Wycieki płynu chłodniczego widoczne po bardzo ostrej jeździe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kabanos
    RS
    • 2011
    • 4544
    • Octavia I combi (1U5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #26
    tadeuszp2012, ja miałem takie objawy. Walnięta była uszczelka pod głowicą. Jej wymiana pomogła.
    Wcześniej wymieniłem (jak się później okazało niepotrzebnie), termostat i korek zbiorniczka wyrównawczego.

    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

    Komentarz

    • adi747
      L&K
      • 2008
      • 1138

      #27
      imnie lało z pod pompy wody :
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
      2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
      JEST
      megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
      octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
      octavia 2 2.0TDI BKD

      Komentarz

      • tadeuszp2012
        Classic
        • 2013
        • 3

        #28
        Dzięki, szczelność głowicy była sprawdzana jakimś "magicznym" niebieskim płynem podobno jest ok. nie do końca jestem przekonany tym testem, chłodnica kupiona, zbiornik z korkiem też - dramatu cenowego nie było ale ....hmmm mam nadzieję, że pomoże, głowicę zostawiam na deser Jutro sądny dzień zobaczę czy pomoże - z informacji na forum może być też jeszcze uszkodzony czujnik wentylatora przez co później niż powinien się włącza.
        Z pewnością podzielę się radosnymi nowinami. Do zrobienia zostanie - sprzęgło ( ale jeszcze trochę) i amory przód te padły dzięki idealnej nawierzchni - zaryzykuję, że w okolicy Wrocławia trwają teraz intensywne wykopki drogowe - tną i robią pułapki wąskie krótkie na motocykle szersze i dłuższe na osobówki a te wielkie to na tiry.

        Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za wskazówki
        Pozdrawiam

        Tadeusz

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #29
          tadeuszp2012, jeśli są przedmuchy z komory cylindra do płynu, to sobie można sprawdzać szczelność w ten sposób. Obstawiam uszczelkę.

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • tadeuszp2012
            Classic
            • 2013
            • 3

            #30
            Kabanos, miałeś rację - uszczelka po zwiększeniu obrotów do ponad 3500 pojawiła się "niesmiała" zmiana koloru płynu. Fizycznie wygląda to tak, że przy niskich obrotach i bez większych obciążeń auto zachowuje się normalnie i wyrzucał śladowe ilości płynu chłodzącego,przy zwiększeniu prędkości obrotowej objawy się nasilają. To nie konec niespodzianek bo jeszcze zawór EGR był zaślepiony dodtkowo - dziś go wymienię zamiennik drogi ale co tam zamierzam trochę tym autem pojeździć.
            Pozdrawiam

            Tadeusz

            Komentarz

            • kabanos
              RS
              • 2011
              • 4544
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #31
              tadeuszp2012, zawór EGR możesz zostawić zaślepiony, nie ma potrzeby kupować nowego, bo wtedy silnik "oddycha" świeżym powietrzem.
              Odnośnie uszczelki, to u mnie było tak samo. Jeżdżąc spokojnie nic się nie działo. Przy butowaniu wyrzucało płyn.

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz

              • pekool
                Rider
                • 2012
                • 321
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #32
                witam
                mialem podobny problem, po ostzrejszej jezdzie wyrzucalo mi plyn ze zbiorniczka wyrownawczego ale po otzworzeniu zbiorniczka bylo czuc spaliny i plyn byl metny. Okazalo sie ze poszla uszczelka pod glowica. PO wymianie proble zniknal.
                pekool

                Komentarz

                • kedzir_05
                  Classic
                  • 2016
                  • 1

                  #33
                  Problem z plynem chlodniczym

                  Witam kolegow


                  Mam rowniez problem z plynem chlodniczym w mojej skodzie Octavi 1.9 TDI 110 km 99 r
                  po ostrej jezdzie mocno ubywa , znalazlem w zbiorniczku do plynu chlodzacego taki owy przedmiot prosze zobaczcie na fotografie


                  Plyn byl czysty nie metny nie smierdzi spalinami , olej rowniez czysty . Jak mialem odpalone autko to rzeczywiscie w zbirniczku robily sie male babelki czyzby to byla faktycznie uszczelka pod glowica ?
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  • rafalus
                    L&K
                    • 2005
                    • 1140
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #34
                    Jak ktoś ma wątpliwości czy uszczelka uwalona to nagrzać silnik . Nagrzewnica włączona na max ogrzewanie. Wtedy delikatnie odkręcamy korek jak będzie gejzer to prawie na 99 proc uszczelka. Ostrożnie na odpalonym silniku. Na youtube jest film relacja z takiego testu.

                    pozdr
                    nowy cSIMC od Aliego
                    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                    półosie seryjne przebieg 273 tyś

                    Komentarz

                    • maciek74
                      Classic
                      • 2015
                      • 3

                      #35
                      U mnie tez ostro ciekło ,wymieniłem termostat na zupełnie inny i czujnik wentylatora tez na inny,nic nie cieknie ,wszystko pracuje pieknie..od zmiany nie wiem co to jest wyciek niezależnie od stylu jazdy i temperetury nie ubywa nawet grama płynu..wszyscy stawiali na uszczelke głowicyi a okazało sie ze jest super..
                      Maciek

                      Komentarz

                      Pracuję...