proszę Was o pomoc kupiłem tester na allegro. Allegrowicz opisał procedurę i tak też zrobiłem:
1. Napełnić przyrząd płynem reakcyjnym (ok. 2ml) do poziomu między komorami (jak na foto).
2. Podłączyć tester do otworu zbiorniczka wyrównawczego lub chłodnicy
3. Uruchomić silnik (najlepiej już ciepły), wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania.
4. Pozostawić silnik na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego
5. Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty (silniki benzynowe, LPG) lub zielony (diesel) w ciągu 5-15 minut wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy.
Silnik się rozgrzał i tak do 8-10 minuty płyn nie zmieniał koloru poza tym że bulgotał sobie spokojnie. Zacząłem go lekko podgazowywać. Mam octavię I 1,6 a nagle ok 10-12 minuty płyn zaczął zmieniać kolor ale na taki jak dla diesla czyli na jasny zielony i gwałtownie zaczął uciekać płyn z chłodnicy przez tester oblewając wszystko dookoła. Co źle zrobiłem, czy za długo wykonywałem test? Czy kolor jasny zielony świadczy o uszkodzeniu głowicy?
1. Napełnić przyrząd płynem reakcyjnym (ok. 2ml) do poziomu między komorami (jak na foto).
2. Podłączyć tester do otworu zbiorniczka wyrównawczego lub chłodnicy
3. Uruchomić silnik (najlepiej już ciepły), wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania.
4. Pozostawić silnik na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego
5. Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty (silniki benzynowe, LPG) lub zielony (diesel) w ciągu 5-15 minut wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy.
Silnik się rozgrzał i tak do 8-10 minuty płyn nie zmieniał koloru poza tym że bulgotał sobie spokojnie. Zacząłem go lekko podgazowywać. Mam octavię I 1,6 a nagle ok 10-12 minuty płyn zaczął zmieniać kolor ale na taki jak dla diesla czyli na jasny zielony i gwałtownie zaczął uciekać płyn z chłodnicy przez tester oblewając wszystko dookoła. Co źle zrobiłem, czy za długo wykonywałem test? Czy kolor jasny zielony świadczy o uszkodzeniu głowicy?
Komentarz