Ostatnio podjąłem się wymiany klocków hamulcowych w mojej O1 z tyłu, kupiłem potrzebne klucze (klucz 13/15 + zestaw do wciskania tłoków). Teraz mam pytanie, bo samych tłoków nie czyściłem, niczym nie smarowałem.
Pytanie czy powinienem i czym?
Dodam że podczas wkręcania, gumka/uszczelka na tłoku była jakby przyklejona do samego tłoka. Czy to może mieć efekt na pracę tłoka (zacinanie się)?
Jeśli zacisk pracował prawidłowo,to nie ma potrzeby go rozbierać.Wymieniamy klocuchy i chwatit.
Gumka,htórą widzimy po zdjęciu klocka,to osłona tłoczka i włożona jest jedną stroną w wycięcie w tłoczku,a drugą w odpowidnie miejsce w zacisku.Chroni tłoczek przed dostaniem się na jego polerowaną powierzchnię piasku i innych nieczystości.Zawsze przy okazji wymiany klocków należy sprawdzić,czy nie jest uszkodzona i w razie konieczności,wymienić.
sam tłok chodzi lekko, jedyne co zauważyłem to, to że osłonka przy wkręcaniu tłoka troszkę się jakby okręcała, przywarła do samego tłoka i teraz zastanawiam sie jaki to może miec wpływ na pracę hamulca/cofania się tłoka...
dodam, ze ostatnio coś mi się zablokowało i hamulec tylni mi sie mocno zagrzał (dum/smród, etc.)
ale problem jest taki, ze jest jakby przyklejona do tłoka, jak go obracałem to czasami potrafiła obracać sie razem z tłokiem i teraz pytanie, czy powinienem pezelkiem + płyn hamulcowy i na koniec zabezpieczyć sylikonem w sprayu?
chelbek zobacz czy tłoczek niema rys jeśli ma to go wymień jeśli nie to nowa gumka i po zawodach ,jednak pamiętaj ażeby tłoczka nie czyścić niczym ściernym
dodam, ze ostatnio coś mi się zablokowało i hamulec tylni mi sie mocno zagrzał (dum/smród, etc.)
Witam moja rada jest taka żebyś pro-forma sprawdził linki ham. ręcznego zanim zaczniesz napowaznie grzebac w zaciskach 8)Przy wymianie klocków warto powierzchnie styku klocka z zaciskiem psiknąć miedzią w sprayu to zapobiega zapiekaniu
Komentarz