Uzupełniałeś konto chomika przez sms albo inny sposób?
[O1] Szarpanie TDI na 2 i 3 biegu przy 1100 -1200 obr.
Zwiń
X
-
[O1] Szarpanie TDI na 2 i 3 biegu przy 1100 -1200 obr.
Witam mam mały problem. Posiadam Octavie 1 z 2002 roku 1.9 TDI 110 koni ale prawdopodobnie ma miał przekładke silnika bo mam silnik AGR ale to nie oto chodzi. Od kiedy ja kupiłem (czyli od roku) ma mały feler. Na początku mi to nie przeszkadzało wiec nie było problemu ale coraz bardziej mnie to denerwuje. Otóż chodzi o szarpanie. Najczęściej na dwójce i trójce jadąc po mieście jak wyhamuje silnikiem do 1000 obrotów i wtedy jak delikatnie chce przyspieszyć i powoli jechać przy obrotach 1100-1200 strasznie szarpie żeby dalej powoli jechać bez szarpania muszę albo puścić gaz albo wdusić sprzęgło. Podpytywałem już różnych mechaników ale nikt nie wie dokładnie co to może być. Tyle co już sprawdziłem to nie są to raczej poduszki od silnika, zawieszenie też mam w porządku, rozrząd też jest dobrze ustawiony, z odpalaniem nie mam problemu a jak byłem ostatnio w holandii to na trasie przy 130-140 spaliła 5.65 L/100km. To co mówili mi mechanicy (ale to nic pewnego) a czego jeszcze nie sprawdziłem to możliwe ze może być to coś ze sprzęgłam albo coś tam pod pompa paliwową ale nie wiem jak to sie dokładnie nazywa. Jak by ktoś widziała co to może być że tak szarpie to bardzo bym prosił po POMOC. Z góry dziękuje i pozdrawiam Adam
[ Dodano: Sob 29 Maj, 10 21:56 ]
A jeszcze jedno byłem podłączyć auto do komputera i nic nie pokazało jedynym powtarzającym sie błędem jest Czujnik prędkości własnej pojazdu ale po odłączeniu tego czujnika nic sie nie zmienia dalej szarpie. Adam
-
-
Podepnę się pod temat, bo mam prawie to samo.
U mnie drobna różnica, bo "kangurki" nie zależą stricte od obrotów silnika. Problem zresztą zacząłem opisywać w
temacie , ale dzieje się w ten sposób, że ok 40 km/h jadąc w korku (czyli ani nie przyspieszając, ani nie zwalniając, auto zaczyna robić przysłowiowe kangurki. Błąd stały w kompie czujnika prędkości pojazdu. Oczywiście czujnik zmieniony, kable i całe wiązki sprawdzone, co się dało to sprawdziłem...
[ Dodano: Nie 06 Cze, 10 10:07 ]
marco1, który to przekaźnik? tego jeszcze nie robiłem... :lol:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Sprawdzony nastawnik pompy ale bez zmian dalej szarpie, też wyskakuje mi błąd czujnika prędkości ale jak kolega pisał że wymiana nie pomogła to nie będę go ruszał, mój mechanik podejrzewa jeszcze poduszkę pod silnikiem (jutro będzie mi sprawdzał) albo koło dwu masowe ale tego nie rusza dopóki nie będzie miał 100% pewności
Komentarz
-
-
Dodam coś nowego, bynajmniej w tym temacie...
Czujnik prędkości sprawny, bo na szafie pokazuje co trzeba, odczyt VAGiem ze sterownika silnika podaje prędkość tylko do 10 km/h później już 0 :?: a odczyt z zegarów normalny i pokrywa się ze wskazówką
Nie wiem co z fantem dalej zrobić... spotkałem się z opiniami, że sygnał z czujnika prędkości idzie do zegarów, żeby później trafić do sterownika silnika :roll:
Dla mnie to trochę chore, ale lada dzień to sprawdzę. Organizuję sobie oscyloskop, żeby zobaczyć co z tymi sygnałami się dzieje.
Zawór EGR u mnie bynajmniej czysty.
jesol, sprawdź ten czujnik, tak profilaktycznie. Nie wiem jaki masz silnik, bo nie opisałeś w profilu, ale u mnie czujnik jest na górze skrzyni, za cięgnami bliżej kabiny. Łatwy do demontażu - powtarzam, tak jest u mnie. :wink:
[ Dodano: Pią 25 Cze, 10 10:30 ]
Panowie, świeże wieści...
sprawdźcie odczyt prędkości pojazdu ze sterownika silnika, czyli VAG, odczyt z komponentu 01 (komp silnika) kanał 06, prędkość pojazdu i inne...
Jeśli komputer nie ma poprawnej prędkości, można zapomnieć o poprawnej pracy silnika podczas przyspieszania w niskich zakresach prędkości...
U mnie czyta do 10 km/h, później już 0.
Sygnał z czujnika prędkości (VSS) który jest na skrzyni, idzie do zegarów, gdzie jest konwertowany z analoga na cyfrę :roll: leci dalej do sterownika silnika, sterownika klimy i do oryginalnego radia (żeby robić głośniej jak szybciej jedziesz). Możliwe że ten sygnał idzie jeszcze do jakiś innych modułów, ale dalej nie zgłębiałem.
Staram się podstawić zegary, żeby sprawdzić poprawność działania konwertera, ale to nie takie proste, bo przecież w zegarach jest IMMO, ale na szczęście nie ma potrzeby kodowania go. Jedyny problem jest taki, że potrzeba łącznie 3 samochodów, bo 1 badany, 2 z którego podstawić trzeba zegary, a 3, żeby pociągnął 1 i zmierzyć prędkość z kompa silnika, bez odpalania go, żeby nie było jajec z IMMO :idea:
To dopiero zakręcone, co nie? :shock:
Jeśli to już nie pomoże, to pozostaje uszkodzenie modułu silnika :cry: zatem, albo wymiana zegarów, albo komputera silnika. Przewody wszystkie możliwe sprawdzone, gdyby ktoś pytał.
Ma ktoś jeszcze jakąś teorię godną sprawdzenia?
[ Dodano: Pią 25 Cze, 10 10:36 ]
A i jeszcze jedno, nie miałem oscyloskopu, żeby sprawdzić sygnały, ale jak ktoś ma możliwości, to sygnał przetworzony, czyli ten cyfrowy, wychodzi z zegarów z niebieskiej wtyczki, (to ta po lewej stronie zegarów) z pinu nr 3. Kabel koloru niebieskiego z białym paskiem. Nie wiem w jakiej postaci idzie ten sygnał, wiem jedynie, że u mnie jest uwalony. Za cały sygnał odpowiedzialny jest mały scalaczek w zegarach U68038. Scalak o niezidentyfikowanym oznaczeniu, ale wygląda to na konwerter AD (analog-digital).O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
A więc tak, mój mechanik powiedział że błąd z czujnikiem prędkość zniknął chociaż nic w tym kierunku nie robiłem ale za to wiem, że to nie jest koło dwu masowe, po zamianie tego koło na zwykłe koło zamachowe i wymianie całego sprzęgła problem dalej pozostaje.
[ Dodano: Nie 27 Cze, 10 09:36 ]
Będę musiał pokazać to forum mojemu mechanikowi może on będzie lepiej to rozumiał i będzie wiedział co z tym zrobić.
Komentarz
-
-
Panowie, nowe, poprawione info...
Wcześniej pisałem, że "...Za cały sygnał odpowiedzialny jest mały scalaczek w zegarach U68038. Scalak o niezidentyfikowanym oznaczeniu, ale wygląda to na konwerter AD..."
Poprawka Scalak ma nazwę U6803B a nie 8 na końcu, a to zupełnie zmienia postać rzeczy :wink: , bo to właśnie tak jak pisałem taki konwerter AD, nawet dokładnie 3 kanałowy.
Z jego noty katalogowej wyczytałem, że jest słabo odporny na odchylenia temperaturowe oraz napięć zasilania. Tolerancja dla poprawnej pracy to dla niego całe 5%, czyli przy napięciu 5V, którym jest zasilany z stabilizatora na płycie zegarów, to zaledwie zakres od 4,75 - 5,25V.
Teraz mam nie lada orzech do zgryzienia, bo przychodzi czas na pomiar temperatury owego scalaczka i napięć zasilania podczas jazdy na rozebranych zegarach :szeroki_usmiech
Podzielę się informacjami co i jak, ale to za chwilę.
[ Dodano: Wto 29 Cze, 10 23:28 ]
Zamieszczone przez jesolA więc tak, mój mechanik powiedział że błąd z czujnikiem prędkość zniknął chociaż nic w tym kierunku nie robiłem ale za to wiem, że to nie jest koło dwu masowe, po zamianie tego koło na zwykłe koło zamachowe i wymianie całego sprzęgła problem dalej pozostaje.
[ Dodano: Nie 27 Cze, 10 09:36 ]
Będę musiał pokazać to forum mojemu mechanikowi może on będzie lepiej to rozumiał i będzie wiedział co z tym zrobić.
Na pewno przydatnym narzędziem jest laptok z vagiem i kabelkiem...O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
U mnie nie ma żadnej usterki mechanicznej, tylko elektryka...
[ Dodano: Sob 10 Lip, 10 10:35 ]
Zegary podstawiłem, niestety z dużo młodszego rocznika, bo z 2007 i niestety. Wskazania prędkości na ECU nie było wcale. Ale tego się spodziewałem. Musiał bym mieć zegarki z max. 2004r, zatem temat dalej nie został rozwiązany...
Poszukuję innych zegarów... :?O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Tak jest. Właśnie wczoraj problem został :zastrzelic a powód był banalny :szeroki_usmiech
Miałem zakłócenie na linii obwodu z prędkościomierza do ECU i Radia :!:
Samym zakłócaczem było włąśnie RADIO.
Mało tego, sam podłączałem to radio, i nawet pamiętam jak kombinowałem z kabelkami :|
Bynajmniej, kabel z radia służący do zasilania anteny, wpięty miałem do linii prędkościomierza(sygnał GALA się nazywa,czy jakoś tak)... Taki bajer, heh, choć nie ma tu nic do śmiechu, bo mogłem w ten sposób rozwalić zegary, lub, kompa. Na szczęście nic się nie stało, kabelek poprawiony, portfel o 100 uszczuplony, ale cieszę się, że mam już problem z głowy.
A co u ciebie, pomiary zrobione?O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Witam, pozwolę się podłączyć pod wątek bo mam podobne objawy-1.9TDI ALH - szarpie w zakresie 1000-1200 obr/min podczas łagodnego przyspieszania - i to wszystko co można zaobserwować - poza tym praca silnika ok bez zastrzeżeń. Aż się boję jazdy do serwisu co zaczną "wymyślać" więc zanim to zrobię pytam Kolegów - HELP ME!j65
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez j65Witam, pozwolę się podłączyć pod wątek bo mam podobne objawy-1.9TDI ALH - szarpie w zakresie 1000-1200 obr/min podczas łagodnego przyspieszania - i to wszystko co można zaobserwować - poza tym praca silnika ok bez zastrzeżeń. Aż się boję jazdy do serwisu co zaczną "wymyślać" więc zanim to zrobię pytam Kolegów - HELP ME!
[ Dodano: Pią 23 Lip, 10 08:32 ]
I jak tam chłopaki, jak wasze sprawy ???O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4techZamieszczone przez j65Witam, pozwolę się podłączyć pod wątek bo mam podobne objawy-1.9TDI ALH - szarpie w zakresie 1000-1200 obr/min podczas łagodnego przyspieszania - i to wszystko co można zaobserwować - poza tym praca silnika ok bez zastrzeżeń. Aż się boję jazdy do serwisu co zaczną "wymyślać" więc zanim to zrobię pytam Kolegów - HELP ME!
[ Dodano: Pią 23 Lip, 10 08:32 ]
I jak tam chłopaki, jak wasze sprawy ???
2. Regulacja kąta wtrysku i dawki paliwa do WT - trochę lepiej ale w sumie BZ. I jeszcze spostrzeżenie - dopóki silnik 'zimny' to jest OK.
3. Podmieniony przepływomierz powietrza-jest OK.
4. Dziś mycie/płukanie nastawnika pompy.
CDN..
5. Nie pomogło.
6. Zamiana pompy wtryskowej z nastawnikiem na inną - objawy te same BZ.
CDN.
7. Demontaż i kontrola na stanowisku wtryskiwaczy-2 szt. "lały", więc remont całego kpl wtryskiwaczy (przebieg 190tys.km). BZ, dalej szarpie, ale w sumie efekty są. Wyczuwalne lepsze przyśpieszenie i zmniejszenie zużycia paliwa.
8. I teraz BINGO. Ponieważ już wszystko zostało sprawdzone..zostało mi tylko odłączyć separator antenowy który sam podłączyłem (pewien na 100% że prawidłowo połączyłem) niestety w wolny przewód niebiesko-biały w kostce radiowej gdy wymieniałem antenę i podłączałem separator (którego nigdy nie było).
Czyli zrobiłem to samo co 4Tech... Ech..dałem "ciała" więc tym bardziej zamieszczam na forum, bo pewnie nie będę ostatni..j65
Komentarz
-
-
j65, Chcesz powiedzieć, że tyle rzeczy powymieniałeś, zrobiłeś wtryski, kąty, przepływka, pompa...
Ło matko...
Najważniejsze, że działa jak powinno.
A jak twoje odczucie, kiedy w końcu zostało zrobione i jedziesz jak by nowym autkiem, co nie?
Nie szarpie, płynnie przyspiesza, między biegami tak jakoś miękko...
Kurde, normalnie limuzyna, co nie?O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Faktycznie po odłączeniu radia auto przestało SZARPAĆ! Dziękuje ci bardzo za pomoc kolego w końcu będę mógł spać spokojnie.
A dla wszystkich panów z podobnymi objawami jakie my mieliśmy, spróbujcie całkiem odłączyć radio w waszym samochodzie i się przejechać, jeżeli auto przestanie szarpać to oznacza że macie radio źle podłączone a dokładnie są tam takie dwa zielonkawe cienki kabelki (bynajmniej u mnie tak jest) jeden jest od podświetlania radia a drugi od prędkości i ten drugi kabel macie albo źle podłączony albo tak jak u mnie wogóle nie powinien być podłączony pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert_PCholera taka pierda a jazdę mieliście niezłą! Dalszych płynnych jazdO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4techj65, Chcesz powiedzieć, że tyle rzeczy powymieniałeś, zrobiłeś wtryski, kąty, przepływka, pompa...
Ło matko...
Najważniejsze, że działa jak powinno.
A jak twoje odczucie, kiedy w końcu zostało zrobione i jedziesz jak by nowym autkiem, co nie?
Nie szarpie, płynnie przyspiesza, między biegami tak jakoś miękko...
Kurde, normalnie limuzyna, co nie?
POLECAM wszystkim użytkownikom grupy VW: PUH Auto-Partner-VAG.
A owszem śmiga super a zużycie na trasie spadło o jakieś 0.4-0.5 l/100km
Pzdr.j65
Komentarz
-
Komentarz