Gratki i szerokosci, no i fotki, fotki
Dymienie podczas przyspieszania TDI AGR
Zwiń
X
-
Dymienie podczas przyspieszania TDI AGR
Witam...jak w temacie ostatnio zauważyłem moja octavka zaczeła dymić tzn.tylko podczas przyspieszania, przy normalnej jezdzie podczas rozpędzania już na dwójce przy depnieciu do 2 tyś. obr widze w lusterku sporego bąka. Auto nie dymi cały czas, tylko jak chce sie szybko zebrac...mam kłopoty z odpalaniem i na 90% do wymiany jest pompa, ale przedtem tak nie dymił...czyżby jakies wtryski lały? na vagu nie ma błedów. prosze koledzy o porade.
-
-
Zrobilo sie cieplo to dymi, bo w cieplym powietrzu jest mniej tlenu potrzebnego do spalania. Do tego IC maly, wiec powietrze wiecznie goraca wpada do silnika.
Jak cale orurowanie do IC jest szczelne to nic sie nie dzieje.
Jedzie to dymi, ile tego dymu jest. Lekko siwo sie robi czy jest jak za Ikarusem
Komentarz
-
-
Sprawdź na początek kąt wtrysku.obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
Hej!
Czarny dym najczęściej oznacza że pompa wtryskowa jest w dobrej kondycji a problem leży gdzie indziej :-)
Pierwsze i najważniejsze pytanie, czy Twój samochód ma zrobiony program? (zbyt agresywna mapa dymu przy niewielkiej nieszczelności dolotu może spowodować taki objaw)
Problem z odpalaniem jest na zimnym, ciepłym czy ZAWSZE? (opisz dokładnie łącznie z kolorem spalin podczas i zaraz po odpaleniu)
Robiłeś korektę dawki, jak? Ktoś vagiem coś zmieniał czy był to nowy program startowy u tunera?
...i ZRÓB LOGI
Pozdrawiamwww.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
-
Tak silnik ma program...źle zapala jak postoi, trzeba dlugo krecic a po odpaleniu pusci chmure siwego/bialego dymu, mechanik mowil ze trzeba ustawic poczatek wtrysku albo pompa do wymiany...hmm...Wydaje mi sie ze jakbym mial nieszczelnosc w dolocie to silnik lapal by notlaufy a zadnych utraty mocy nie ma...dawka nie byla zwiekszana...troche mnie to irytuje bo w nocy jak depne to w lusterku widze mgle na swiatlach innych samochodow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sruboxTak silnik ma program...źle zapala jak postoi, trzeba dlugo krecic a po odpaleniu pusci chmure siwego/bialego dymu, mechanik mowil ze trzeba ustawic poczatek wtrysku albo pompa do wymiany...hmm...Wydaje mi sie ze jakbym mial nieszczelnosc w dolocie to silnik lapal by notlaufy a zadnych utraty mocy nie ma...dawka nie byla zwiekszana...troche mnie to irytuje bo w nocy jak depne to w lusterku widze mgle na swiatlach innych samochodow.
Czy silnik ciężko zapala ciepły czy zimny? A może zawsze?
Ustawienia statyczne i dynamiczne początku wtrysku sprawdzone?
Pompy czepiałbym się jak na razie jako ostatniej, natomiast jej ustawienia w pierwszej kolejności.www.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
-
Odawiam się że możesz mieć przynajmniej dwa problemy jednocześnie :-)
Jeśli kąt statyczny dobry i źle zimny odpala to do sprawdzenia:
1. Świece
2. Zapowietrzanie
3. Wtryski
4. Kompresja (możesz na próbę adaptować kanał 012 aby podciągnąć grzanie dłużej, jesli pomoże... to niedobrze :-) )
Dym podczas przyspieszania może sugerować jak wcześniej wspomniałem zbyt agresywną mapę dymu lub paliwo dodane po napięciu nastawnika. Wtedy lekkie opóźnienie wstania turbiny, lekka nieszczelność w dolocie lub gorszy filtr powietrza i zasadzi na czarno, wszystko zależy jak soft zrobiony ale jeśli nie jakieś extremum to nie powinno się tak dziać, od tego jest MAF. Trzeba będzie zrobić logi dynamiczne, najpierw zajmij się jednak zapalaniem.
Pozdrawiamwww.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
-
1.Świece - sprawdzone OK
2.Zapowietrzanie- zaworek zwrotny na wężyku nic nie pomógł, a sama pompa może sie zapowietrzać?
3.Wtryski - niedlugo chce wsadzic 216tki takze beda zrobione
4.W kanale 012 zmiana na grzanie swiec dluzej nic nie dała takze kompresja jest raczej OK.
Jak dojde do ładu z zapalaniem to zrobie logi...Dzieki kolego ''gregorianin'' za pomoc. Pozdrawiam
[ Dodano: Sro 11 Sie, 10 23:22 ]
Koledzy odnawiam temat bo dalej nie rozwiązalem problemu z którym probuje uporac sie od dawna. Mianowicie zmieniłem pompe wtryskową ,zaplon ustawiony idealnie a silnik jak ciezko zapalał po postoju tak teraz nie ma zadnej poprawy. Zajechałem juz 2 rozruszniki od momentu pojawienia sie tego problemu. W poniedziałek jade wymontowac rozrusznik i wysłac na gwarancje(moze uznają) .Jedyny plus to po wymianie pompy auto przestało dymić podczas jazdy. Mój diagnosta rozkłada ręce,nie wie co sie dzieje ze auto nie pali. Koledzy w was ostatnia deska ratunku bo wydam pełno kasy na mechanikow a on i tak nie bedzie palił
Komentarz
-
Komentarz