Dymienie podczas przyspieszania TDI AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Piotr833
    Classic
    • 2009
    • 19

    Dymienie podczas przyspieszania TDI AGR

    Gratki i szerokosci, no i fotki, fotki
  • srubox
    Drive
    • 2007
    • 91

    #2
    Dymienie podczas przyspieszania TDI AGR

    Witam...jak w temacie ostatnio zauważyłem moja octavka zaczeła dymić tzn.tylko podczas przyspieszania, przy normalnej jezdzie podczas rozpędzania już na dwójce przy depnieciu do 2 tyś. obr widze w lusterku sporego bąka. Auto nie dymi cały czas, tylko jak chce sie szybko zebrac...mam kłopoty z odpalaniem i na 90% do wymiany jest pompa, ale przedtem tak nie dymił...czyżby jakies wtryski lały? na vagu nie ma błedów. prosze koledzy o porade.

    Komentarz

    • dj_lawa23
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2007
      • 127

      #3
      A nie zmieniałeś ostatnio stacji benzynowej??? Jeśli masz problem z odpalaniem to nie koniecznie od razu pompa do wymiany (zmiana dawki rozruchowej załatwi problem na długi czas). A co do dymienia to możesz jeszcze kąt wtrysku sprawdzić. Pzdr

      Komentarz

      • srubox
        Drive
        • 2007
        • 91

        #4
        stacji nie zmieniałem...niestety zmiana dawki rozruchowej nie pomogła...kąt wtrysku idealny 49-52...niedlugo będe robil porządek z tym zapalaniem to sprawdze od razu wtryski.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Zrobilo sie cieplo to dymi, bo w cieplym powietrzu jest mniej tlenu potrzebnego do spalania. Do tego IC maly, wiec powietrze wiecznie goraca wpada do silnika.


          Jak cale orurowanie do IC jest szczelne to nic sie nie dzieje.

          Jedzie to dymi, ile tego dymu jest. Lekko siwo sie robi czy jest jak za Ikarusem
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • mamaj12
            RS
            • 2009
            • 1956
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Sprawdź na początek kąt wtrysku.
            obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
            wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

            Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

            Komentarz

            • srubox
              Drive
              • 2007
              • 91

              #7
              Na każdym biegu przy dokladaniu widze w lusterku kule czarnego dymu.

              Komentarz

              • gregorianin
                Ambiente
                • 2008
                • 215
                • Octavia II (1Z3)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Hej!
                Czarny dym najczęściej oznacza że pompa wtryskowa jest w dobrej kondycji a problem leży gdzie indziej :-)
                Pierwsze i najważniejsze pytanie, czy Twój samochód ma zrobiony program? (zbyt agresywna mapa dymu przy niewielkiej nieszczelności dolotu może spowodować taki objaw)
                Problem z odpalaniem jest na zimnym, ciepłym czy ZAWSZE? (opisz dokładnie łącznie z kolorem spalin podczas i zaraz po odpaleniu)
                Robiłeś korektę dawki, jak? Ktoś vagiem coś zmieniał czy był to nowy program startowy u tunera?

                ...i ZRÓB LOGI

                Pozdrawiam
                www.DURASOFT.pl

                -Hamownia podwoziowa
                -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                -Diagnostyka
                -Filtry FAP/DPF

                Komentarz

                • srubox
                  Drive
                  • 2007
                  • 91

                  #9
                  Tak silnik ma program...źle zapala jak postoi, trzeba dlugo krecic a po odpaleniu pusci chmure siwego/bialego dymu, mechanik mowil ze trzeba ustawic poczatek wtrysku albo pompa do wymiany...hmm...Wydaje mi sie ze jakbym mial nieszczelnosc w dolocie to silnik lapal by notlaufy a zadnych utraty mocy nie ma...dawka nie byla zwiekszana...troche mnie to irytuje bo w nocy jak depne to w lusterku widze mgle na swiatlach innych samochodow.

                  Komentarz

                  • skalar
                    Rider
                    • 2010
                    • 575

                    #10
                    może rozrząd przestawiony,polecam sprawdzić.

                    Komentarz

                    • gregorianin
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 215
                      • Octavia II (1Z3)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez srubox
                      Tak silnik ma program...źle zapala jak postoi, trzeba dlugo krecic a po odpaleniu pusci chmure siwego/bialego dymu, mechanik mowil ze trzeba ustawic poczatek wtrysku albo pompa do wymiany...hmm...Wydaje mi sie ze jakbym mial nieszczelnosc w dolocie to silnik lapal by notlaufy a zadnych utraty mocy nie ma...dawka nie byla zwiekszana...troche mnie to irytuje bo w nocy jak depne to w lusterku widze mgle na swiatlach innych samochodow.
                      Jeśli jest program to nie można wykluczyć jego przynajmniej częściowej winy, (jaki kolor, czarny czy niebiesko-siwy?)
                      Czy silnik ciężko zapala ciepły czy zimny? A może zawsze?
                      Ustawienia statyczne i dynamiczne początku wtrysku sprawdzone?
                      Pompy czepiałbym się jak na razie jako ostatniej, natomiast jej ustawienia w pierwszej kolejności.
                      www.DURASOFT.pl

                      -Hamownia podwoziowa
                      -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                      -Diagnostyka
                      -Filtry FAP/DPF

                      Komentarz

                      • srubox
                        Drive
                        • 2007
                        • 91

                        #12
                        Po długim kręcecniu chmura siwego dymu,a podczas jazdy ewidetnie czarny dym...na ciepłym odpala dobrze...źle zapala po dlugim postoju,im dłużej stoi tym dłużej trzba kręcic...statyczny początek wtrysku 49-52 a jak sprawdzić dynamiczny?

                        Komentarz

                        • gregorianin
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 215
                          • Octavia II (1Z3)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Odawiam się że możesz mieć przynajmniej dwa problemy jednocześnie :-)
                          Jeśli kąt statyczny dobry i źle zimny odpala to do sprawdzenia:
                          1. Świece
                          2. Zapowietrzanie
                          3. Wtryski
                          4. Kompresja (możesz na próbę adaptować kanał 012 aby podciągnąć grzanie dłużej, jesli pomoże... to niedobrze :-) )

                          Dym podczas przyspieszania może sugerować jak wcześniej wspomniałem zbyt agresywną mapę dymu lub paliwo dodane po napięciu nastawnika. Wtedy lekkie opóźnienie wstania turbiny, lekka nieszczelność w dolocie lub gorszy filtr powietrza i zasadzi na czarno, wszystko zależy jak soft zrobiony ale jeśli nie jakieś extremum to nie powinno się tak dziać, od tego jest MAF. Trzeba będzie zrobić logi dynamiczne, najpierw zajmij się jednak zapalaniem.

                          Pozdrawiam
                          www.DURASOFT.pl

                          -Hamownia podwoziowa
                          -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                          -Diagnostyka
                          -Filtry FAP/DPF

                          Komentarz

                          • srubox
                            Drive
                            • 2007
                            • 91

                            #14
                            1.Świece - sprawdzone OK
                            2.Zapowietrzanie- zaworek zwrotny na wężyku nic nie pomógł, a sama pompa może sie zapowietrzać?
                            3.Wtryski - niedlugo chce wsadzic 216tki takze beda zrobione
                            4.W kanale 012 zmiana na grzanie swiec dluzej nic nie dała takze kompresja jest raczej OK.

                            Jak dojde do ładu z zapalaniem to zrobie logi...Dzieki kolego ''gregorianin'' za pomoc. Pozdrawiam

                            [ Dodano: Sro 11 Sie, 10 23:22 ]
                            Koledzy odnawiam temat bo dalej nie rozwiązalem problemu z którym probuje uporac sie od dawna. Mianowicie zmieniłem pompe wtryskową ,zaplon ustawiony idealnie a silnik jak ciezko zapalał po postoju tak teraz nie ma zadnej poprawy. Zajechałem juz 2 rozruszniki od momentu pojawienia sie tego problemu. W poniedziałek jade wymontowac rozrusznik i wysłac na gwarancje(moze uznają) .Jedyny plus to po wymianie pompy auto przestało dymić podczas jazdy. Mój diagnosta rozkłada ręce,nie wie co sie dzieje ze auto nie pali. Koledzy w was ostatnia deska ratunku bo wydam pełno kasy na mechanikow a on i tak nie bedzie palił

                            Komentarz

                            Pracuję...