Zamieszczone przez EMP-TURBO
Jeśli chodzi o VAG-a to dużo by tu pisać jak interpretuje odczyty, powiedzmy że mam już jakieś doświadczenie w tym i sobie jakoś radzę
Oczywiście że nie da się ustawić sztangi tak żeby od samego dołu do samej góry, zadane ciśnienie pokrywało się z rzeczywistym ale jeśli
przykład
mamy od 2000 do 2300 overboost ponad 1.5 bara przy zadanym 0.95 lub 1.05 a przy powiedzmy 4000 utrzymuje się ono na poziomie 1.2 bara
to jeśli z kierownicami jest wszystko ok i instalacja podciśnienia jest sprawna, potrzebna jest regulacja sztangi. Zdarza się tak bardzo często gdy turbiny mają już kilka lat a niejednokrotnie jeśli ktoś przy nich majstrował
Z pewnością wiesz o tym tak samo dobrze jak ja więc można tak pisać i pisać bo jeszcze nie poruszyliśmy nawet tematu: co dzieje się z ciśnieniem przy niefortunnie wyregulowanej sztandze i modyfikacji zakupionej na allegro...
Zamieszczone przez EMP-TURBO
Z nowymi też jest różnie ale tu zależy od konkretnego silnika oraz czasu eksploatacji.
Tak jak wspominaliśmy wcześniej jest np. motor BKD 2.0TDI 16V w którym należałoby sztangę regulować po wyjeździe z salonu a najlepiej połączyć to z modyfikacją programu.
Kiedyś miałem tak oporny egzemplarz, prawie nowe BKD. Przygotowywałem auto do strojenia dla Witka z mr-motors. Chcąc mu zaoszczędzić czasu wziąłem się za reg. sztangi. Przeładowanie było dosyć mocne i utrzymywało się na poziomie 200-300mbar w górnym zakresie obrotów. To co udało mi się zrobić aby było wysterowanie w pełnym zakresie sztangi oraz żeby auto nie straciło całkowicie dołu to overboost na poziomie 1.45bar i 50-80mbar przy wysokich obrotach. Reszta należała do Witka
Rok temu wkładałem nowego ARL-a do BXE. Na początku było w miarę ok ale mniej więcej po pół roku potrzebna była regulacja ponieważ zrobił się luz między sztangą a dźwigienką od kierowniczek
Tak jak napisałeś, jest wiele "firm" zajmujących się regeneracją i być może nie do końca wiedzą co robią. Mam nadzieję że kiedyś będę miał przyjemność sprawdzić suszarkę po
regeneracji u Ciebie
Pozdrawiam
Komentarz