Zamieszczone przez zwonko
Zobacz wpis
[O1] Silnik 2.0 AQY - jego bolączki - lista problemów i rozwiązania? :)
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpisJeśli przepływka kłamie i pokazuje za duże wartości to bedzie dużo palił dużo lał i będze za bogato. A sprawdzenie jest dziecinnie proste bo wystarczy zrobić dobrego loga. Tak samo sprawdzenie EVAPu na to czy nie powoduje błędu mieszanki jest prościzną.nigdzie w sprzedaży tego nie widzę, a na google jakieś babole wyskakują
tak jakby ta część nie istniała dla tej Skody. Chyba, że fachowo jakoś inaczej się nazywa?
ale sprawdzałem już też pod nazwą "filtr oparów paliwa" itp.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisNa pewno masz EVAP . Tutaj link z naszego forum jak to wygląda i gdzie jest umiejscowione
http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...i-filtr-paliwa) to co innego? wtryski/popychacze? innej opcji chyba nie ma, nie?
myślę również o profilaktycznym wyczyszczeniu wtrysków w myjce ultradźwiękowej - co o tym myślicie? Robił ktoś z Was? :P
Komentarz
-
-
na biegu jałowym płyn osiąga większa temperaturę to normalne, jak jedziesz to dodatkowo chłodzi go pęd powietrza , wiatrak włącza się bo płyn jest na dużym obiegu - tez normalne, wiatrak chłodzi płyn, który przepływa przez chłodnicę .
Tu masz link do "ksiązki serwisowej silnika" - w uproszczeniu informacje , jakie parametry powinien mieć silnik, miłej lektury :
https://pl.scribd.com/doc/82022154/M...PK-AQY-AZH-AZJ
Pytanie z innej beczki, ile Ci oleju spala na 1kkm ??
Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisna biegu jałowym płyn osiąga większa temperaturę to normalne, jak jedziesz to dodatkowo chłodzi go pęd powietrza , wiatrak włącza się bo płyn jest na dużym obiegu - tez normalne, wiatrak chłodzi płyn, który przepływa przez chłodnicę .
Tu masz link do "ksiązki serwisowej silnika" - w uproszczeniu informacje , jakie parametry powinien mieć silnik, miłej lektury :
https://pl.scribd.com/doc/82022154/M...PK-AQY-AZH-AZJ
Pytanie z innej beczki, ile Ci oleju spala na 1kkm ??
Na 1000 km spala mi... sam nie wiemmam to auto dopiero od 14 miesięcy i przejechałem nim dopiero 10 000km bodajże - przez ten czas dolałem ogółem 3litry? tak myślę. Teraz od wymiany oleju przejechałem z 300-400km i wczoraj patrzyłem to niby dalej jest max.... tylko, że to też nie nie wiem czy jest miarodajne bo od dłuższego czasu jeżdżę bardzo krótkie dystanse no ale w ciągu tych 10 000km łącznie przejechałem może 1500km ekspresówkami i autostradami - wtedy chyba najwięcej pożera oleju, nie?
Ostatnio edytowany przez shinjii; 47321.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shinjii Zobacz wpis1500km ekspresówkami i autostradami - wtedy chyba najwięcej pożera oleju, nie?
Komentarz
-
-
Nie wiem czy już o tym pisałem, bo tyle tutaj pisałemale... dzisiaj byłem przeparkować auto, więc wiadomo, silnik zimny itd. po przeparkowaniu (200-300metrów?) na nowym miejscu spalanie bylo około 30l/100km i przy cofaniu pojawiły się kłęby białego dymu... więc to raczej nie była "woda" bo tak nagłe duże spalanie nawet na zimnym u mnie nie występuje, co to może być? Już miałem tak ze 2-3 razy, z tym, że wcześniej przy staniu na światłach na rozgrzanym silniku (z górki), także nie jest to notoryczne.
Te durne wtryski? Dodatkowo w załączniku daję screen z błędów jakie miałem w momencie białego dymu, bo podłączyłem od razu ELM327, jak widać pojawiły się dwa "tymczasowe", te wcześniejsze już były.
EDIT: Może przeczyszczę też przepływomierz...Załączone plikiOstatnio edytowany przez shinjii; 47321.
Komentarz
-
-
Odnośnie postu powyżej - tutaj filmik - ale bardziej mnie na nim interesuje ten dziwny "zgrzyt" jakby coś się zacierało, najlepiej posłuchać na słuchawkach. Przy mocniejszym gazowaniu i po odpuszczeniu gazu jest taki dziwny dźwięk... co to? Ten zajechany katalizator czy coś innego? podczas jazdy nie słychać nic takiego...chyba...
Komentarz
-
-
Siemano - nic z tym autem od tamtego czasu nie robiłem (oprócz przeczyszczenia przepływomierzu) - nagle w te upały zaczęło mi wpie**alać cały płyn chłodniczymam nadzieję, że to nie uszczelka pod głowicą - jakieś pomysły? Wycieków nigdzie nie widać.... ale to prawdopodobnie przez to, że szybko paruje przy tych upałach? Sam już nie wiem
Dodam, że odkąd to auto mam, czyli 1.5 roku? to przez ten czas (do ubiegłego tygodnia) nie ubywało nawet ani 1ml płynu.
Komentarz
-
-
mam 2.0 ( rocznik 2004 kod AZJ ) od roku. Auto lata - trasy, miasto - co pół roku wymiana oleju, filtrów itp. Przebieg 194 000 ( czyli powiedzmy dotarty) i prze ten okres nie działo mi sie praktycznie nic. Złoty motor. Oleju na 10 tyś licznikowe dolałem może 0,7 L ?( z czego więcej w szmatę wytarłem i delikatni pocił sie przy korku oleju). Albo trafiłem na dobrze rozjeżdzony i dotarty egzemplarz albo poprawili te 2.0 z biegiem lat. Ogółem pewnymi rzeczami typu minimlane falowanie ( 810-820-810-820 .... ), czy np jakiś czas drganie motoru ( nie widoczne gołym okiem ) już nie zwracam uwagi. Latam na LPG - pilnuję wszystkich wymian, czyszczenia w okresie zimowym odmy, nie pałuje na zimnym, nie katuje do czerwonego pola . Po prostu zgodnie z możliwościami tego motoru go uzytkuję i jak do tej pory poza uwalonym czujnikiem położenia wału problemów nie stwarza. Dodam, ze po wymianie na Boscha oryginał nowy czujnik położenia wału znikneło w duzym stopniu drganie, odpala jak pszczółka nie wazne czy ciepły czy zimny i wyrównała sie mocno praca silnika. Dla mnie 2.0 to nie 1.8T - to ma w miare spokojnie jechac i jechac a nie ganiac i pokazywac, kto jest najszybszy w mieście
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez icemerc Zobacz wpismam 2.0 ( rocznik 2004 kod AZJ ) od roku. Auto lata - trasy, miasto - co pół roku wymiana oleju, filtrów itp. Przebieg 194 000 ( czyli powiedzmy dotarty) i prze ten okres nie działo mi sie praktycznie nic. Złoty motor. Oleju na 10 tyś licznikowe dolałem może 0,7 L ?( z czego więcej w szmatę wytarłem i delikatni pocił sie przy korku oleju). Albo trafiłem na dobrze rozjeżdzony i dotarty egzemplarz albo poprawili te 2.0 z biegiem lat. Ogółem pewnymi rzeczami typu minimlane falowanie ( 810-820-810-820 .... ), czy np jakiś czas drganie motoru ( nie widoczne gołym okiem ) już nie zwracam uwagi. Latam na LPG - pilnuję wszystkich wymian, czyszczenia w okresie zimowym odmy, nie pałuje na zimnym, nie katuje do czerwonego pola . Po prostu zgodnie z możliwościami tego motoru go uzytkuję i jak do tej pory poza uwalonym czujnikiem położenia wału problemów nie stwarza. Dodam, ze po wymianie na Boscha oryginał nowy czujnik położenia wału znikneło w duzym stopniu drganie, odpala jak pszczółka nie wazne czy ciepły czy zimny i wyrównała sie mocno praca silnika. Dla mnie 2.0 to nie 1.8T - to ma w miare spokojnie jechac i jechac a nie ganiac i pokazywac, kto jest najszybszy w mieście
) - tak czy siak - jak Twój post ma się do mojego dzisiejszego? No chyba, że chciałeś się ogólnikowo podzielić tematem odnosząc się do tytułu wątku P
Pozdro i niech Ci służy lepiej niż mi
Komentarz
-
-
Kup jakiegoś angola za grosze albo sam motor z niego i za niewielkie pieniądze ogarniesz temat.
Ja mam na swoim AZJ 235kkm i oprócz tego, że przy ostatniej wymianie oliwy zauważyłem wyciek oleju spod chłodniczki (auto ma 16 lat) to więcej nie mam się co przyczepić do tego motoru, uszczelka już kupiona przy następnej wymianie oliwy usunę wyciek. Zużycie oliwy poniżej 1 litra /10kkm przy przewadze tras.
Obecnie od wymiany w marcu br. nie dolewałem nic, wokół komina zrobiłem jakieś 5.5kkm ale szybszych tras może z 700-800km bym uzbierał i stan może dosłownie 1 mm poniżej max spadł.
Motor możliwości ma jakie ma, pomieszanie kur.y z mułem, tzn. niezbyt żwawy w robocie i nie do zajeb.nia, trzeba go kochać jakim jest. Ale na autostradach utrzymywałem 140-150 a bywało i więcej czasem a z oliwy nie opijał.
Podejrzewam, że trafiłeś egzemplarz albo zajechany z mega przebiegiem, albo wadliwy i fabrycznie od początku zasysający olej a ktoś wcześniej przy okazji miał wyłożone przyrodzenie na uczciwe serwisowanie i teraz się przez to męczysz.
Może i AZJ jest poprawiony względem poprzednich wersji, nie wiem nie miałem porównania ale jeśli nawet to chyba nie aż tak, że APK czy AQY ma problemy a AZJ ich nie ma bo to wszystko jednym gwizdkiem podszyte. .Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
Komentarz
-
Komentarz