czujnik obrotów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • djluk
    Classic
    • 2011
    • 8

    czujnik obrotów

    dzieki za odpowiedz
    a wiesz moze czy np przegrzanie silnika moze wplynac na izolator, bo raz jechalem i mi sie mocno zagrzal
  • grizzly
    Drive
    • 2010
    • 95

    #2
    czujnik obrotów

    Czy ktoś może mi powiedziec coś o czujniku obrotów ?
    Wyskoczył mi błąd - czujnik obrotów , gdzie on jest umiejscowiony?
    Myślę o jego wymianie , co z tym się wiąże ? czy dam radę sam go wymienic , bo
    do tej pory tylko AKL znam.

    mój silnik: 1.9 TDI PD BKC na pompowtryskach 105KM


    podziękowania za pomoc w tej sprawie


    p.s czy jest możliwośc , że czujnik jest OK , ale sygnał do niego nie dochodzi ???
    był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
    skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
    jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO

    Komentarz

    • delanopl
      Elegance
      • 2009
      • 831

      #3
      Czujnik ten, jest w bloku silnika pod filtrem oleju. Gdyby był uszkodzony, to raczej nie odpaliłbyś auta.

      Komentarz

      • grizzly
        Drive
        • 2010
        • 95

        #4
        Czyli nie jest w komorze silnika ? jest łatwy dostęp ???
        jeśli chodzi o rozruch to auto po rozgrzaniu silnika nie raz nie odpala ... wyskakuje TYLKO błąd czujnika obrotów , sprawdziłem , że chyba sygnał do niego nie dochodzi , więc na wstępie bym go wymienił .

        Zamieszczone przez delanopl
        Czujnik ten, jest w bloku silnika pod filtrem oleju. Gdyby był uszkodzony, to raczej nie odpaliłbyś auta.
        czyli jest on dostępny bez rozbierania skrzyni ? czyli łatwo dostępny ?
        słyszałem , że może byc w silniku i bedę musiał skrzynie rozbierac.... :?:
        był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
        skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
        jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          grizzly, sprawdź najpierw stan akumulatora i rozrusznik ( zobacz przy jakim napięciu masz problem z rozruchem). przy dużych spadkach napięcia będzie taki objaw
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • grizzly
            Drive
            • 2010
            • 95

            #6
            robekcool , rozrusznik kręci od pierwszego ... , nawet po przejechaniu 500km i wyłączeniu
            auta i odstawieniu go na 10min po chwili odpala , ale jak odstawiam go na 30 min to nadal kręci rozrusznik ale wyskakuje kontrolka silniczka i kontrolka świec żarowych miga i nie mogę odpalic , więc rozrusznik chyba jest ok.
            Sprawdzę napięcie przy odpalaniu gdy ten błąd się pojawia , ale wierząc lampce kontrolnej na aku to jest koloru zielonego czyli ok.

            p.s CO TO MOŻE BYC ZA OBJAW ? wykombinowałem coś ciekawego -> gdy po tych 30min odstawienia auta nie mogę odpalic to trzymam długo rozruch na rozruszniku aż w pewnym momencie szybko zaczyna kręcic , szybciej niż normalnie na początku i wtedy zaskakuje , tzn, nadal wyswietlają sie te dwie kontrolki lecz odpala :roll:
            był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
            skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
            jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              to , że kręci , nie znaczy , że prąd potrzebny do rozruchu jest wystarczający (za niskie napięcie lub zbyt wolna praca rozrusznika). podmień aku na próbę , jak nie pomoże -wyczyść i nasmaruj rozrusznik (może suchy). walczyłem kiedyś z sharanem na pompkach- miał tak, że zimny odpalał, przy temp. 50 st już ciężko, czasem wcale. w/w pomogły
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • grizzly
                Drive
                • 2010
                • 95

                #8
                Sprawdziłem aku - podmieniłem na inny , dalej tak samo się zachowuje :?
                Zanim dobiorę się do rozrusznika chcę sprawdzic ten czujnik ( oczyscic go i sprawdzic przewody ) i tutaj pytanie :

                Czy ktoś może mi pokazac na schemacie / zdjeciu gdzie ten czujnik sie znajduje ???

                [ Dodano: Pią 03 Wrz, 10 23:56 ]
                Nikt nie posiada schematu gdzie ten czujnik się znajduje ????

                [ Dodano: Czw 23 Wrz, 10 14:35 ]
                Witam po dłuższym czasie .
                Co do tego mojego uszkodzenia i problemu z odpalaniem na gorącym silniku.
                Wina leżała po stronie jednak czujnika obrotów :szeroki_usmiech

                Wymiana czujnika to grubsza sprawa , aby sie dostac do neigo trzeba sporo osprzętu przy filtrze oleju zdemontowac łącznie z metalową uszczelką (przy obiegu płynu chłodzenia).
                Koszta napraway gdyby kiedyś ktoś miał taki problem:
                czujnik ORI - 180zł + uszczelka metalowa 80zł + płyn chłodniczy + 1litr oleju (tyle wycieka przy sciaganiu osprzetu) + robocizna , mysle ze calosc okolo 450zł

                Proponuje zaczynac od sprawdzania tego czujnika i nie grzebac w rozruszniku bo widocznie rozrusznik i aku były ok
                był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
                skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
                jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO

                Komentarz

                • krisoctav
                  Rider
                  • 2008
                  • 417

                  #9
                  podpinam się pod temat wyskakuje mi taki błąd octavia 2.0 benzyna

                  16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
                  P0321 - 35-10 - - - Intermittent

                  Efekt jest taki że jak się pojawi to dupa kręci i nie odpala pomaga odczekanie chwilę i odpala różnie to bywa ostatnio to 30 min jak i 2 minuty ogólnie jeździ bez problemu nadmienię że wymieniałem rozrząd ale nie powinno być to mieć wpływu pyt jak by padł to czy już wogóle by nie odpalił i kręcił czy może jest to winna kabelka lub zimny lut i gdzie dokładnie jest ten czujnik na sieci mówią o przodzie między silnikiem a chłodnica w bloku silnika jakieś foto lub dokładny opis jeśli można

                  Komentarz

                  Pracuję...