gebek, jeszcze jakby był biały i 2.2 i-CTDi
[O1] mechanizm wycieraczek
Zwiń
X
-
[O1] mechanizm wycieraczek
hehehe no to mam nietypowy problem:P
Kupilem dzis caly mechanizm zakladam a tu niespodzianka wycieraczki chodza w druga strone i o co come on!!?? Zamiast do gory to ida w dol i nie wiem co jest grane bo wszystko wyglada jak na starym mechanizmie prosze o pomoc!! Z gory dzieki
-
-
Dopiszę się do tego tematu z moimi wycieraczkami.
Problem polega na tym że zakres ruchu wycieraczek jest jak by za duży, to znaczy lewa wycieraczka w 60-70% swoich ruchów stykała się z lewym słupkiem powodując stukanie. Na wieloklinie me mogę już przestawić bo wycieraczka będzie wjeżdżać na podszybie i poniszczy tam uszczelkę. Problem czasowo rozwiązałem zakładając krótsze pióro (50 zamiast 53.5) ale powoli zaczyna się to samo. Przy wymianie filtra kabinowego obadałem i nasmarowałem mechanizm i luzów czy widocznych nieprawidłowości nie stwierdziłem.
Macie jakieś pomysły ?
Komentarz
-
-
wystarczy przełożyć cięgno dokręcane do silnika o 180 stopni i będzie OK
tylko uważaj przy dokręcaniu ramion bo lubią pękać a nowe kosztuje 150zł a zamienników brak.
Przerabiałem to tydzień temu.
Powodzeniaskoda octavia elegance 1.9 TDI/110km, 146tk
_______________________________________
http://oferia.pl/usluga/item102597-k...-poligraficzna
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loloDopiszę się do tego tematu z moimi wycieraczkami.
Problem polega na tym że zakres ruchu wycieraczek jest jak by za duży, to znaczy lewa wycieraczka w 60-70% swoich ruchów stykała się z lewym słupkiem powodując stukanie. Na wieloklinie me mogę już przestawić bo wycieraczka będzie wjeżdżać na podszybie i poniszczy tam uszczelkę. Problem czasowo rozwiązałem zakładając krótsze pióro (50 zamiast 53.5) ale powoli zaczyna się to samo. Przy wymianie filtra kabinowego obadałem i nasmarowałem mechanizm i luzów czy widocznych nieprawidłowości nie stwierdziłem.
Macie jakieś pomysły ?
Nie jest to wina mechanizmu ponieważ kupiłem nowy i sytuacja była identyczna. Wróciłem od oryginału i uzyskałem efekt opisany powyżej (najlepsza opcja). Wycieraczki zwiększyły zakres pracy czyli obszar szyby po rozebraniu całego mechanizmu tak więc wg mnie coś nie tak jest złożone / skręcone.
Ogólnie mnie zadowala obecny stan rzeczy i mam już dość wyciągania mechanizmu i ustawiania go.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loloProblem polega na tym że zakres ruchu wycieraczek jest jak by za duży, to znaczy lewa wycieraczka w 60-70% swoich ruchów stykała się z lewym słupkiem powodując stukanie. Na wieloklinie me mogę już przestawić bo wycieraczka będzie wjeżdżać na podszybie i poniszczy tam uszczelkę. Problem czasowo rozwiązałem zakładając krótsze pióro (50 zamiast 53.5) ale powoli zaczyna się to samo. Przy wymianie filtra kabinowego obadałem i nasmarowałem mechanizm i luzów czy widocznych nieprawidłowości nie stwierdziłem.PerfectService by
Komentarz
-
-
Dzięki za sugestie. Dopiero nie cały rok jestem właścicielem i jedyne co robiłem to wymontowałem cały mechanizm, nic nie zauważyłem i tylko nasmarowałem. Ale skoro Skoda słynie z tych mechanizmów więc jest taka opcja że jest odwrotnie poskładany. Jak będę miał wolne to zajmę się tym i dam znać. Pozdr. Tomek.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukas_igJeśli miałeś rozbierany mechanizm i wyciągane z niego sworznie (te które się najczęsciej zacierają) to być może zamieniłeś je stronami . Pomiędzy ramionami tych sworzni (tych na które wciska się prowadnice od silniczka) jest różnica ~0,5 cm długości i jeśli się je założy odwrotnie to tak się dzieje.
Komentarz
-
-
Wreszcie dziś znalazłem wolne popołudnie i zabrałem się za mechanizm wycieraczek z nadzieją że w przeszłości szkop już tam gmerał i malachnoł się przy składaniu, ale niestety było dobrze czyli dłuższe ramię od kierowcy. Ponownie pięknie to wyczyściłem, nowy smar i .... nic się nie zmieniło :twisted: i co któryś tam ruch wycieraczka stuknie w słupek. Jak chodzą na sucho to jest lux, a wystarczy psiknąć spryskiwaczem, dostają poślizgu i są owe efekty specjalne.
Ale mam pomysł, przymierzę się do rzemieślniczego wydłużenia tego ramienia, rozciąć, nadsztukować (jakieś delikatne spawanie albo stalowe nity) i powinno być ok.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b-bar01mechanizm z euro i anglika jest taki sam, ma takie same numery.
różnica jest w trzpieniach, są one zamienne stronami, trzpień z dłuższym ramieniem jest od kierowcy.
Komentarz
-
Komentarz