[O1] Szaro niebieskie spaliny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marian05
    Classic
    • 2010
    • 13

    [O1] Szaro niebieskie spaliny

    Wczoraj strzeliła mi okrągła cyferka na szafie :twisted:
  • przemo_w2
    Classic
    • 2009
    • 28

    #2
    [O1] Szaro niebieskie spaliny

    Witam mam problem z rury wydechowej od jakiegos czasu leci mi szaro niebieski dym na wolnych obrotach i wyczuwalny jest ostry zapach spalin???ktos mial podobnie??silnik 1,9 SDI

    Komentarz

    • Jeżyk
      Rider
      • 2009
      • 691

      #3
      przemo_w2, czegoś ci nie ubywa? Oleju albo płynu chłodzącego?
      Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

      Komentarz

      • przemo_w2
        Classic
        • 2009
        • 28

        #4
        nic mi nie ubywa wszystko oki olej plyn wszystko jest na swoim miejscu

        Komentarz

        • Jeżyk
          Rider
          • 2009
          • 691

          #5
          Napisz coś więcej o autku, jaki przebieg, stan techniczny, wiek itp to wtedy łatwiej komuś będzie coś Ci pomóc. Bo jak nic nie ubywa a dymi to dziwne.
          Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

          Komentarz

          • makog
            Rider
            • 2010
            • 345

            #6
            Moze wtryski leja, lub paliwo beee
            http://www.wimeb.markomp.net
            Już nie moja Skodzina
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

            Komentarz

            • przemo_w2
              Classic
              • 2009
              • 28

              #7
              Rok produkcji 2001 stan dobry leje dobre paliwo bp ultimate wczoraj bylemu "zwykłego" mechanika i na jego to wyglada na niedopalona mieszanke wiec wtryski ale zanim wpedze sie w kosztta to moze ktos z was mial identyczna usterke zebym byl na 100 % pewien na nowe tryski mnie nie stac wiec regeneracja ktos wie ile to kosztuje w razie w????

              Komentarz

              • Transporter
                Ambiente
                • 2009
                • 142

                #8
                Miałem podobny problem tylko że u mnie głównie był dymek błękitny ... nawet 2 razy ... raz padnięta świeca ... 2gim razem pomogły dwa specyfiki regularnie dolewane do baku - 1 od zgromadzającej się wody w baku i 2 czyszczący do wtrysków itd...

                Spróbuj podłączyć VAG-a
                www.calorocznykierowca.blog.pl

                Komentarz

                • przemo_w2
                  Classic
                  • 2009
                  • 28

                  #9
                  vag został podłaczony ale nic nie wykazał!!historia czysta zadnych bledow a jak miales padnieta swiece to jakie byly objawy???ciezko palil??tez myslalem o specyfikach czego uzyles??ja uzywalem liquid molly do wtryskow ale nic nie pomoglo sprobuje jeszcze raz bo tak dziwne babelki poszly do puszki z czysciwem bylo lepiej ale znow jest nawrot!!

                  Komentarz

                  • tomil
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 1179

                    #10
                    Zamieszczone przez Transporter
                    Miałem podobny problem tylko że u mnie głównie był dymek błękitny ... nawet 2 razy ... raz padnięta świeca ...
                    Ale Ty masz benzynę i tu rzeczywiście świeca może mieć wpływ, ale na Boga nie w przypadku
                    1.9SDI AQM
                    , gdzie świece działają tylko w niskich temperaturach i to przez jakiś czas (osiągnięcie wymaganej temperatury pracy).

                    Zamieszczone przez przemo_w2
                    wczoraj bylemu "zwykłego" mechanika i na jego to wyglada na niedopalona mieszanke
                    Moim zdaniem niedopalona mieszanka będzie miała kolor czarny/ciemnoszary. Kolor
                    Zamieszczone przez przemo_w2
                    szaro niebieski
                    raczej świadczy o oleju IMO.
                    It doesn't matter what we're losing
                    It only matters what we're going to find!

                    Komentarz

                    • rss
                      L&K
                      • 2009
                      • 1098

                      #11
                      a po lekkim przegazowaniu dymienie zwieksza sie czy zmniejsza ?
                      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                      _________________________________________
                      Do sprzedania:
                      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                      zaciski do hamulcow 280mm.

                      Komentarz

                      • Rekin Chlebojad
                        Rider
                        • 2010
                        • 474

                        #12
                        dla mnie niezieski dym z rury to spalony aolej (dostajacy sie do komory spalania) on nie musi sie dostawać "litrami" wystarczy pare małych kropelek na pare tys ruchów tłoka, jaki masz przebieg w aucie?
                        [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                        Komentarz

                        • przemo_w2
                          Classic
                          • 2009
                          • 28

                          #13
                          przebieg w aucie 180 tys km przy przygazowaniu zwieksza sie zadymienie !!!wiem ze nie musi dostawac sie tam litrami ale oleju nie ubywa a przejechalem od wymiany juz 8 tys.km i nawet nie drgnol i nie jest to dym niebieski tylko szaro niebieski jest delikatnie niebieski i jest intensywny zapach spalin nie oleju

                          Komentarz

                          • mroko
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 659
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Kolor spalin niebieski - spala olej
                            szary do czarnego - za dużo paliwa czyli najprawdopodobnie lejące wtryskiwacze
                            biały - woda przedostaje się do cylindrów.

                            Wtryskiwacze można sprawdzić jeżeli ma się odpowiedni przyrząd no i niestety żeby je sprawdzić to trzeba je wykręcić.. Za pomocą tego przyrządu sprawdza się szczelność wtryskiwaczy, kształt strumienia i jakość rozpylania (czyli czy tworzy się mgiełka bez kropelek).
                            Trzeba poszukać mechaniora który dysponuje takim sprzętem i będzie wszystko jasne.

                            Pozdrawiam
                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                            Komentarz

                            • przemo_w2
                              Classic
                              • 2009
                              • 28

                              #15
                              a wiec tak podlaczono mnie do bosch service i wyrzucilo ze uszkodzony czujnik temperatury i ze przyspieszona pompa za bardzo!!!zostalo to zrobione i dalej dymi na szaro niebiesko jeszcze raz powtarzam oleju nie ubywa a kazy samochod go spala w szczegolnosci diesel!!moze ktos mial podobny przypadek bo to jak chodzenie po ciemku!!!pan ktory wykonywal diagnostyke mowile zeby naprawic te 2 rzeczy a jak bedzie to samo to moze byc pompa popsuta w srodku tzn nastawnik???bo podaje paliwo za pozno??albo mowil ze sa jakies zaworki na zewnatrz ktore tez moga byc uszkodzone ktos wie o co cho???z gory wielkie dzieki

                              Komentarz

                              • gregorianin
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 215
                                • Octavia II (1Z3)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Nie musisz działać na oślep, zbyt późny początek wtrysku (jasny dym, gryzący zapach) sprawdzisz w bloku 004 gdzie masz wyprzedzenie wtrysku żądane i rzeczywiste. KTS Bosch-a nie ma możliwości pracy na blokach pomiarowych.

                                Jeszcze jedno, jak zdejmiesz odmę to masz tzw "drugą rurę wydechową" ???
                                www.DURASOFT.pl

                                -Hamownia podwoziowa
                                -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                -Diagnostyka
                                -Filtry FAP/DPF

                                Komentarz

                                • przemo_w2
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 28

                                  #17
                                  dzieki za wskazówki kolego nareszcze ktos kto wie o co cho bez obrazy koledzy auto jak czlowiek myslisz ze jedno popsute a tu okazuje sie co innegoznam sie troche na smochodach ale nie wiem o czym piszesz mozesz rozjasnic gdzie znajduje sie odma i gdzie znajduje sie blok 004 i jak to sprawdzic czyli rozumiem ze pompa jest do wymiany???

                                  Komentarz

                                  Pracuję...