[O1] mechanizm wycieraczek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wecia91
    Classic
    • 2010
    • 11

    [O1] mechanizm wycieraczek

    gebek, jeszcze jakby był biały i 2.2 i-CTDi
  • morgh
    Drive
    • 2009
    • 90

    #2
    [O1] mechanizm wycieraczek

    hehehe no to mam nietypowy problem:P
    Kupilem dzis caly mechanizm zakladam a tu niespodzianka wycieraczki chodza w druga strone i o co come on!!?? Zamiast do gory to ida w dol i nie wiem co jest grane bo wszystko wyglada jak na starym mechanizmie prosze o pomoc!! Z gory dzieki

    Komentarz

    • Kabraxis
      Ambiente
      • 2009
      • 106

      #3
      Może żle założyłeś ramiona na sworznie tzn. wyłączyłes wczesniej stacyjke jak jeszcze nie zjechały na dół. A druga rzecz choć nie wiem czy to coś pomoże pokombinować z tym takim dyszlem co wychodzi od silniczka tzn obrócić go o 360 w lewo albo w prawo

      Komentarz

      • morgh
        Drive
        • 2009
        • 90

        #4
        no nie wiem myslalem nad tym tematem cala noc modlac sie zeby dzis deszcz nie padal:P podjade dzis do mechaniora to sie pewnie okaze co zle zrobilem:P :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • lolo
          Classic
          • 2009
          • 39

          #5
          Dopiszę się do tego tematu z moimi wycieraczkami.

          Problem polega na tym że zakres ruchu wycieraczek jest jak by za duży, to znaczy lewa wycieraczka w 60-70% swoich ruchów stykała się z lewym słupkiem powodując stukanie. Na wieloklinie me mogę już przestawić bo wycieraczka będzie wjeżdżać na podszybie i poniszczy tam uszczelkę. Problem czasowo rozwiązałem zakładając krótsze pióro (50 zamiast 53.5) ale powoli zaczyna się to samo. Przy wymianie filtra kabinowego obadałem i nasmarowałem mechanizm i luzów czy widocznych nieprawidłowości nie stwierdziłem.

          Macie jakieś pomysły ?

          Komentarz

          • michal788
            Ambiente
            • 2008
            • 225

            #6
            wystarczy przełożyć cięgno dokręcane do silnika o 180 stopni i będzie OK
            tylko uważaj przy dokręcaniu ramion bo lubią pękać a nowe kosztuje 150zł a zamienników brak.
            Przerabiałem to tydzień temu.
            Powodzenia
            skoda octavia elegance 1.9 TDI/110km, 146tk
            _______________________________________
            http://oferia.pl/usluga/item102597-k...-poligraficzna

            Komentarz

            • Ths
              Rider
              • 2007
              • 317

              #7
              Zamieszczone przez lolo
              Dopiszę się do tego tematu z moimi wycieraczkami.

              Problem polega na tym że zakres ruchu wycieraczek jest jak by za duży, to znaczy lewa wycieraczka w 60-70% swoich ruchów stykała się z lewym słupkiem powodując stukanie. Na wieloklinie me mogę już przestawić bo wycieraczka będzie wjeżdżać na podszybie i poniszczy tam uszczelkę. Problem czasowo rozwiązałem zakładając krótsze pióro (50 zamiast 53.5) ale powoli zaczyna się to samo. Przy wymianie filtra kabinowego obadałem i nasmarowałem mechanizm i luzów czy widocznych nieprawidłowości nie stwierdziłem.

              Macie jakieś pomysły ?
              Mam tak samo. Nakombinowałem się masakrycznie wyciągając mechanizm chyba z 5 razy gdzie nie jest to łatwe. Udało mi się osiągnąć efekt taki że wycieraczki na odchyleniu przy podszybiu są z 1 - 2 cm od krawędzi natomiast przy pełnym odchyleniu nie są równolegle do krawędzi szyby i lekko dotykają wycieraczką. Jest to irytujące podczas ich pracy ponieważ wycieraczka uderza w listwę na krawędzi szyby i słychać za każdym razem uderzenie.
              Nie jest to wina mechanizmu ponieważ kupiłem nowy i sytuacja była identyczna. Wróciłem od oryginału i uzyskałem efekt opisany powyżej (najlepsza opcja). Wycieraczki zwiększyły zakres pracy czyli obszar szyby po rozebraniu całego mechanizmu tak więc wg mnie coś nie tak jest złożone / skręcone.
              Ogólnie mnie zadowala obecny stan rzeczy i mam już dość wyciągania mechanizmu i ustawiania go.
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • lukas_ig
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2006
                • 230

                #8
                Zamieszczone przez lolo
                Problem polega na tym że zakres ruchu wycieraczek jest jak by za duży, to znaczy lewa wycieraczka w 60-70% swoich ruchów stykała się z lewym słupkiem powodując stukanie. Na wieloklinie me mogę już przestawić bo wycieraczka będzie wjeżdżać na podszybie i poniszczy tam uszczelkę. Problem czasowo rozwiązałem zakładając krótsze pióro (50 zamiast 53.5) ale powoli zaczyna się to samo. Przy wymianie filtra kabinowego obadałem i nasmarowałem mechanizm i luzów czy widocznych nieprawidłowości nie stwierdziłem.
                Jeśli miałeś rozbierany mechanizm i wyciągane z niego sworznie (te które się najczęsciej zacierają) to być może zamieniłeś je stronami . Pomiędzy ramionami tych sworzni (tych na które wciska się prowadnice od silniczka) jest różnica ~0,5 cm długości i jeśli się je założy odwrotnie to tak się dzieje.
                PerfectService by

                Komentarz

                • lolo
                  Classic
                  • 2009
                  • 39

                  #9
                  Dzięki za sugestie. Dopiero nie cały rok jestem właścicielem i jedyne co robiłem to wymontowałem cały mechanizm, nic nie zauważyłem i tylko nasmarowałem. Ale skoro Skoda słynie z tych mechanizmów więc jest taka opcja że jest odwrotnie poskładany. Jak będę miał wolne to zajmę się tym i dam znać. Pozdr. Tomek.

                  Komentarz

                  • Samiec
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4287
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez lukas_ig
                    Jeśli miałeś rozbierany mechanizm i wyciągane z niego sworznie (te które się najczęsciej zacierają) to być może zamieniłeś je stronami . Pomiędzy ramionami tych sworzni (tych na które wciska się prowadnice od silniczka) jest różnica ~0,5 cm długości i jeśli się je założy odwrotnie to tak się dzieje.
                    Dokladnie mialem tak po czyszceniu, na oko wygladaly identyko i skaldalem jak leci ops: Dzisiaj sobie wyjolem pomierzylem miarka i wyszlo te 0,5cm roznicy, zamienilem i jest wszystko
                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                    Komentarz

                    • b-bar01
                      Elegance
                      • 2007
                      • 985
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Ths
                      Nie jest to wina mechanizmu ponieważ kupiłem nowy i sytuacja była identyczna.
                      mechanizm z euro i anglika jest taki sam, ma takie same numery.
                      różnica jest w trzpieniach, są one zamienne stronami, trzpień z dłuższym ramieniem jest od kierowcy.
                      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                      Komentarz

                      • lolo
                        Classic
                        • 2009
                        • 39

                        #12
                        Wreszcie dziś znalazłem wolne popołudnie i zabrałem się za mechanizm wycieraczek z nadzieją że w przeszłości szkop już tam gmerał i malachnoł się przy składaniu, ale niestety było dobrze czyli dłuższe ramię od kierowcy. Ponownie pięknie to wyczyściłem, nowy smar i .... nic się nie zmieniło :twisted: i co któryś tam ruch wycieraczka stuknie w słupek. Jak chodzą na sucho to jest lux, a wystarczy psiknąć spryskiwaczem, dostają poślizgu i są owe efekty specjalne.
                        Ale mam pomysł, przymierzę się do rzemieślniczego wydłużenia tego ramienia, rozciąć, nadsztukować (jakieś delikatne spawanie albo stalowe nity) i powinno być ok.

                        Komentarz

                        • dj_lawa23
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 127

                          #13
                          Zamieszczone przez b-bar01
                          mechanizm z euro i anglika jest taki sam, ma takie same numery.
                          różnica jest w trzpieniach, są one zamienne stronami, trzpień z dłuższym ramieniem jest od kierowcy.
                          Mechanizmu z anglika nie upchniesz do euro bo jest wygięty na prawą stronę auta... Sam silniczek taki sam

                          Komentarz

                          Pracuję...