o to aby nie dmuchal spalinami czyli szaro-niebieskim dymem, bo dopiero wtedy oznacza to przedmuchy. Jesli masz przedmuchy to wyciagajac bagnet olejowy tez je zaobserwujesz. A odkrecanie korka w niektorych samochodach moze skonczyc sie nawet opryskaniem olejem.
                                Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                                Komentarz

                                Pracuję...