Zabezpieczenia kół
Zwiń
X
-
Zabezpieczenia kół
Witam
ciekawy patent ze śrubami zabezpieczającymi koło - fabryczne dawane w salonie (oczywiście tych wykręconych nie oddają)
przy wymianie klocków nie dało się odkręcić zabezpieczeń - wyrobione śruby i przedłużka
efekt wizyta w warsztacie przedłużyła się do kilku godzin: 3 śruby po nabiciu na siłę udało się odkręcić a 4 niestety trzeba było rozwiercać.
podobno ktoś na pneumatyku przedobrzył z ciśnieniem i po zabiegu
swoja droga resztę śrub odkręcali 2 metrowa rura
wyjechałem z warsztatu z 4 śrubami na kole i czeka mnie zakup dodatkowych.
Polecam wszystkim sprawdzenie i jeżeli jakiekolwiek oznaki wycięcia na śrubach lub nakrętkach wywalać puki można.
zakupiłem dziś 4 śruby po 5 pln za sztukę oczywiście bez żadnego zabezpieczeniaNabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
-
-
Tez się pozbywam
k Szkoda nerwów na drodze, a pożytek żaden bo nie parkuje pod blokiem :szeroki_usmiech
.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"
k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Też mnie to dopadło. Ale dobrze że w warsztacie.
Z przodu były już łyse oponki więc trzeba było wymienić.
Jedno zabezpieczenie poszło z dużym oporem, a drugie już niestety nie :?
Po kilku pomysłach i długich bojach, pomogło dopiero przyspawanie klucza do zabezpieczenia. Śladu na feldze nie widać żadnego. No i od razu poszedł tył do kosza.
Łapiąc „kapcia” w trasie, pozostała by tylko laweta :twisted:Była O1 AGR
Jest O1FL ALH
Komentarz
-
-
Wg mnie co jakiś okres czasu warto moze samemu podlewarować Octavkę i odkrecic śruby zeby sie tak mocno nie zapiekły i znów zakręcić. Tylko nie wiem czy to przyniesie jakiś efekt...
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

Komentarz
-
-
ja mam od poczatku i nie narzekam tylko że każdą śrubę każę im dokręcać kluczem dynamometrycznym.....przecież zawsze można porosić i po problemie ......narazie brak usterek ...21-12-2009 wymiana akumulatora i przekroczyłem 103000tyś przebiegu...(listopad 2010r)juz 5lat minęło)..po przeglądzie .....Może czas na zmiany...kurde 17-12-2010 mam 104500tyś przejechane coś mało jeżdze ostaTNIO.......11-2011 przejechane 116000tyś wymiana rozrządu kpl
Komentarz
-
-
Nie mam panicznego strachu przed stosowaniem w/w (zwłaszcza w przypadku obręczy ze stopów lekkich) ale instrukcja zakazuje takich praktyk.Zamieszczone przez Luki80aPewnie tak. Trochę smaru miedziowego też chyba nie zaszkodzi :roll:Zamieszczone przez roLLoTylko nie wiem czy to przyniesie jakiś efekt...Załączone pliki
Komentarz
-
-
Fakt faktem, w instrukcji jest wspomniane że nie należy smarować, ani nie oliwić śrub.
Chodziło mi o naprawdę symboliczną ilość na gwint samego tylko zabezpieczenia.
Z drugiej strony, przy wymianie na stalowe felgi, zwykła śruba trafi w ten smar.
Jeśli coś namieszałem... to najmocniej przepraszam
ops:
Była O1 AGR
Jest O1FL ALH
Komentarz
-
-
Ważne jest nie tyle nasmarowanie gwintu śruby ale tego miejsca gdzie śruba styka sie z felgą- po prosty troche smaru na kołnierz śruby zwłaszcza w przypadku alusów -u mnie właśnie śruby w aluskach sie "zapiekają"- w przypadku zimówek na stalowych odkrecaja sie łatwo, a są to te same śruby (alusy oryginalne).Zamieszczone przez Luki80aFakt faktem, w instrukcji jest wspomniane że nie należy smarować, ani nie oliwić śrub.
Chodziło mi o naprawdę symboliczną ilość na gwint samego tylko zabezpieczenia.
Z drugiej strony, przy wymianie na stalowe felgi, zwykła śruba trafi w ten smar.
Jeśli coś namieszałem... to najmocniej przepraszam
ops:
Komentarz
-
-
Dokładnie. Dosłownie przetarcie "tłustym" od smaru palcem w zupełności wystarczy. Tylko do alu to absolutnie nie miedziowy ( bo się będą żarły ) tylko zwykły syntetyczny, odporny na wodę ( może być ten np. ten od tłoczków hamulcowych / prowadnic ). Trzeba też tak samo delikatnie natłuścić piastę koła w miejscu styku z alu i potem nigdy nie będzie problemu ze zdjęciem koła. Ja zawsze smaruje piastę i śruby i nigdy w życiu nie zdarzyło mi się żeby któraś ze śrub się poluźniła ( a odkręcam koła przynajmniej 8-10 razy do roku ).Zamieszczone przez janusz35...
Ważne jest nie tyle nasmarowanie gwintu śruby ale tego miejsca gdzie śruba styka sie z felgą- po prosty troche smaru na kołnierz śruby zwłaszcza w przypadku alusów...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Albo poproś o odkręcenie i wkręcenie zwykłych, które kupisz w zasadzie wszędzie...Zamieszczone przez marekzuJesli masz sruby zabezpieczajace ori dawane do skody jedz do ASO i dokupisz przejsciowkeZamieszczone przez truchoMoja dziewczyna zgubiła tą przejściówkę do śrub zabezpieczających.
Komentarz
-




np spawajac do nich odpowiednie nakretki


Komentarz