Zabezpieczenia kół

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • monsun
    Classic
    • 2011
    • 26
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zabezpieczenia kół

    To i jeszcze jedną moge dorzucić



    A tutaj ciekawy detal - znaczek na grillu. Ciekawe czyja inwencja

  • kkuligowski
    Ambiente
    • 2010
    • 178
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Zabezpieczenia kół

    Witam
    ciekawy patent ze śrubami zabezpieczającymi koło - fabryczne dawane w salonie (oczywiście tych wykręconych nie oddają)
    przy wymianie klocków nie dało się odkręcić zabezpieczeń - wyrobione śruby i przedłużka
    efekt wizyta w warsztacie przedłużyła się do kilku godzin: 3 śruby po nabiciu na siłę udało się odkręcić a 4 niestety trzeba było rozwiercać.
    podobno ktoś na pneumatyku przedobrzył z ciśnieniem i po zabiegu
    swoja droga resztę śrub odkręcali 2 metrowa rura
    wyjechałem z warsztatu z 4 śrubami na kole i czeka mnie zakup dodatkowych.
    Polecam wszystkim sprawdzenie i jeżeli jakiekolwiek oznaki wycięcia na śrubach lub nakrętkach wywalać puki można.

    zakupiłem dziś 4 śruby po 5 pln za sztukę oczywiście bez żadnego zabezpieczenia
    Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
    Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
    A teraz jest 1,4 TSI z 2012

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      kkuligowski, takie cos mozna odkrecic np spawajac do nich odpowiednie nakretki no ale to jest szok dla felgi ale mozna cos takiego zrobic sam to przerabialem

      [ Dodano: Pon 02 Sie, 10 20:47 ]
      u mnie odkrecenie takiej śruby zajęło około 10 minut

      Komentarz

      • phoneman
        RS
        • 2008
        • 3374
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Tez się pozbywam k Szkoda nerwów na drodze, a pożytek żaden bo nie parkuje pod blokiem :szeroki_usmiech
        .

        Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

        Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

        Komentarz

        • Luki80a
          Rider
          • 2010
          • 341
          • Octavia III combi (5E5)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

          #5
          Też mnie to dopadło. Ale dobrze że w warsztacie.
          Z przodu były już łyse oponki więc trzeba było wymienić.
          Jedno zabezpieczenie poszło z dużym oporem, a drugie już niestety nie :?
          Po kilku pomysłach i długich bojach, pomogło dopiero przyspawanie klucza do zabezpieczenia. Śladu na feldze nie widać żadnego. No i od razu poszedł tył do kosza.
          Łapiąc „kapcia” w trasie, pozostała by tylko laweta :twisted:
          Była O1 AGR

          Jest O1FL ALH

          Komentarz

          • roLLo
            L&K
            • 2008
            • 1063
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Wg mnie co jakiś okres czasu warto moze samemu podlewarować Octavkę i odkrecic śruby zeby sie tak mocno nie zapiekły i znów zakręcić. Tylko nie wiem czy to przyniesie jakiś efekt...

            Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

            Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
            Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
            Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

            Komentarz

            • DOBI
              Drive
              • 2008
              • 95

              #7
              ja mam od poczatku i nie narzekam tylko że każdą śrubę każę im dokręcać kluczem dynamometrycznym.....przecież zawsze można porosić i po problemie ......
              narazie brak usterek ...21-12-2009 wymiana akumulatora i przekroczyłem 103000tyś przebiegu...(listopad 2010r)juz 5lat minęło)..po przeglądzie .....Może czas na zmiany...kurde 17-12-2010 mam 104500tyś przejechane coś mało jeżdze ostaTNIO.......11-2011 przejechane 116000tyś wymiana rozrządu kpl

              Komentarz

              • Luki80a
                Rider
                • 2010
                • 341
                • Octavia III combi (5E5)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez roLLo
                Tylko nie wiem czy to przyniesie jakiś efekt...
                Pewnie tak. Trochę smaru miedziowego też chyba nie zaszkodzi :roll:
                Była O1 AGR

                Jest O1FL ALH

                Komentarz

                • goky
                  Classic
                  • 2009
                  • 7

                  #9
                  Zamieszczone przez Luki80a
                  Zamieszczone przez roLLo
                  Tylko nie wiem czy to przyniesie jakiś efekt...
                  Pewnie tak. Trochę smaru miedziowego też chyba nie zaszkodzi :roll:
                  Nie mam panicznego strachu przed stosowaniem w/w (zwłaszcza w przypadku obręczy ze stopów lekkich) ale instrukcja zakazuje takich praktyk.
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  • Luki80a
                    Rider
                    • 2010
                    • 341
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                    • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                    #10
                    Fakt faktem, w instrukcji jest wspomniane że nie należy smarować, ani nie oliwić śrub.
                    Chodziło mi o naprawdę symboliczną ilość na gwint samego tylko zabezpieczenia.
                    Z drugiej strony, przy wymianie na stalowe felgi, zwykła śruba trafi w ten smar.
                    Jeśli coś namieszałem... to najmocniej przepraszam ops:
                    Była O1 AGR

                    Jest O1FL ALH

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      Zamieszczone przez kkuligowski
                      swoja droga resztę śrub odkręcali 2 metrowa rura
                      to albo anemicy odkrecali albo jakis osiol dokrecal te sruby

                      Komentarz

                      • janusz35
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 143
                        • Octavia II (1Z3)
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Luki80a
                        Fakt faktem, w instrukcji jest wspomniane że nie należy smarować, ani nie oliwić śrub.
                        Chodziło mi o naprawdę symboliczną ilość na gwint samego tylko zabezpieczenia.
                        Z drugiej strony, przy wymianie na stalowe felgi, zwykła śruba trafi w ten smar.
                        Jeśli coś namieszałem... to najmocniej przepraszam ops:
                        Ważne jest nie tyle nasmarowanie gwintu śruby ale tego miejsca gdzie śruba styka sie z felgą- po prosty troche smaru na kołnierz śruby zwłaszcza w przypadku alusów -u mnie właśnie śruby w aluskach sie "zapiekają"- w przypadku zimówek na stalowych odkrecaja sie łatwo, a są to te same śruby (alusy oryginalne).

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Zamieszczone przez janusz35
                          ...
                          Ważne jest nie tyle nasmarowanie gwintu śruby ale tego miejsca gdzie śruba styka sie z felgą- po prosty troche smaru na kołnierz śruby zwłaszcza w przypadku alusów...
                          Dokładnie. Dosłownie przetarcie "tłustym" od smaru palcem w zupełności wystarczy. Tylko do alu to absolutnie nie miedziowy ( bo się będą żarły ) tylko zwykły syntetyczny, odporny na wodę ( może być ten np. ten od tłoczków hamulcowych / prowadnic ). Trzeba też tak samo delikatnie natłuścić piastę koła w miejscu styku z alu i potem nigdy nie będzie problemu ze zdjęciem koła. Ja zawsze smaruje piastę i śruby i nigdy w życiu nie zdarzyło mi się żeby któraś ze śrub się poluźniła ( a odkręcam koła przynajmniej 8-10 razy do roku ).
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • janusz35
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 143
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            masz racje do aluminium nigdy miedzi- trochę wilgoci i reszta była na fizyce ( a może na chemii)

                            Komentarz

                            • trucho
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 178

                              #15
                              Moja dziewczyna zgubiła tą przejściówkę do śrub zabezpieczających.

                              Czyli jedyny ratunek to wspawanie klucza?
                              A np. próby dopasowania zabezpieczenia?

                              Komentarz

                              • piernik
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 975
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Ciężko będzie z dopasowaniem, jeśli masz inny to można próbować na siłę wbić w śrubę. Chyba został przyspawanie klucza/pręta.

                                Komentarz

                                • marekzu
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1412
                                  • Superb II combi (3V5)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez trucho
                                  Moja dziewczyna zgubiła tą przejściówkę do śrub zabezpieczających.
                                  Jesli masz sruby zabezpieczajace ori dawane do skody jedz do ASO i dokupisz przejsciowke

                                  Komentarz

                                  • SP9XWW
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 579

                                    #18
                                    Zamieszczone przez marekzu
                                    Zamieszczone przez trucho
                                    Moja dziewczyna zgubiła tą przejściówkę do śrub zabezpieczających.
                                    Jesli masz sruby zabezpieczajace ori dawane do skody jedz do ASO i dokupisz przejsciowke
                                    Albo poproś o odkręcenie i wkręcenie zwykłych, które kupisz w zasadzie wszędzie...
                                    Vy 73! de S!@w

                                    Komentarz

                                    • trucho
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 178

                                      #19
                                      marekzu, sęk w tym, że to w citroenie i nie ori felgi, więc śruby pewnie też nie ori.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...