Czy ktoś może mi powiedziec coś o czujniku obrotów ?
Wyskoczył mi błąd - czujnik obrotów , gdzie on jest umiejscowiony?
Myślę o jego wymianie , co z tym się wiąże ? czy dam radę sam go wymienic , bo
do tej pory tylko AKL znam.
mój silnik: 1.9 TDI PD BKC na pompowtryskach 105KM
podziękowania za pomoc w tej sprawie
p.s czy jest możliwośc , że czujnik jest OK , ale sygnał do niego nie dochodzi ???
był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO
Czyli nie jest w komorze silnika ? jest łatwy dostęp ???
jeśli chodzi o rozruch to auto po rozgrzaniu silnika nie raz nie odpala ... wyskakuje TYLKO błąd czujnika obrotów , sprawdziłem , że chyba sygnał do niego nie dochodzi , więc na wstępie bym go wymienił .
Zamieszczone przez delanopl
Czujnik ten, jest w bloku silnika pod filtrem oleju. Gdyby był uszkodzony, to raczej nie odpaliłbyś auta.
czyli jest on dostępny bez rozbierania skrzyni ? czyli łatwo dostępny ?
słyszałem , że może byc w silniku i bedę musiał skrzynie rozbierac.... :?:
był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO
grizzly, sprawdź najpierw stan akumulatora i rozrusznik ( zobacz przy jakim napięciu masz problem z rozruchem). przy dużych spadkach napięcia będzie taki objaw
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
robekcool , rozrusznik kręci od pierwszego ... , nawet po przejechaniu 500km i wyłączeniu
auta i odstawieniu go na 10min po chwili odpala , ale jak odstawiam go na 30 min to nadal kręci rozrusznik ale wyskakuje kontrolka silniczka i kontrolka świec żarowych miga i nie mogę odpalic , więc rozrusznik chyba jest ok.
Sprawdzę napięcie przy odpalaniu gdy ten błąd się pojawia , ale wierząc lampce kontrolnej na aku to jest koloru zielonego czyli ok.
p.s CO TO MOŻE BYC ZA OBJAW ? wykombinowałem coś ciekawego -> gdy po tych 30min odstawienia auta nie mogę odpalic to trzymam długo rozruch na rozruszniku aż w pewnym momencie szybko zaczyna kręcic , szybciej niż normalnie na początku i wtedy zaskakuje , tzn, nadal wyswietlają sie te dwie kontrolki lecz odpala :roll:
był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO
to , że kręci , nie znaczy , że prąd potrzebny do rozruchu jest wystarczający (za niskie napięcie lub zbyt wolna praca rozrusznika). podmień aku na próbę , jak nie pomoże -wyczyść i nasmaruj rozrusznik (może suchy). walczyłem kiedyś z sharanem na pompkach- miał tak, że zimny odpalał, przy temp. 50 st już ciężko, czasem wcale. w/w pomogły
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
Sprawdziłem aku - podmieniłem na inny , dalej tak samo się zachowuje :?
Zanim dobiorę się do rozrusznika chcę sprawdzic ten czujnik ( oczyscic go i sprawdzic przewody ) i tutaj pytanie :
Czy ktoś może mi pokazac na schemacie / zdjeciu gdzie ten czujnik sie znajduje ???
[ Dodano: Pią 03 Wrz, 10 23:56 ]
Nikt nie posiada schematu gdzie ten czujnik się znajduje ????
[ Dodano: Czw 23 Wrz, 10 14:35 ]
Witam po dłuższym czasie .
Co do tego mojego uszkodzenia i problemu z odpalaniem na gorącym silniku.
Wina leżała po stronie jednak czujnika obrotów :szeroki_usmiech
Wymiana czujnika to grubsza sprawa , aby sie dostac do neigo trzeba sporo osprzętu przy filtrze oleju zdemontowac łącznie z metalową uszczelką (przy obiegu płynu chłodzenia).
Koszta napraway gdyby kiedyś ktoś miał taki problem:
czujnik ORI - 180zł + uszczelka metalowa 80zł + płyn chłodniczy + 1litr oleju (tyle wycieka przy sciaganiu osprzetu) + robocizna , mysle ze calosc okolo 450zł
Proponuje zaczynac od sprawdzania tego czujnika i nie grzebac w rozruszniku bo widocznie rozrusznik i aku były ok
był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO
Efekt jest taki że jak się pojawi to dupa kręci i nie odpala pomaga odczekanie chwilę i odpala różnie to bywa ostatnio to 30 min jak i 2 minuty ogólnie jeździ bez problemu nadmienię że wymieniałem rozrząd ale nie powinno być to mieć wpływu pyt jak by padł to czy już wogóle by nie odpalił i kręcił czy może jest to winna kabelka lub zimny lut i gdzie dokładnie jest ten czujnik na sieci mówią o przodzie między silnikiem a chłodnica w bloku silnika jakieś foto lub dokładny opis jeśli można
Komentarz