1,6 B+G 101KM falowanie obrotów+ dławienie się

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SlawiX
    Classic
    • 2017
    • 4
    • Octavia I (1U2)

    1,6 B+G 101KM falowanie obrotów+ dławienie się

    Witam wszystkich bardzo serdecznie,
    Mam problem z moim staruszkiem, 99r.prod.
    Opiszę problem od samego początku.
    Jakieś 2 tygodnie temu oddałem do mechanika samochód z problemem falujących obrotów na luzie oraz przy ruszaniu z "jedynki" gubieniu obrotów i gaśnięciu silnika. Warto tu dodać, że problem nasilał się w czasie, gdy silnik się rozgrzewał, na zimnym było wszystko w porządku a na już rozgrzanym jakoś pomiędzy zimnym a rozgrzewającym się.
    Diagnoza: zużyta przepustnica - została wymieniona na nową firmy VDO.
    Po wyjechaniu od mechanika wszystko było dobrze, niestety tylko na jeden dzień. O ile falowanie obrotów ustało w zupełności, to auto zaczęło mieć spore problemu z odpalaniem oraz wróciło gubienie obrotów przy ruszaniu z "jedynki".
    Auto wróciło do mechanika. Diagnoza: świece zapłonowe oraz czujnik położenia wału (który wyskoczył na komputerze w czasie, gdy mechanik sam miał problemy z odpaleniem samochodu)
    Jeżdzę teraz tym samochodem od czwartku. Auto odpala super, zaczęło dużo lepiej reagować na pedał gazu. Jednak wrócił problem z falowaniem obrotów, gdzie na luzie potrafi trzymać nawet 1500 i falują a czasem zamuruje się gdzieś w okolicach 900 i nie faluje. Dodatkowo, TYLKO przy początkowej fazie rozgrzewania się silnika, gdzie wskazówka temperatury płynu ledwo oderwie się od minimum auto miewa dalej problemy z gubieniem obrotów i gaśnięciem przy ruszaniu z "jedynki".
    Doradźcie mi, co może być przyczyną tych "fochów" mojej ukochanej skodziny, bo jak tak dalej pójdzie, to zbankrutuje. Jak coś źle lub niedokładnie opisałem to proszę o "dopytkę" gdyż nie jestem mechanikiem ani nie znam się za specjalnie na samochodach.
    Pozdrawiam i dziękuję z góry!
  • paulob1
    Rider
    • 2008
    • 470
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Sprawdź vagiem kody gotowości. Wszystkie powinny być na zielono. Logujesz sie na sterownik silnika i dajesz "readiness". Podbijanie obrotów na luzie może być związane ze słabym ładowaniem lub niedoładowanym akumulatorem. ewenrualnie słabym punktem masowym (pod akumulatorem jest złącze masowe na śrubę o ile pamiętam to 12kę. Jeśli sterownik wykryje zbyt niskie napięcie ładowania to podnosi obroty na ogół na jakąś chwilkę do 1000 rpm, czasem nawet do 1500. Tak przynajmniej było u mnie, dopóki aku nie wymieniłem. Podjedź wieczorem pod ścianę jakiegoś budynku i zostaw auto na postojówkach na wolnych obrotach. Jeśli zauważasz pulsowanie, tzn. że aku do wymiany.

    Komentarz

    • paulob1
      Rider
      • 2008
      • 470
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Pamiętaj, że kody gotowości kasują się każdorazowo przy kasowaniu kodów obd (usterek) i musisz poczekać od 1 do 2 dni (czas na samodiagnozę przy jeżdżeniu autem, nie gdy auto stoi 2 dni).
      Powinno być tak:

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Chodzi mi o okno z napisem: readiness status.Ma być 8 zer i wszystkie pola na zielono Passed.

        Komentarz

        • niezal
          Rider
          • 2010
          • 283
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Trzeba tez sprawdzic lewe powietrze, tj. uszczelki kolektora ssacego, dolne. Bardzo czesto pojawia sie tam nieszczelnosc. Stawiam ze wlasnie to jest powodem falowania obrotow. Przejrzyj prosze moje posty, pisalem dokladnie o tym problemie. Lewe powietrze sprawdzisz za pomoca Plaka, ale ostroznie zeby nie zapalic auta.
          Ostatnio edytowany przez niezal; 14477.
          "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

          O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
          O2 Tour BSE+LPG LR - MED

          Komentarz

          • paulob1
            Rider
            • 2008
            • 470
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Ja lewe powietrze sprawdzałem wodą w atomizerze. W miejscu, gdzie łapie powietrze powinno szarpać silnikiem jakby febry dostawał, dodatkowo dla pewności wywali błęd missfire na tym cylindrze, do którego wchodzi mieszanka wody i powietrza. U mnie brało lewiznę na łączeniu dwóch części kolektora. Przy lewym powietrzu na 100% wywala błąd składu mieszanki.

            Komentarz

            • SlawiX
              Classic
              • 2017
              • 4
              • Octavia I (1U2)

              #7
              Padło na akumulator, po wymianie jest praktycznie idealnie. Dziękuję serdecznie za pomoc!

              Komentarz

              Pracuję...