hamulce tył

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wicher69
    Drive
    • 2010
    • 55

    hamulce tył

    wszystko

    zależy to tylko od twojego portfela
    zabawa zaczyna się od 2 tys. obr/min
  • chelbek
    Drive
    • 2009
    • 54

    #2
    hamulce tył

    Witam

    Ostatnio podjąłem się wymiany klocków hamulcowych w mojej O1 z tyłu, kupiłem potrzebne klucze (klucz 13/15 + zestaw do wciskania tłoków). Teraz mam pytanie, bo samych tłoków nie czyściłem, niczym nie smarowałem.

    Pytanie czy powinienem i czym?

    Dodam że podczas wkręcania, gumka/uszczelka na tłoku była jakby przyklejona do samego tłoka. Czy to może mieć efekt na pracę tłoka (zacinanie się)?
    Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Jeśli zacisk pracował prawidłowo,to nie ma potrzeby go rozbierać.Wymieniamy klocuchy i chwatit.
      Gumka,htórą widzimy po zdjęciu klocka,to osłona tłoczka i włożona jest jedną stroną w wycięcie w tłoczku,a drugą w odpowidnie miejsce w zacisku.Chroni tłoczek przed dostaniem się na jego polerowaną powierzchnię piasku i innych nieczystości.Zawsze przy okazji wymiany klocków należy sprawdzić,czy nie jest uszkodzona i w razie konieczności,wymienić.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • chelbek
        Drive
        • 2009
        • 54

        #4
        sam tłok chodzi lekko, jedyne co zauważyłem to, to że osłonka przy wkręcaniu tłoka troszkę się jakby okręcała, przywarła do samego tłoka i teraz zastanawiam sie jaki to może miec wpływ na pracę hamulca/cofania się tłoka...

        dodam, ze ostatnio coś mi się zablokowało i hamulec tylni mi sie mocno zagrzał (dum/smród, etc.)
        Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Zamieszczone przez chelbek
          ostatnio coś mi się zablokowało i hamulec tylni mi sie mocno zagrzał (dum/smród, etc.)
          Jedno koło,oba?
          Jeśli coś takiego się zdażyło,to może być sygnał,że osłona jest uszkodzona,brud dostał się pod nią i tłoczek nie pracuje płynnie.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • chelbek
            Drive
            • 2009
            • 54

            #6
            nie zauważyłem aby osłona była uszkodzona...

            ale problem jest taki, ze jest jakby przyklejona do tłoka, jak go obracałem to czasami potrafiła obracać sie razem z tłokiem i teraz pytanie, czy powinienem pezelkiem + płyn hamulcowy i na koniec zabezpieczyć sylikonem w sprayu?
            Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

            Komentarz

            • pawulon1971
              Ambiente
              • 2010
              • 196

              #7
              chelbek zobacz czy tłoczek niema rys jeśli ma to go wymień jeśli nie to nowa gumka i po zawodach ,jednak pamiętaj ażeby tłoczka nie czyścić niczym ściernym
              Paweł

              Komentarz

              • daroo
                Rider
                • 2006
                • 315

                #8
                Zamieszczone przez chelbek
                dodam, ze ostatnio coś mi się zablokowało i hamulec tylni mi sie mocno zagrzał (dum/smród, etc.)
                Witam moja rada jest taka żebyś pro-forma sprawdził linki ham. ręcznego zanim zaczniesz napowaznie grzebac w zaciskach 8)Przy wymianie klocków warto powierzchnie styku klocka z zaciskiem psiknąć miedzią w sprayu to zapobiega zapiekaniu
                AGR'00 123KM/264Nm

                Komentarz

                Pracuję...