Kontrolka oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Darion
    Classic
    • 2010
    • 26

    #26
    Witam!
    U mnie od dwóch dni podobnie. Po przekręceniu kluczyka zapala się na krótko kontrolka żółta oleju. Po dwudziestu minutach pracy silnika zapala się kontrolka asr. Od czasu do czasu zapala się na wolnych obrotach ładowanie. Dodam że kontrolka od oleju zapaliła się kilka dni po wymianie oleju i filtra... O co chodzi?

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #27
      Zamieszczone przez songohou
      Bo nasze wózki są bardzo wrażliwe na "stan" akumulatora, w teorii wydawać by się mogło iż akumulator jest ok, wózek kręci jak szalony itp. a jednak na liczniku robi się tzw. "choinka" na liczniku, wałkowałem to w okolicach czerwca, zaczął mi się sypać alternator i napięcie w "sieci" spadło zaledwie o 0,5V na liczniku zaczęły dziać się cuda, zapalały się kontroli od ASR, ABS i oleju, ostatecznie akumulator padł wraz z alternatorem. Po naprawie altka i podładowaniu akumulatora okazało się jeszcze iż w wyniku tak tragicznego poziomu napięcia rozjechał się immo i znowu 250 peelnenów za kodowanie. Nie mniej zapamietałem iż wczesnym objawem problemów z altkiem jest właśnie "choinka" przy czym kolejność zapalania się kontrolek była różna, nie mniej najczęściej zaczynało się od ASR'u lub właśnie oleju, przez co zrobiłem jedną wymianę oleju o 5kkm wcześniej niepotrzebnie.
      Tutaj kolega podał przyczynę może to AKU
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • Darion
        Classic
        • 2010
        • 26

        #28
        Aku mam nowy. Ale alternator sprawdzę - podjadę do elektryka. Chyba, że da radę samemu?

        Komentarz

        • krzys24strd
          Classic
          • 2008
          • 33

          #29
          siema

          napisze dla przykladu.

          By ostrzegac, miałem migającą kontrolke jak kolega. jeździłem z tym jakiś rok. do momentu gdysilnik odmówił posłuszeństwa, tzn prykał po dodaniu gazu. tym magicznym dźwiękiem okazała się luźna panewka.

          po odkręceniu miski okazało się że niedbałe naprawy poprzedniego właściciela, spowodowały że w misce olejowej pływało dużo syfu, min. szczątki zerwanego gwintu po korku olejowym.

          Na początku myślałem jak kolega, czujnik wymienie, i będzie oki. Było tak przez długi czas jednakże co jakiś czas pojawiał sie sygnał i mrugająca lampka

          Sprawa skończyła sie holowankiem i wymianą silnika, wał na tyle zniszczony, że ciężko byłoby coś zrobić, panewki po ich odkęceniu rozpadły się w ręce.

          Silnik AGN - świetna konstrukcja, wytrzymała na braki smarowania, jak się okazuje.


          Radze po wtóre sprawdzić miche tak na wszelki wypadek.

          Komentarz

          • fidodido
            Rider
            • 2010
            • 440

            #30
            sprawdzić michę tzn.? odkręcić.?
            Auto: Skoda Octavia I
            Kolor: Srebrny
            Pojemność: 1,8T 20V
            Moc: 150KM
            Typ silnika: AGU
            Gaz: STAG-4

            Komentarz

            • krzys24strd
              Classic
              • 2008
              • 33

              #31
              2 śruby ciężko dostępne, ale rzeby nie spotkała Ciebie taka przykra niespodzianka jak mnie.

              Jedynie dzięki temu, że kuzyn mój mechanikiem jest, wymianka silnika bolała mnie tylko samą jego cenę.

              Komentarz

              • fidodido
                Rider
                • 2010
                • 440

                #32
                sluchaj a możesz mi zdradzić o ile to nie problem co sprawdzić i czego dopilnować po odkręceniu miski olejowej.?
                Auto: Skoda Octavia I
                Kolor: Srebrny
                Pojemność: 1,8T 20V
                Moc: 150KM
                Typ silnika: AGU
                Gaz: STAG-4

                Komentarz

                • krzys24strd
                  Classic
                  • 2008
                  • 33

                  #33
                  hmm

                  kolego zobacz czy nie masz smiecia i czy ssak pompy czysty. Jednakże pamietaj ze spuscic nalezy olej, najlepiej wymienic, jesli juz pora.

                  Ja jak odkrecilem nie mialem juz co robic...

                  Komentarz

                  • adiwaw
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 167

                    #34
                    Ja z czerwoną kontrolką oleju też już jeżdżę rok i wszystko ok. Pewnego dnia się zapaliła i tak już zostało że zapala się powyżej 2tys obrotów i już zostaje dopóki nie zgaszę silnika. Wymieniałem czujnik też nic a do pompy oleju w sumie można by zajrzeć przy najbliższej wymianie oleju. Jednak ta kontrolka ma wiele znaczeń. Słyszałem, że jednemu przeszło po zmianie oleju na mineralny innemu się zapalała bo miał słabą masę na samochodzie.

                    Komentarz

                    • fidodido
                      Rider
                      • 2010
                      • 440

                      #35
                      i szukaj wiatru w polu.?
                      Auto: Skoda Octavia I
                      Kolor: Srebrny
                      Pojemność: 1,8T 20V
                      Moc: 150KM
                      Typ silnika: AGU
                      Gaz: STAG-4

                      Komentarz

                      • krzys24strd
                        Classic
                        • 2008
                        • 33

                        #36
                        kolego adiwaw, olej półsyntetyczny jest olejem ostatecznym wsilniku AGN.

                        Nie wiem czy mineralny to dobre rozwiązanie.

                        troszkę zgłębiałem ten temat.

                        Dodam że kotrolka powyżej 2000 obrotów, zapala się gdyż nie ma sygnału z czujnika że uzyskano odpowiednie ciśnienie oleju(nie pamietam zakresu cisnień), jednak oznacza usterkę wukładzie smarowania.

                        Jak znajdę chwilę wrzuce zdjęcia z rozbiórki silnika, po takim przypadku, ku przestrodze.

                        Komentarz

                        • fidodido
                          Rider
                          • 2010
                          • 440

                          #37
                          wymieniłem dziś czujnik ciśnienia oleju i problem chyba znikł pon. po przekręceniu kluczyka i zniknięciu kontrolek nie pojawiła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju
                          Auto: Skoda Octavia I
                          Kolor: Srebrny
                          Pojemność: 1,8T 20V
                          Moc: 150KM
                          Typ silnika: AGU
                          Gaz: STAG-4

                          Komentarz

                          • tomus7
                            RS
                            • 2010
                            • 1896
                            • Peugeot

                            #38
                            Zamieszczone przez fidodido
                            wymieniłem dziś czujnik ciśnienia oleju i problem chyba znikł pon. po przekręceniu kluczyka i zniknięciu kontrolek nie pojawiła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju
                            i Tak trzymać :yay:
                            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                            Komentarz

                            • fidodido
                              Rider
                              • 2010
                              • 440

                              #39
                              Żeby było śmieszniej to wydaje mi się że wymiana ww czujnika sprawiła że auto przestało gasnąć, pożyjemy zobaczymy.
                              Tylko co ma piernik do wiatraka.?
                              Auto: Skoda Octavia I
                              Kolor: Srebrny
                              Pojemność: 1,8T 20V
                              Moc: 150KM
                              Typ silnika: AGU
                              Gaz: STAG-4

                              Komentarz

                              • tomus7
                                RS
                                • 2010
                                • 1896
                                • Peugeot

                                #40
                                Zamieszczone przez fidodido
                                Żeby było śmieszniej to wydaje mi się że wymiana ww czujnika sprawiła że auto przestało gasnąć, pożyjemy zobaczymy.
                                Tylko co ma piernik do wiatraka.?
                                znalazłem coś takiego
                                jak ktoś nie dotarł do tematu to wpadłem na to przypadkiem na (SCP). Ponoć w O2 w przedniej belce jest czujnik otwarcia pokrywy silnika (to nie jest dziwne ), jednak jeśli pomimo prawidłowego POZIOMU oleju w silniku, kontrolka się zapala a po sprawdzeniu stanu dziwnie gaśnie bez dolewanie to przyczyną może być zanieczyszczony czujnik otwarcia pokrywy silnika. Ten czujnik przy zamykaniu maski kasuje błąd na pulpicie!

                                http://forum.superbclub.pl...leju-t5794.html

                                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                Komentarz

                                • fidodido
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 440

                                  #41
                                  Zamieszczone przez tomus7
                                  Zamieszczone przez fidodido
                                  Żeby było śmieszniej to wydaje mi się że wymiana ww czujnika sprawiła że auto przestało gasnąć, pożyjemy zobaczymy.
                                  Tylko co ma piernik do wiatraka.?
                                  znalazłem coś takiego
                                  jak ktoś nie dotarł do tematu to wpadłem na to przypadkiem na (SCP). Ponoć w O2 w przedniej belce jest czujnik otwarcia pokrywy silnika (to nie jest dziwne ), jednak jeśli pomimo prawidłowego POZIOMU oleju w silniku, kontrolka się zapala a po sprawdzeniu stanu dziwnie gaśnie bez dolewanie to przyczyną może być zanieczyszczony czujnik otwarcia pokrywy silnika. Ten czujnik przy zamykaniu maski kasuje błąd na pulpicie!

                                  http://forum.superbclub.pl...leju-t5794.html

                                  no dobra kontrolka kontrolka ale mi tez same auto gasło a chyba wymiana czujnika sprawiła ze przestalo
                                  Auto: Skoda Octavia I
                                  Kolor: Srebrny
                                  Pojemność: 1,8T 20V
                                  Moc: 150KM
                                  Typ silnika: AGU
                                  Gaz: STAG-4

                                  Komentarz

                                  • will
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 30
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #42
                                    Witam mam pytanko odnośnie stanu oleju.Kiedy zapali się kontrolka od stanu oleju,z reguły dolewam około 300ml.Stan oleju wówczas jest na poziome połowy skali(część B) i tutaj moje pytanko ile oleju dolewacie tzn do jakiego stanu(do połowy bagnetu, 3/4 czy max) ??? ???

                                    Komentarz

                                    • fidodido
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 440

                                      #43
                                      3/4 bądź max na podziałce
                                      Auto: Skoda Octavia I
                                      Kolor: Srebrny
                                      Pojemność: 1,8T 20V
                                      Moc: 150KM
                                      Typ silnika: AGU
                                      Gaz: STAG-4

                                      Komentarz

                                      Pracuję...