Problem z turbo!!! wyczuwalna od 2500ob/min

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DGW
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 2330

    #51
    Zamieszczone przez EMP-TURBO
    Oczywiście jestem zdania ,że najlepiej dostroić to na aucie ,ale doskonale Wiesz ,że nie zawsze jest to łatwe do zrobienia na aucie .Poza tym w Vag-u też jest pewna tolerancja i nie jest to takie sztywne.Jeśli było tak sztywne to żaden actuator podciśnieniowy nie byłby w stanie tego ogarnąć z racji mało precyzyjnego działania.
    Ustawiam zawsze turbosprężarki na stole w środku pola tolerancji i generalnie nigdy nie zdarza się żeby cos było nie tak.
    W niektórych autach rzeczywiście może być to trudne ale naprawiam w większości octavie i pochodne na tych samych płytach podłogowych a tu raczej problemu żadnego nie ma.
    Jeśli chodzi o VAG-a to dużo by tu pisać jak interpretuje odczyty, powiedzmy że mam już jakieś doświadczenie w tym i sobie jakoś radzę
    Oczywiście że nie da się ustawić sztangi tak żeby od samego dołu do samej góry, zadane ciśnienie pokrywało się z rzeczywistym ale jeśli
    przykład
    mamy od 2000 do 2300 overboost ponad 1.5 bara przy zadanym 0.95 lub 1.05 a przy powiedzmy 4000 utrzymuje się ono na poziomie 1.2 bara
    to jeśli z kierownicami jest wszystko ok i instalacja podciśnienia jest sprawna, potrzebna jest regulacja sztangi. Zdarza się tak bardzo często gdy turbiny mają już kilka lat a niejednokrotnie jeśli ktoś przy nich majstrował
    Z pewnością wiesz o tym tak samo dobrze jak ja więc można tak pisać i pisać bo jeszcze nie poruszyliśmy nawet tematu: co dzieje się z ciśnieniem przy niefortunnie wyregulowanej sztandze i modyfikacji zakupionej na allegro...
    Zamieszczone przez EMP-TURBO
    Rozumiem ,że montowałeś regenerowane turbosprężarki i na Vag-u nie wychodziło tak jak ma być ?

    Czy montując nową turbosprężarkę też tak jest ?
    O regenerowanych mogę powiedzieć że na 10szt. nie musiałem nic robić w jednej

    Z nowymi też jest różnie ale tu zależy od konkretnego silnika oraz czasu eksploatacji.

    Tak jak wspominaliśmy wcześniej jest np. motor BKD 2.0TDI 16V w którym należałoby sztangę regulować po wyjeździe z salonu a najlepiej połączyć to z modyfikacją programu.
    Kiedyś miałem tak oporny egzemplarz, prawie nowe BKD. Przygotowywałem auto do strojenia dla Witka z mr-motors. Chcąc mu zaoszczędzić czasu wziąłem się za reg. sztangi. Przeładowanie było dosyć mocne i utrzymywało się na poziomie 200-300mbar w górnym zakresie obrotów. To co udało mi się zrobić aby było wysterowanie w pełnym zakresie sztangi oraz żeby auto nie straciło całkowicie dołu to overboost na poziomie 1.45bar i 50-80mbar przy wysokich obrotach. Reszta należała do Witka

    Rok temu wkładałem nowego ARL-a do BXE. Na początku było w miarę ok ale mniej więcej po pół roku potrzebna była regulacja ponieważ zrobił się luz między sztangą a dźwigienką od kierowniczek

    Tak jak napisałeś, jest wiele "firm" zajmujących się regeneracją i być może nie do końca wiedzą co robią. Mam nadzieję że kiedyś będę miał przyjemność sprawdzić suszarkę po
    regeneracji u Ciebie

    Pozdrawiam
    NFPNorth-West
    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
    WARSZTAT www.dsize.pl
    ->
    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

    Komentarz

    • Darion
      Classic
      • 2010
      • 26

      #52
      Witam! Dopiero miałem możliwość przetestowania skody na autostradzie w Niemczech. Powiem tak - czyszczenie które zrobiliśmy rozwiązało problem z trybem awaryjnym i max. prędkością 130 km/h. Dla testu w dozwolonym miejscu rozpędziłem się z ogromnym strachem do 200 i był jeszcze zapasik. ale odpuściłem. Zatem czyścić Panowie! Dziękuję Wszystkim za pomoc!!!! Teraz "robię' inne drobiazgi.

      Komentarz

      • Space99
        Rider
        • 2008
        • 275
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #53
        Dlaczego tak bujacie te autka? Ograniczenie trybu awaryjnego włącza się przy pewnych obrotach i obciążeniu więc nie trzeba bic rekordów prędkości. Wystarczy autostrada, lekka górka i but w podłoge np. na 3 biegu. Zrobić kilka razy i już a prędkość ... niższa. Tryb awaryjny odrazu czuć bo autko cieżko ma wciągnąć 3000rpm.
        pozdrawiam Marcin

        Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

        Komentarz

        • Bialy
          Rider
          • 2009
          • 306

          #54
          dobrygrzeswawa, mam pytytanko. Czy niewyregulowana sztanga daje jakieś odczuwalne oznaki? Miałem wymienianą sztangę w warsztacie, ale nie jestem pewien co do jakości "regulacji" (bardziej skłaniam się ku metodzie odkręć stare i przykręć nowe). Zauważyłem też, że przy "górnych" obrotach (od ok. 3800) buda wpada w straszny rezonans i mógłbym przysiąc, że nie było tego przed wymianą sztangi...

          Komentarz

          • rumianko
            Ambiente
            • 2009
            • 160

            #55
            Bialy, wpadnij na diagnozę to zobaczymy co tam u ciebie jest nie tak.
            chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
            Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
            one quoter mile - 13,3 tdikiem.
            promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #56
              Bialy, jeśli ktoś nie ma o tym za dużego pojęcia to wszystkiego można się spodziewać.
              Podjedź do kol.rumianko, powinien pomóc, mam nadzieję że ogarniecie temat.
              Pozdr.
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • rumianko
                Ambiente
                • 2009
                • 160

                #57
                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                Podjedź do kol.rumianko, powinien pomóc, mam nadzieję że ogarniecie temat.
                bez żadnego problemu jeśli chodzi o turbo tylko ich nie wywarzamy dynamicznie cała reszte od diagnozowania ściągania i szkiełkowania na miejscu robimy.
                chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                Komentarz

                • outlaw
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 237
                  • Octavia I (1U2)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                  #58
                  dolacze sie , wiec wyczuwalne turbo jest od 2000-2100 obrotow ma byc wedlug ksiazki od 1850-1900 obrotow, turbo jest po regeneracji, wymienilem zawor n75 przeplywke, wymienilem wezyki i nic, podmienilem gruszke z tego samego turba i nic, podpiolem pod dwa rozne kompy i nic, czy moze byc ze alternator nie laduje i nie ma pradu zeby wzbudzic n75? bo cyka mi jak dam gazu i jak sie zalacz turbo okolo 2050 obrotow, jezdzi ok spalanie ok, doslownie czeski film :shock:
                  prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                  Komentarz

                  • EMP-TURBO
                    Drive
                    • 2010
                    • 89

                    #59
                    sprawdz na początek czy po odpaleniu auta, sztangę actuatora ( gruszki ) wciaga do momentu oparcia się cięgna w korpusie o zderzak, w korpusie jest taki mały zderzak, szpileczka z gwintem M5 i śrubka kontrującą. Cięgno ma sie oprzeć o ten zderzak,
                    ......turbo może miec również niewłaściwie wyregulowany przepływ spalin, czyli kąt zmiennej geometrii i wtedy pozostaje regulacja tylko tym kołkiem co na aucie jest niezbyt przyjemne, a czasami niemożliwe ...........
                    www.emp-turbo.pl
                    www.facebook.com/emp-turbo

                    Komentarz

                    • outlaw
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 237
                      • Octavia I (1U2)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                      #60
                      sztanga chodzi , jak powinna, narazie zaczela zalaczac od 2050 obrotow, turbo , moze to zapieczony na ktoryms z tlokow pierscien? albo wtrysk nie podaje dawki... czeski film :?
                      prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                      Komentarz

                      • Wolga85
                        Rider
                        • 2014
                        • 288
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #61
                        Czy sztanga dobrze wyregulowana zrób loga dynamicznego z doładowanie i wysterowaniem n75 dobrze wyregulowana sztanga to miedzy 2000-a 3000 RPM około 60 % na wysterowaniu n75. Takie cyrki że tubo późno wstaje to tez czasem słabe podciśnienie dziurawe przewody od niego i słaba pompa Vaccum (potrzebuje większych obrotów do wytworzenia zadanego podciśnienia). Raz spotkałem się też z pękniętym kolektorem i spaliny zamiast kręcić turbo uciekały sobie radośnie pod maskę.

                        Komentarz

                        • outlaw
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 237
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #62
                          wiec zabralem sie za wymontowanie turba i utknalem z palcem w d...., jedna z srub do kolektora wydechu sie zapiekla, coz 6 godzin dlubania zeby sie dostac do turba poszlo do ...., ale juz wiem jakie klucze sa mi potrzebne w wtorek jade do mechnika oblukac co jest nie teges podmienimy turbiny , jak wroce z jazdy testowej to napisze jak to chodzi :|11/12/2014 jestem z opoznieniem ale , wlasnie ale, mechanior zalozyl inna trubine ktora mialem i jade na test a tu doooooooopa default 70 mil i nie wiecej(((, wylaczylem kluczyk z stacyjki odpalilem i dzida idzie 1900 rpm i grzeje moze to nie szalencza jazda ale czuc go lepiej, ino co czemu mial ten default mechanior mowil mi ze , przeczyscil kierowniczki nim zakladal trubine wiec co :| zawor wezyk pompa vacum wszystkie te czesci wymienione na sprawne, coz pojedze na wolnym na prestivck i z powrotem to bede bardziej wiedzila co jest co :roll:
                          prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                          Komentarz

                          Pracuję...