Witam...jak w temacie ostatnio zauważyłem moja octavka zaczeła dymić tzn.tylko podczas przyspieszania, przy normalnej jezdzie podczas rozpędzania już na dwójce przy depnieciu do 2 tyś. obr widze w lusterku sporego bąka. Auto nie dymi cały czas, tylko jak chce sie szybko zebrac...mam kłopoty z odpalaniem i na 90% do wymiany jest pompa, ale przedtem tak nie dymił...czyżby jakies wtryski lały? na vagu nie ma błedów. prosze koledzy o porade.
A nie zmieniałeś ostatnio stacji benzynowej??? Jeśli masz problem z odpalaniem to nie koniecznie od razu pompa do wymiany (zmiana dawki rozruchowej załatwi problem na długi czas). A co do dymienia to możesz jeszcze kąt wtrysku sprawdzić. Pzdr
stacji nie zmieniałem...niestety zmiana dawki rozruchowej nie pomogła...kąt wtrysku idealny 49-52...niedlugo będe robil porządek z tym zapalaniem to sprawdze od razu wtryski.
Zrobilo sie cieplo to dymi, bo w cieplym powietrzu jest mniej tlenu potrzebnego do spalania. Do tego IC maly, wiec powietrze wiecznie goraca wpada do silnika.
Jak cale orurowanie do IC jest szczelne to nic sie nie dzieje.
Jedzie to dymi, ile tego dymu jest. Lekko siwo sie robi czy jest jak za Ikarusem
Hej!
Czarny dym najczęściej oznacza że pompa wtryskowa jest w dobrej kondycji a problem leży gdzie indziej :-)
Pierwsze i najważniejsze pytanie, czy Twój samochód ma zrobiony program? (zbyt agresywna mapa dymu przy niewielkiej nieszczelności dolotu może spowodować taki objaw)
Problem z odpalaniem jest na zimnym, ciepłym czy ZAWSZE? (opisz dokładnie łącznie z kolorem spalin podczas i zaraz po odpaleniu)
Robiłeś korektę dawki, jak? Ktoś vagiem coś zmieniał czy był to nowy program startowy u tunera?
Tak silnik ma program...źle zapala jak postoi, trzeba dlugo krecic a po odpaleniu pusci chmure siwego/bialego dymu, mechanik mowil ze trzeba ustawic poczatek wtrysku albo pompa do wymiany...hmm...Wydaje mi sie ze jakbym mial nieszczelnosc w dolocie to silnik lapal by notlaufy a zadnych utraty mocy nie ma...dawka nie byla zwiekszana...troche mnie to irytuje bo w nocy jak depne to w lusterku widze mgle na swiatlach innych samochodow.
Tak silnik ma program...źle zapala jak postoi, trzeba dlugo krecic a po odpaleniu pusci chmure siwego/bialego dymu, mechanik mowil ze trzeba ustawic poczatek wtrysku albo pompa do wymiany...hmm...Wydaje mi sie ze jakbym mial nieszczelnosc w dolocie to silnik lapal by notlaufy a zadnych utraty mocy nie ma...dawka nie byla zwiekszana...troche mnie to irytuje bo w nocy jak depne to w lusterku widze mgle na swiatlach innych samochodow.
Jeśli jest program to nie można wykluczyć jego przynajmniej częściowej winy, (jaki kolor, czarny czy niebiesko-siwy?)
Czy silnik ciężko zapala ciepły czy zimny? A może zawsze?
Ustawienia statyczne i dynamiczne początku wtrysku sprawdzone?
Pompy czepiałbym się jak na razie jako ostatniej, natomiast jej ustawienia w pierwszej kolejności.
Po długim kręcecniu chmura siwego dymu,a podczas jazdy ewidetnie czarny dym...na ciepłym odpala dobrze...źle zapala po dlugim postoju,im dłużej stoi tym dłużej trzba kręcic...statyczny początek wtrysku 49-52 a jak sprawdzić dynamiczny?
Odawiam się że możesz mieć przynajmniej dwa problemy jednocześnie :-)
Jeśli kąt statyczny dobry i źle zimny odpala to do sprawdzenia:
1. Świece
2. Zapowietrzanie
3. Wtryski
4. Kompresja (możesz na próbę adaptować kanał 012 aby podciągnąć grzanie dłużej, jesli pomoże... to niedobrze :-) )
Dym podczas przyspieszania może sugerować jak wcześniej wspomniałem zbyt agresywną mapę dymu lub paliwo dodane po napięciu nastawnika. Wtedy lekkie opóźnienie wstania turbiny, lekka nieszczelność w dolocie lub gorszy filtr powietrza i zasadzi na czarno, wszystko zależy jak soft zrobiony ale jeśli nie jakieś extremum to nie powinno się tak dziać, od tego jest MAF. Trzeba będzie zrobić logi dynamiczne, najpierw zajmij się jednak zapalaniem.
1.Świece - sprawdzone OK
2.Zapowietrzanie- zaworek zwrotny na wężyku nic nie pomógł, a sama pompa może sie zapowietrzać?
3.Wtryski - niedlugo chce wsadzic 216tki takze beda zrobione
4.W kanale 012 zmiana na grzanie swiec dluzej nic nie dała takze kompresja jest raczej OK.
Jak dojde do ładu z zapalaniem to zrobie logi...Dzieki kolego ''gregorianin'' za pomoc. Pozdrawiam
[ Dodano: Sro 11 Sie, 10 23:22 ]
Koledzy odnawiam temat bo dalej nie rozwiązalem problemu z którym probuje uporac sie od dawna. Mianowicie zmieniłem pompe wtryskową ,zaplon ustawiony idealnie a silnik jak ciezko zapalał po postoju tak teraz nie ma zadnej poprawy. Zajechałem juz 2 rozruszniki od momentu pojawienia sie tego problemu. W poniedziałek jade wymontowac rozrusznik i wysłac na gwarancje(moze uznają) .Jedyny plus to po wymianie pompy auto przestało dymić podczas jazdy. Mój diagnosta rozkłada ręce,nie wie co sie dzieje ze auto nie pali. Koledzy w was ostatnia deska ratunku bo wydam pełno kasy na mechanikow a on i tak nie bedzie palił
Komentarz