Test szczelności głowicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czupakabra
    Ambiente
    • 2016
    • 131
    • Octavia I (1U2)
    • AVU 1.6 MPI 102 KM

    Test szczelności głowicy

    proszę Was o pomoc kupiłem tester na allegro. Allegrowicz opisał procedurę i tak też zrobiłem:

    1. Napełnić przyrząd płynem reakcyjnym (ok. 2ml) do poziomu między komorami (jak na foto).
    2. Podłączyć tester do otworu zbiorniczka wyrównawczego lub chłodnicy
    3. Uruchomić silnik (najlepiej już ciepły), wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania.
    4. Pozostawić silnik na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego
    5. Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty (silniki benzynowe, LPG) lub zielony (diesel) w ciągu 5-15 minut wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy.

    Silnik się rozgrzał i tak do 8-10 minuty płyn nie zmieniał koloru poza tym że bulgotał sobie spokojnie. Zacząłem go lekko podgazowywać. Mam octavię I 1,6 a nagle ok 10-12 minuty płyn zaczął zmieniać kolor ale na taki jak dla diesla czyli na jasny zielony i gwałtownie zaczął uciekać płyn z chłodnicy przez tester oblewając wszystko dookoła. Co źle zrobiłem, czy za długo wykonywałem test? Czy kolor jasny zielony świadczy o uszkodzeniu głowicy?
    Załączone pliki
  • ROBAL_26
    RS
    • 2010
    • 2320
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    kolor prawdopodobnie zmienił się z powodu mieszania się płynu do szczelności z płynem chłodniczym ,płyn również został wyrzucony ponieważ w octavi musi być obieg zamknięty ze względu na potrzeby wymuszenia podciśnienia w układzie ,tak po prostu jest ,co innego gdyby płyn wywaliło ze zbiorniczka przez rurkę przelewową przy zakręconym korku .ok
    Jaki był powód wykonania takowego testu???
    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      O w mordę jeża.Ja takie urządzenie stosuję do zamykania balonu z winem w czasie fermentacji.Czego to ludzie nie wymyślą,żeby naciągnąć bliźnich na parę groszy.
      Jak chcesz sprawdzić szczelność głowicy,to oddaj do profesjonalnego zakładu.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • czupakabra
        Ambiente
        • 2016
        • 131
        • Octavia I (1U2)
        • AVU 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz wpis
        kolor prawdopodobnie zmienił się z powodu mieszania się płynu do szczelności z płynem chłodniczym ,płyn również został wyrzucony ponieważ w octavi musi być obieg zamknięty ze względu na potrzeby wymuszenia podciśnienia w układzie ,tak po prostu jest ,co innego gdyby płyn wywaliło ze zbiorniczka przez rurkę przelewową przy zakręconym korku .ok
        Jaki był powód wykonania takowego testu???
        auto kupiłem w tamtym roku pod koniec lutego zostało sprowadzone z Niemiec. w tym roku podbiłem przegląd no i wypadało wymienić filtr i olej. odkręciłem korek oleju i patrzę a tu majonez jak na zdjęciu. Dużo go nie ma, ale jednak jest :-) przy czym autem jeżdżę na prawdę mało raz w tygodniu robię po kilka kilometrów, czyli mniej niż dziadek do kościoła, a wiadomo w zimie, silnik niedogrzany mało kilometrów majonez szczególnie w 1,6 SR ma prawo wyleźć. moje wątpliwości co do stanu tego silnika zaczęły się po tym jak w tamtym roku na trasie Lublin-Wrocław-Lublin gnając na prawdę ostro 4000 obrotów i czasem zapaliła mi się kontrolka oleju już na przedmieściach Lublin niemalże pod domem. więc sprawdzałem ciśnienie cylindrów wyszło idealnie po 1,4 bara na każdym cylindrze do tego świece suche, auto nie kopci. w tym roku zauważyłem ten majonez no i przyczepiłem się do uszczelki pod głowicą. może szukam usterki w tym silniku na siłę, jak nie branie oleju to uszczelka? sam już nie wiem :-)


        Załączone pliki
        Ostatnio edytowany przez czupakabra; 41662.

        Komentarz

        • czupakabra
          Ambiente
          • 2016
          • 131
          • Octavia I (1U2)
          • AVU 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez JanuszSz Zobacz wpis
          O w mordę jeża.Ja takie urządzenie stosuję do zamykania balonu z winem w czasie fermentacji.Czego to ludzie nie wymyślą,żeby naciągnąć bliźnich na parę groszy.
          Jak chcesz sprawdzić szczelność głowicy,to oddaj do profesjonalnego zakładu.
          patent na ten tester wziąłem stąd

          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10960
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            jak najbardziej ten test jest miarodajny. natomiast sposób jego wykonania nie wiem...
            u mnie przy uszkodzonej uszczelce w dieslu płyn zabarwiał się na zielono po kilku minutach.
            co do 1,6 BSE to żarcie oleju powodują zużyte pierścienie.
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • czupakabra
              Ambiente
              • 2016
              • 131
              • Octavia I (1U2)
              • AVU 1.6 MPI 102 KM

              #7
              no wlasnie o to chodzi że u mnie w benzynie zamiast na żółto to zabarwilo sie na zielono tak jak w dieslu ale to po ok 10 minutach. Co lepsze znalazłem na jakims forum poświęconym akwarystyce informacje o badaniu poziomu co2 przy uzyciu jakiegos testera pewnie tez z allegro z uzyciem odczynnika w płynie i tam kolor zielony oznaczal co2 w normie a kolor żółty co2 za wysokie
              Ostatnio edytowany przez czupakabra; 41662.

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10960
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                nie kombinuj:
                zrzucaj głowicę, wymieniaj komplet pierścieni tłokowych, uszczelkę głowicy, (śrub nawet nie trzeba.. czasami... jak są dobre)
                bez planowania, mały remont silnika robisz, można spróbować?
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • czupakabra
                  Ambiente
                  • 2016
                  • 131
                  • Octavia I (1U2)
                  • AVU 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Mam na szczescie w rodzinie wujka ktory nie dosc ze ogarnia sam duzo tematow z mechaniki pojazdowej to ma znajomego z warsztatem i on robi remonty silnikow i tak jak piszesz trzeba bedzie sie do nich zglosic.

                  Komentarz

                  Pracuję...