Wkręcanie korka oleju - czy opór oznacza zerwany gwint?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ktm950
    Classic
    • 2013
    • 13

    Wkręcanie korka oleju - czy opór oznacza zerwany gwint?

    Panowie, potrzebuję poradzić się. Ostatnio przy wymianie oleju w 1.8t korek od połowy długości nie dał się już wkręcać palcami. W poprzednim aucie, przy metalowej misce cały korek zawsze mogłem wkręcić samymi palcami - tutaj przy aluminiowej musiałem użyć klucza. Zastanawiam się, czy to kwestia różnic stopów/różnic rozszerzalności cieplnej, czy może ukręca się gwint?Teść nastraszył mnie, że pewnie przy następnej wymianie zerwę gwint.
    Czy u Was korek wkręca się lekko do samego końca, czy potrzebujecie użyć klucza?
  • slawento
    Rider
    • 2016
    • 431
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Pytanie, z jaką siłą musiałeś wkręcać ten korek kluczem, bo jak tylko lekki opór to brak powodów do obaw, u mnie zawsze tak jest.
    Sławek

    Komentarz

    • ktm950
      Classic
      • 2013
      • 13

      #3
      slawento dzięki za odpowiedź. Pamiętam, że przy wkręcaniu opór sprawił, że zacząłem się zastanawiać, czy dobrze trafiłem w gwint

      Komentarz

      • logan_x
        Rider
        • 2011
        • 401
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Przy następnej wymianie proponuje sprawdzić gwint miski, u mnie było sporo opiłków, po wyczyszczeniu śruba wkręcała się z mniejszym oporem.
        Teraz za każdym razem sprawdzam. Do wyciągania opiłków z gwintu używam wkrętu do drewna.

        Komentarz

        • ktm950
          Classic
          • 2013
          • 13

          #5
          Olej wymieniony. Koniec końców pojechałem do mechanika, aby w razie fuck upu prodczas dokręcania korka coś zaradził na miejscu. Poprosiłem też o sprawdzenie gwintu przed wkręceniem korka.
          No i podobno gwint jest okey. Zobaczymy jak bedzie przy następnej wymianie.
          Dzięki za sugestie.

          Komentarz

          • andru123
            Elegance
            • 2010
            • 783
            • Toyota
            • ATF 2.0 MPI 120 KM

            #6
            chyba ze mechanik wkrecil na pakuly , albo jakis klej , zdarza sie ale tylko przez to ze sie ZA MOCNO KOREK DOKRECI , przy odkrecaniu widac jak sie ladnie na srubie gwint wykreca
            jest O1 RS 1.8T XENON
            była O1 1.9 TDI AGR

            Komentarz

            • Marian 2
              L&K
              • 2007
              • 1085
              • Octavia I combi (1U5)
              • AQY 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Tu na wszelki wypadek jak można poradzić sobie z zerwanym gwintem w misce olejowej:

              Na tym "wynalazku" jeżdżę już więcej niż 15 lat i niema żadnych problemów, nawet nie myślę o jakimś tam gwintowaniu, czy tulejowaniu. Gumka wymieniana mniej więcej co trzy lata (przy kolejnej wymianie oleju).

              Komentarz

              Pracuję...