Problem z turbo!!! wyczuwalna od 2500ob/min

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Cortez_2
    Classic
    • 2011
    • 3

    Problem z turbo!!! wyczuwalna od 2500ob/min

    delanopl,
    Ja mam dodatkowo szyby w Warcie. Oprócz AC. Uderzenie kamienia( niewazne że odprysk) trzeba zgłosić w 48h od zdarzenia, bo jak się pojawi pajączek rozwojowy to mogą nie uznac. Skierowali do jaanaglas, a tam próba klejenia lub wymiana. U mnie wystarczyło klejenie
  • Kamilof86
    Classic
    • 2010
    • 8

    #2
    Problem z turbo!!! wyczuwalna od 2500ob/min

    Witam. Mam taki problem z turbiną w Octavia I z 2000r 1.9 TDI 110km AHF. Problem wygląda tak że turbina załącza dopiero przy 2500 ob/min a nie jak powinna od 1800. W przedziale 1800 - 2500 silnik nie ma mocy a gdy już wkreci sie do 2500 wciska w fotel. Czy to wina jakiegoś elektrozaworu czy turbo jest do wymiany?? Proszę o pomoc.

    Komentarz

    • filipT
      Rider
      • 2010
      • 554

      #3
      możliwe że przepływomierz lub zawór n75.
      Mój Szkodnik

      Komentarz

      • Piotrus
        Rider
        • 2004
        • 524

        #4
        Re: Problem z turbo!!! wyczuwalna od 2500ob/min

        Zamieszczone przez Kamilof86
        Witam. Mam taki problem z turbiną w Octavia I z 2000r 1.9 TDI 110km AHF. Problem wygląda tak że turbina załącza dopiero przy 2500 ob/min a nie jak powinna od 1800. W przedziale 1800 - 2500 silnik nie ma mocy a gdy już wkreci sie do 2500 wciska w fotel. Czy to wina jakiegoś elektrozaworu czy turbo jest do wymiany?? Proszę o pomoc.
        Wygląda na nie przymykające się do końca kierownice na turbinie, powodem może być np nieszczelność mieszka lub też dziurawe wężyki.
        Piotruś
        AGR(RIP) + ALH

        Komentarz

        • MartinezTychy
          Drive
          • 2010
          • 80

          #5
          Kamilof86,
          Przytarte kierownice na Turbinie.
          Często tak jest gdy sie przytną do dołądowanie jest w dolnym lub w górnym zakresie obrotów.
          Gdyby top był zawór N 75 po przekroczeniu 2000 tyś poczujesz brak mocy.
          Pozdrawiam.
          Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          Komentarz

          • senectus
            Drive
            • 2007
            • 87

            #6
            Lub tzw. gruszka. Miałem to samo, mechanicy mi wymienili n75, przepływomierz, jeden to już chciał katalizator wycinać, aż wyczytałem na forum żeby sprawdzić tę gruszkę i to było to.

            Komentarz

            • Kamilof86
              Classic
              • 2010
              • 8

              #7
              dzięki za wskazówki, przepływomierz jest ok, zawór n75 też (sprawdzałem podmieniając na inne) teraz sprawdzę tę gruszkę i zobaczymy co będzie, jeśli to też nie pomoże pozostaje zapewne wymiana turbiny.

              Komentarz

              • arkady
                Ambiente
                • 2010
                • 136
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Zanim wymienisz turbinę przeczyść kierowniczki. Przerabiałem to 3 tygodnie temu, tylko u mnie do wymiany była jeszcze przepływka.
                No i jeszcze jedno...sprawdzałeś VAG-iem czy był błąd przepływki, czy tylko podmieniłeś ?

                Komentarz

                • Kamilof86
                  Classic
                  • 2010
                  • 8

                  #9
                  nie sprawdzałem Vag-iem tylko podmieniłem i przepływka wydaje sie byc spoko. A gdzie znajdują sie te kierowniczki??

                  Komentarz

                  • Andrev3
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 6116

                    #10
                    Kamilof86, kierowniczki są w turbinie 8) musisz jechać na czyszczenie do firmy która się tym zajmuje
                    RENT COMPLEX

                    DACAR.team

                    Komentarz

                    • seba694637
                      Classic
                      • 2010
                      • 4

                      #11
                      Sory że odkope temat.
                      Octavia 1.9Tdi 90KM. 1997r.
                      Gdy kupiłem używaną skode w styczniu tego roku turbo było zawsze wyczuwalne przy 2,5tys. obr. A od niedawna nie zawsze się ,,włancza,, a gdy włączy się to na 3 tys. obrotów.
                      Dodam że samochodem często jezdziło się delikatne (żeby było mniejsze spalanie na 2 tys. obr.)

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        To auto z twojego profilu?
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz

                        • seba694637
                          Classic
                          • 2010
                          • 4

                          #13
                          Nie, Nie patrz do profilu bo tam źle zapisałem.
                          Octavia tour tak jak pisałem wcześniej.
                          Dziś zgasła jak jechałem i nie chce odpalić...
                          Gdy kupiłem auto z komisu turbo włanczało sie zawsze przy 2500.

                          [ Dodano: Pon 30 Sie, 10 18:45 ]
                          Czy to normalne że w 90 konnej wersji turbo czuć dopiero przy 2500 ??

                          Komentarz

                          • bradley
                            L&K
                            • 2008
                            • 1465

                            #14
                            Jak z 97` to tam AGR siedzi. Logi dynamiczne przede wszystkim trzeba zrobic.
                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                            Komentarz

                            • seba694637
                              Classic
                              • 2010
                              • 4

                              #15
                              Zamieszczone przez bradley
                              Jak z 97` to tam AGR siedzi. Logi dynamiczne przede wszystkim trzeba zrobic.
                              Jestem nowy i niewiem o czym mówisz
                              Odpisz tylko czy turbo w mojej skodzinie powinno dawać moc na 1800 obrotów czy na 2500 ??
                              Z góry dziękuje za cierpliwość

                              EDIT__ Nie jestem w temacie, yyy jakie logi dynamiczne ??

                              Komentarz

                              • konkon
                                Rider
                                • 2008
                                • 667
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Przy 1800 obrotach, w granicach maksymalnego momentu obrotowego powinien b. dobrze przyspieszać. Turbo się nie załącza, pracuje cały czas. Jeżeli do 2.5 czy 3 tys. obr. wiele się nie dzieje a potem jest dużo lepiej to nie jest normalne.
                                Konrad
                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                90 konny AGRessor
                                PerfectServiceBy DGW
                                WhitePride :smokedevil

                                Komentarz

                                • outlaw
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 237
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  moze byc , zawor, kolektor dolotowy, lub gruszka, jesli nie pali sie kontrolka to , -raczej- turbina jest dobra

                                  [ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 15:33 ]
                                  8)

                                  [ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 15:34 ]
                                  8)

                                  [ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 15:35 ]
                                  8)
                                  Załączone pliki
                                  prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                  Komentarz

                                  • bradley
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1465

                                    #18
                                    outlaw, jakbys zdjac ssacy to kanaly w glowicy pewnie tez zalepione.
                                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                    Komentarz

                                    • sebwiecz
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 328
                                      • Yeti (5L)

                                      #19
                                      Ostatnio czyściłem u siebie, EGR tak samo zaje***y.
                                      Po czyszczeniu masakra, nie to auto, przy okazji wyczyściłem też cały dolot.
                                      Dziadostwo takie twarde i lepkie
                                      Pojeździłem miesiąc i w poniedziałek padła mi przepływka i znowu muł, kur***wa mać!!!

                                      Więc zabieg trochę czasochłonny ale warto tam zajrzeć od czasu do czasu.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

                                      Komentarz

                                      • songohou
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 43

                                        #20
                                        Warto zajrzeć choćby z ciekawości... u mnie skończyło się odcięciem EGR'a i skończyły się problemy...
                                        http://www.majkadesign.pl/

                                        Komentarz

                                        • pinoczet81
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 24

                                          #21
                                          witam.
                                          ja to samo zrobiłem w swoi silniku wyczyśiłem egr i doloty a potem zaślepiłem zawór egr i spokój,silnik ma dostawac powietrze do spalania a nie spaliny z powietrzem. pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • dejot
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 11

                                            #22
                                            witam. Jeżdzę octavią z 2001 roku, 1.9TDI 110 koni. Ostatnio jadą autostradą nie mogłem jechać więcej niż 130km/h! Szlak mnie trafiał, stąd moje pytanie. Co może być przyczyną? Poza tym turbina też nie pracuje tak jak powinna, jak deptne to czasem czuć moc, a czasem jedzie się jednostajnie..

                                            Komentarz

                                            • Darion
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 26

                                              #23
                                              Witam! U mnie to samo 130 max. Muł okropny, po wyłączeniu na chwilę ok, i wtedy słychać na wolnych gwizd turbiny. Zapala mi się żółta kontrolka od asr-u. Czy to również pewien rodzaj diagnostyki? EGR czarny i dookoła rur od odmy czarno od oleju. Taką kupiłem, jeździła kobieta po mieście. Myślę żeby podstawić N75, ale czy to to?

                                              [ Dodano: Pon 06 Wrz, 10 19:03 ]
                                              Musze dodać, że to 2002 90 km... Jeżeli się nie mylę ALH... Mam źle w profilu.

                                              [ Dodano: Pią 10 Wrz, 10 22:25 ]
                                              Witam! Podmieniłem n75 bez zmian. Podstawiłem przepływkę bez zmian. Turbo dosłownie gwizda tylko w dolnym zakresie obrotów. Vag pokazał n75 i przepływomierz ale nadal tak samo. Czy faktycznie rozebrać turbinkę?

                                              Komentarz

                                              • Marek Kwiecień
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 107

                                                #24
                                                Darion, Witaj, ja ostatnio u siebie miałem podobne objawy - do 120km/h i dalej nic... Jak się okazało, zapieczone miałem kierowniczki w turbinie. Czyszczenie turbinki w sumie zajęło mi tydzień, ale teraz myślę, że byłaby to kwestia 2-3 dni. Dodatkowo przeczyściłem sobie zawór N75. Wyczyściłem praktycznie cały dolot do turbiny i zainstalowałem separator oleju, żeby już tego syfu tam nie ładować. Póki co działa bardzo fajnie. Na dniach jeszcze sprawdzę/przeczyszczę przepływomierz. Różnica w przyspieszeniu i prędkości jest kolosalna. Cała sprawa jest do zrobienia samemu przy odrobinie samozaparcia i w miarę dobrych narzędziach. Nawet kanał nie jest do tego potrzebny (choć jest wskazany).
                                                W razie czego służę pomocą w temacie, bo jestem na świeżo. Pozdrawiam!
                                                P.S. Z tego co się orientuję, temat zapieczonych kierowniczek nie dotyczy silników 90-konnych

                                                MOJA OCTAVIA SLX 1.9 TDI 81kW '99

                                                Komentarz

                                                • Darion
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 26

                                                  #25
                                                  Witam!
                                                  Bardzo dziękuję za pomoc! Ja sprawdzałem na komputerze to pokazało n75 i przepływomierz. Po podstawieniu (kolejno) n75 na nowy, n18 na nowy (profilaktycznie), i przepływomierza bez zmian. W pn udało mi się na próbę rozpędzić do 160 max., ale z ogromnym trudem. Mam również wrażenie że turbina głośniej gwizda. Dziś dostałem kabel do diagnostyki, ale nie mogłem się połączyć w Windowsie 7, - "nie znaleziono sterownika", mimo że go zainstalowałem. Nie zrobiłem testów na błędy... Za kilka dni może kolega mechanik znajdzie czas to zaryzykujemy zdjęcie turbo. Czy faktycznie taka spora różnica po? Czym czyściłeś? Ja mam alh 90km ze zmienną geometrią. Pozdrawiam! Darion

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...