1U 1.6 AEE problemy z obrotami silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • artbir
    Classic
    • 2011
    • 1

    1U 1.6 AEE problemy z obrotami silnika

    Zamieszczone przez KriSSo
    I przy takich przebiegach kupiłeś auto z silnikiem benzynowym? Ło kurna, dobrze się powodzi
    trzeba korzystać z życia ile się da spalanie no cóż jak się depnie to 11l spali, ale przy normalnej jeździe 9l to niezły wynik :szeroki_usmiech
  • dominik123
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    1U 1.6 AEE problemy z obrotami silnika

    Witam,

    problem dotyczy auta Skoda Octavia 1.6 AEE 1998r benzyna+LPG, teoretyczny przebieg 171 tys, rzeczywisty ponad 230 tys na pewno.

    Auto po odpaleniu na zimnym silniku ma obroty ok 500, po zagrzaniu się motoru obroty są ok 900-950. W każdym z tych przypadków ( bez względu na to czy auto pracuje na gazie czy na benzynie) na biegu jałowym pojawiają się 'szarpnięcia' silnika, które powodują obniżenie obrotów, z których silnik się wygrzebuje albo po prostu gaśnie. W mieście jest to szczególnie uciążliwe podczas stania na czerwonym świetle. Na wyższych obrotach 'szarpnięć' nie ma.

    Inne objawy, które jeszcze zauważyłem, to spadek obrotów podczas kręcenia kierownicą i prawdziwą mękę dla silnika, kiedy na jałowym dokręcę kierownicę do końca.

    W aucie w styczniu i w lutym została wymieniona przepustnica i podobno została tez ona zaadoptowana oraz większa część zapłonu - cewka, kable, świece, palec w aparacie oraz kopułka. Auto ładuje prawidłowo.

    Czekam na jakieś sugestie lub jakiś chętnych którzy chcieliby zobaczyć moje auto i coś temu zaradzić z Wrocławia lub okolic.

    Komentarz

    • grzesiu2400
      Ambiente
      • 2009
      • 193
      • Octavia I (1U2)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM

      #3
      Najprostszym sposobem było by podpięcie auta pod kompa. Obstawiał bym na instalacje gazową lub nawet przepustnica czy wymieniona była na oryginalną czy zamiennik :?: Natomiast po skręceniu kierownicy do końca to myślę że to normalne u mnie dzieje się tak samo i się tym zbytnio nie przejmowałem.

      Komentarz

      • dominik123
        Classic
        • 2010
        • 4

        #4
        Podłączałem się do kompa i żadnych błędów na silniku - chyba, że chodzi o powtórne zaadoptowanie przepustnicy?

        Przepustnica oryginalna - przynajmniej w intercars tak mówili - za 900 zł!

        Komentarz

        • grzesiu2400
          Ambiente
          • 2009
          • 193
          • Octavia I (1U2)
          • AKL 1.6 MPI 101 KM

          #5
          No to przepustnica odpada. Jak się domyślam instalacja sekwencja. Czy auto zachowuje się tak samo po przejechaniu dłuższego odcinka na benzynie czy tylko na jałowym?

          Komentarz

          • dominik123
            Classic
            • 2010
            • 4

            #6
            Zgadza się - instalacja sekwencyjna.

            Auto szarpie tylko na jałowym , ale niewazne czy jest to zimny silnik, czy przejechane zostało 100 km na benzynie czy na gazie - zawsze jak sie potem auto zatrzyma i pochodzi na jałowym to prędzej czy później pojawią się szarpnięcia.

            Komentarz

            • grzesiu2400
              Ambiente
              • 2009
              • 193
              • Octavia I (1U2)
              • AKL 1.6 MPI 101 KM

              #7
              Objawy miałem takie same auto nawet często gasło na skrzyżowaniu szarpał, dławił się byłem i u mechaników jak i gazowników i nic w końcu wziąłem wypiąłem bezpiecznik od instalacji gazowej który znajduje się w okolicy akumulatora przetarłem go na benzynie i wróciło do normy. Problem sprawiał sterownik instalacji gazowej zrobiłem reset sterownika i nowe ustawienia i na razie spokój.

              Komentarz

              • dominik123
                Classic
                • 2010
                • 4

                #8
                a jak zresetowałeś sterownik i dałeś nowe ustawienia? przez jakiś komputer z interfejsem odpowiednim w zależności od instalacji? czy jakoś inaczej mechanicznie?

                Komentarz

                • grzesiu2400
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 193
                  • Octavia I (1U2)
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM

                  #9
                  Zresetowałem za pomocą programu przeznaczonego do instalacji można taki ściągnąć ze strony producenta lub ogólnie z sieci. Kabelek kupiłem na allegro za ok. 50zł i do tego jakiś komp. Kabel jak i program jest odpowiedni do danej instalacji. Jak podłączyłem zrobiłem autokalibrację pużniej zebrałem mapę gazu i naniosłem model później trochę poprawek i spokój.

                  Komentarz

                  Pracuję...