Tylne zaciski hamulcowe - regenerować czy nowe?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • icemerc
    Rider
    • 2017
    • 304
    • Octavia I (1U2)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    Tylne zaciski hamulcowe - regenerować czy nowe?

    Siemka. Zaczynam odczuwać poblemy z tylnimi zaciskami. Pięta achillesowa nie tylko octavii ale i też VAGów z alu zaciskami z tyłu.... I teraz pytanie brzmi - kupić nowy czy regenerować ten co jest? I kolejne pytanie - 38mm czy 41 tłoczek? O1 FL z tarczami 232mm tył.

    Bedę wdzięczny za info

    pozdr

  • #2
    Dokładałem do fabii tarcze 232 z zaciskami z ibizy. Tłoczek był 38 mm (jest to napisane na zacisku), a zaciski były normalne, czyli żeliwne. Takie:

    Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.

    Komentarz

    • BASTIAN001
      L&K
      • 2013
      • 1177
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Jeżeli chodzi o rozmiar tłoczka w zaciski i jak rozpoznać jaki jest u ciebie odpowiedź znajdziesz w poniższym temacie.
      Muszę zmienić zaciski tylne w moim szkodniku, ale jak zawsze pojawił sie problem. Mianowicie chodzi o średnicę tłoczka. Z różnych zestawień wynika ze 38mm


      Co do regeneracji...chcesz to robić sam czy oddać do regeneracji...?

      Komentarz

      • icemerc
        Rider
        • 2017
        • 304
        • Octavia I (1U2)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #4
        skoro jest rozmiar nabity na zacisku musze dobrzebać sie do niego bo tak sa zawalone ze nic nie widac. Czy chcę to robić sam - obejrzałem chyba wszystkie filmy o tym jak to zrobić i teoretycznie nic trudnego - praktycznie jak popełnię bład przypłacę to już przy pierwszej próbie hamowania. Oby nie ze 150 km/h na autostradzie...

        Komentarz

        • mark711
          Rider
          • 2017
          • 267
          • Octavia I combi (1U5)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Jak masz kupić nowy zamiennik, to może lepiej regenerować oryginał. No chyba że jesteś pewien zamienników.

          Komentarz

          • BASTIAN001
            L&K
            • 2013
            • 1177
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Niby nie jest to takie trudne ale bez odpowiednich szczypcy segera do zacisków trudno jest wymontować a później równię i zamontować samoregulator. Pierścień segera musi być dobrze/głęboko zamontowany w kanału. Przy demontażu zewnętrznego uszczelnienia znajdującego między zaciskiem a dźwignią trzeba uważać aby nie uszkodzić tej okrągłej ścianki bo nie będzie później w czym zamontować nowego uszczelnienia.
            Jeden z tematów...
            zacisk-hamulcowy-zaciski-skoda-octavia-tyl-4404049931.jpg Witam po wymianie linek nie odbija prawy zacisk ręcznego, linki maja luz , problem z samym zaciskiem jak

            Komentarz

            • icemerc
              Rider
              • 2017
              • 304
              • Octavia I (1U2)
              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

              #7
              sprawdziłem co jest na zacisku wybite i okazało sie, że jest 41 czyli tłoczek 41 mm. Ehh a ja mam zacisk z Audi A4 na 38mm i myslałem, że bedzie pasował a tu lipa....

              Komentarz

              • icemerc
                Rider
                • 2017
                • 304
                • Octavia I (1U2)
                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                #8
                OLX.pl to darmowe ogłoszenia lokalne w kategoriach: Praca, Dom i Ogród, Elektronika, Moda, Rolnictwo, Zwierzęta. Dla Dzieci, Sport i Hobby, Muzyka i Edukacja, Usługi i Firmy. Szybko znajdziesz tu ciekawe ogłoszenia i łatwo skontaktujesz się z ogłoszeniodawcą. Na OLX.pl czeka na Ciebie m.in. praca biurowa, mieszkania, pokoje, samochody. Jeśli chcesz coś sprzedać - w prosty sposób dodasz ogłoszenia. Chcesz coś kupić - tutaj znajdziesz ciekawe okazje, taniej niż w sklepie. A wszystkie te ogłoszenia bez konieczności zakładania konta. Sprzedawaj po sąsiedzku na OLX.pl

                ktoś zakłądał lub miał z tym stycznośc?

                pytałem o regeneracje i koszt 150zł to wymiana gumek i wypolerowanie tłoczki. o wymianie osiek i samoregulatora można pomarzyć....

                coraz bardziej zaczynam mysleć włąśnie o nowej sztuce...

                Komentarz

                • BASTIAN001
                  L&K
                  • 2013
                  • 1177
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez icemerc Zobacz wpis
                  pytałem o regeneracje i koszt 150zł to wymiana gumek i wypolerowanie tłoczki. o wymianie osiek i samoregulatora można pomarzyć....
                  Raczej trudno to nazwać regeneracją... pomijany jest najważniejszy element. To się mija z celem.

                  Komentarz

                  • icemerc
                    Rider
                    • 2017
                    • 304
                    • Octavia I (1U2)
                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    wiesz ale tak to nazywają.I jak klient powie coś wiecej jak ja to już jest tym złym i delikatnie sugeruja, aby nie przyjeźdzać do nich

                    Komentarz

                    • BASTIAN001
                      L&K
                      • 2013
                      • 1177
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Po prostu niektórzy nie chcą się do tego dotykać sugerując że później będzie ciekło z zacisku.

                      Komentarz

                      • shok
                        RS
                        • 2009
                        • 2070
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        Po pierwsze najważniejsze to wymiana ośki i wprasowanie tulejki żeby już się ręczny nie zapiekał ! Większość firm wymienia gumki, pomaluje proszkowo napstryka zdjęć reklamowych i wielka regeneracja. To przede wszystkim ma działać a nie wyglądać.
                        Ja regenerowałem i jestem bardzo zadowolony a należę do ludzi co lubią mieć wszystko dopieszczone. Gość konkretny mówi co będzie zrobione i to robi. W razie pytań pomocny przez telefon. Dosłownie gość potrafi wspomóc przez telefon w razie pytań bo nie tylko regeneruje ale i naprawia układy hamulcowe. A nie na zasadzie zapłaciłeś to spadaj. Wszystko za pomocą kuriera.Ja jestem zadowolony.
                        Regeneracja zacisków hamulcowych to nasza specjalność. Specjalizujemy się w głównie w regeneracji zacisków dla aut Ford Mondeo oraz Ford Focus. Zapraszamy.

                        Komentarz

                        • icemerc
                          Rider
                          • 2017
                          • 304
                          • Octavia I (1U2)
                          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          Zadzwonie i zapytam. Dzieki za info Zastanawiam sie dalej nad zakupem nowego zacisku. Znalazłem KAMOKA za 190zł...

                          Komentarz

                          • shok
                            RS
                            • 2009
                            • 2070
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            Ja również uważam jak kolega wyżej. Jak zregenerujesz oryginał to masz nowy zacisk. A zamienniki przy hamulcach to ja uważam za zły pomysł.

                            Komentarz

                            • icemerc
                              Rider
                              • 2017
                              • 304
                              • Octavia I (1U2)
                              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              znalazłem w hurtowni Zacisk NOWY TRW - czyli Ori na pierwszy montaż za 245 zł z 2 letnia gwarancja.
                              za regeneracje z nabiciem tulejki i nowym trzpieniem, samoregulatorem itp wołaja ok 270-290 zł.... i daja tylko 6 miesiecy gwarancji....

                              Komentarz

                              • samtech84
                                Elegance
                                • 2008
                                • 988
                                • Octavia I (1U2)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Ja kupiłem nowe zaciski TRW bo właśnie robię SWAPA z bębnów, używki w większości to gruz, a regeneracja na porządnych częściach niewiele tańsza od nowego.

                                Dodam tylko, że te nowe zaciski z TRW mają zeszlifowane znaczki VW OOOO
                                Ostatnio edytowany przez samtech84; 3140.

                                Komentarz

                                • icemerc
                                  Rider
                                  • 2017
                                  • 304
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                  #17
                                  i ile płaciłeś za sztuke? jak to nie tajemnica oczywiście...

                                  Komentarz

                                  • samtech84
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 988
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    Jeden na alledrogo wyhaczyłem za 130 zł, drugi 264 zł w sklepie.

                                    Komentarz

                                    • icemerc
                                      Rider
                                      • 2017
                                      • 304
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                      #19
                                      nowy za 130 zł - wow mega okazja. A powiedz mi czy dodatkowo troszczke pasty do tłoczków dawałes pomimo tego, co producent dał ?

                                      Komentarz

                                      • samtech84
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 988
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                        #20
                                        Fabryka się postarała, wysmarowane wystarczająco, nie trzeba było wprowadzać poprawek

                                        Komentarz

                                        • icemerc
                                          Rider
                                          • 2017
                                          • 304
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                          #21
                                          no to mnie uspokoiłes w sumie fabryczne TRW wytrzymały bez rozbierania 14 lat.... dopiero najpierw ręczny na amen sie zapiekł i tp itp...

                                          Komentarz

                                          Pracuję...